Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-02-2011, 18:38   #1
Hermann SF
ScanFlyer Silver

Norwegian OSL-TOS-OSL med Norwegian (LN-DYF)

Lørdag 29.01 ble det en kort dagstur opp til Tromsø for kun 2kr t/r, sammen med en annen forumbruker.

Dato: 29.01.2011
Selskap: Norwegian
Flightnr: DY244
Rute: OSL-TOS
Flytype: Boeing 737-800 - LN-DYF
Avgang: 08:00
Pris: 1,- inklusiv alle skatter og avgifter.

Opp og stå 04:15 for å rekke NSBs første tog fra Drammen 05:11, like greit når man uansett har månedskort - til tross for reisetiden på 1 time og 50 minutter (NSB Lokaltog, stopper på alle stasjoner mellom Drammen og Lillestrøm...) Ja, nesten litt sykt og stå opp så tidlig for en dagstur, men når man kommer så langt vekk for 2,- kan man ikke klage Ankomst OSL i rute kl 07:00, checkin på automat og gjennom security på rimelig kort tid selvom det var litt morgentrafikk på OSL.

Gikk bort til gate og ble gledelig overrasket da LN-DYF stod og ventet på boarding, selvom det var planlagt en annen maskin på avgangen. Boarding startet noen minutter rundt 07:30 og vi fant lett fram til seterad 31 og sete E og F. Førsteinntrykket av Sky-kabinen var veldig bra, lyst og åpent og ikke minst en tøff blålig kabinbelysning som senere skiftet farge til en rødlig stemning.

Knyttnevetesten ble også bestått, og for min del kunne jeg også strekke beina uten problemer.

Ser jo totalt sett veldig bra ut, vinduet er også en anelse større. Også luktet det jo fortsatt ganske nytt..

Dagens morgenavgang til Tromsø var så og si helt full, var vel bare etpar seter igjen, derav sete D på rad 31 - greit nok for oss Litt småproblemer med mye håndbagasje ombord (utrolig hvor mye håndbagasje enkelte folk presterer og ta med seg inn i kabinen), men omsider var boarding completed og vi var klare for taxi til 19L via de-ice Ute ble det stadig lysere, og morgenskumring er alltid fantastisk!

Stoppet for de-ice før takeoff fra 19L og vips var vi i luften - herlig

Kurset oss nordover og sola dukket opp sakte men sikkert. Kjøpte meg frokost for 55NOK, hvor jeg fikk vamdrikk+juice+breakfast sandwich+omega3-tabletter.. Den sandwichen med ost var faktisk fersk og god, noe jeg egentlig ikke forventet.

Flytiden ble beregnet til 1 time og 50 minutter, og på maskinens skjermer ble det sendt Pluto og Tom&Jerry. Hvorfor akkurat denne type "underholdning" i 20 minutter vet ikke jeg, de kunne sendt noe mer konstruktivt. Flygningen mot nord foregikk uten problemer, hyggelig crew, rolig og behagelig for øvrig. Støyvnivået i de Boeings Sky-fly er også litt lavere.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med Sky-interiøret. Moderne og bra belysning, ganske bra benplass, en anelse større vinduer, bedre plass for håndbagasje og Recaro-setene var også ganske greie, litt harde, men samtidig også ganske behagelige. Og når internett også kommer på plass kan man jo si Norwegian leverer et veldig bra produkt! Jeg er hvert fall fornøyd med Norwegian, har blitt 8 positive turer på under 2 måneder, alle til en superpris!

Landet i TOS på rutetid, etter en rundflygning over de fantastisk hvitkledde "Tromsalpene", rett og slett utrolig og fly over slike snødekte silkefjell. Solen hadde ikke kommet opp i Tromsø når vi landet, vi fløy fra den...

I Tromsø fortsatte ferden over vannet og opp i høyden igjen. Fjellheisen ble testet ut, og omsider var vi ganske høyt oppe igjen. God utsikt, og selvfølgelig en masse (kompakt) snø der oppe på toppen. Ganske utrolig at vi kom oss levende tilbake til flyplassen, hele Tromsø var jo reine skøytebanen.... Utsikt fra toppen.

Hjemreisen gikk med DY243 for også kun 1 kr, med avgang TOS 14:55.

Landet i rute på OSL, etter en to fine flygninger! Neste tur opp i luften blir med DY OSL-BOO 11. februar

Takk for oppmerksomheten.

Last edited by Hermann SF; 01-02-2011 at 19:09.
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 10:16   #2
pgaa
ScanFlyer Molded

Default Re: OSL-TOS-OSL med Norwegian

Kort og flott rapport dette. Takk for den. Ser behagelig ut denne belysningen SKY byr på forøvrig

Last edited by pgaa; 02-02-2011 at 10:35.
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 10:29   #3
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Norwegian Re: OSL-TOS-OSL med Norwegian

Fin rapport - takk for den! Ser ut til at de har tatt belysningen litt mer aktivt i bruk enn da jeg fløy denne i desember. Det virker lovende!
Old 02-02-2011, 12:45   #4
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

Bra valg av reisemål, Tromsø er en flott vinterby!
Boeing har gjort en god jobb når vinduene fremstår som større i SKY-varianten. Vinduene har vel samme størrelse men veggen rundt er utformet annerledes.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 13:20   #5
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Du kom meg i forkjøpet ja, Hermann! Ingen tvil om at det var en fin opplevelse å få prøve Sky - maskinen når det fortsatt luktet nytt.

"Litt småproblemer med mye håndbagasje ombord (utrolig hvor mye håndbagasje enkelte folk presterer og ta med seg inn i kabinen)"

- Pokker heller, går det an å bli så tjukke i hue!?! Spesielt han ene turisten som satte fra seg bagasjen i korridoren.
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 17:09   #6
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Flott TR Herman! Sky kabinen så veldig fin ut. Håper det ikke er lenge før jeg også får testet den!
Old 02-02-2011, 21:15   #7
Flying-news
ScanFlyer Silver

Fin og godt beskrevet tur en en fin maskin! Satser på at det ikke er alt for lenge til jeg selv for prøvd den.
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 21:19   #8
Hermann SF
ScanFlyer Silver

Takk for alle positive kommentarer!

Anbefaler alle og smiske litt med Bjørn Kjos & Co før avreise med Norwegian, når man først reiser enkelt og med lavprisselskap er det ekstra gøy når man får flydd en så og si "verdensnyhet" (Les: nytt interiør) på flygningen... Hehe
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 00:38   #9
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Hermann SF View Post
Takk for alle positive kommentarer!

Anbefaler alle og smiske litt med Bjørn Kjos & Co før avreise med Norwegian, når man først reiser enkelt og med lavprisselskap er det ekstra gøy når man får flydd en så og si "verdensnyhet" (Les: nytt interiør) på flygningen... Hehe
Dere er fremdeles ikke tilgit for å ha stukket av med DYF den dagen!
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2011, 21:03   #10
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Glimrende rapport og fine bilder fra "Skykabinen". Flott at du trives ombord hos oss og setter pris på produktet DY tilbyr, velkommen igjen
Old 07-02-2011, 17:34   #11
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Flott rapport Norwegian blir bare bedre og bedre
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2011, 18:52   #12
Skipskatta
ScanFlyer Blue

Flotte maskiner Norwegian skaffer seg, ingen tvil om det. Skal tro hvor mye det egentlig betyr for den jevne passasjer?
Skipskatta is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules