![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
...i tillegg skal de også flytte noen ruter fra Rygge til Oslo, men det er kanskje ingen stor nyhet? Det gjelder Athen, Pristina og Sarajevo.
Ref.: http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle4006800.ece Bardu-Bodø er kanskje et resultat av avtalen med Forsvaret? Men hva med Tromsø-Alta? Her går de i konkurranse med WF, men DY nok ikke kommer til å slå WF på antall avganger. Er denne kanskje et resultat av at de ønsker å la et fly overnatte i TOS i stedet for ALF, eller omvendt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bra det, det er jo ikke mange dagene siden de snakket om å utvide tilbudet der i nord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes de kunne lagt inn gode gamle KKN-TOS-OSL også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fra Altaposten :
Flyselskapet Norwegian åpner ny direkterute mellom Alta - Tromsø og mellom Bardufoss - Bodø. De nye Nord-Norge rutene vil være helårs, og gå mellom Alta og Oslo via Tromsø og mellom Bardufoss og Oslo via Bodø. Dermed får de reisende fra Alta den lenge etterspurte direkteruten til Tromsø og tilsvarende får reisende mellom Bardufoss og Bodø direktefly. Reisende som skal videre til Oslo vil kunne sitte om bord i flyet mens passasjerer fra Alta og Bardufoss går av, slik at tiden på bakken kun vil være 20 minutter, melder Norwegian. Noen som vet tidene ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Men dette er jo da helt normalt?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at Norwegian sin morgenavgang fra BDU til OSL skal mellomlande i Bodø, og så skal kveldsavgangen fra OSL til BDU mellomlande i Bodø på veien nordover
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nye "melkeruter" i nord der altså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har i dag flyd Alta-Oslo og mens jeg stod og ventet på et litt forsinket DY fly, kom WF fra Tromsø ned, med sikkert minst 25 passasjerer, men hvordan skal DY klare å fylle 186 seter? Det kann da ikke være så enormt mange som reiser mellom Alta og Tromsø?? ja da de starter med -300 men om 2 år må de bruke -800 og det må være umulig å fylle.
På dagens avgang Alta-Oslo var det rundt 30 ledige plasser(litt vanskelig å se, hadde 1F) på en gaaammmal -300 og på gårsdagens avgang OSL-Alta var det ca det sammen. hvordan skal de klare å fylle disse setene?? og tjene penger? Jeg batalte jo bar 1kr per veg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da tar du de 25 passasjerene som fløy Tromsø-Alta og putter inn på de 30 ledige setene på flyet Oslo-Alta som mellomlander i Tromsø
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette har Norwegian ønsket lenge, bl.a. på Oslo-Kirkenes som Norwegian prøvde å få til et stopp i Alta på. På denne strekningen var det imidlertid ikke lov til å selge billetter. Tviler på at lokaltrafikken er så altfor stort - dette er vel mer for å effektivisere driften og plukke opp passasjerer. Tar det som et tegn på lav kabinfaktor på Norwegians Nord-Norge-ruter.
Last edited by FlightDeck; 26-01-2011 at 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det samme gjør jo SAS, ikke sant? SK4434 går OSL-TOS-ALF om kvelden, og det finnes minst en morgenavgang på motsvarende rute sørover hvis jeg ikke husker helt feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Riktig. Det er denne avgangen som veldig ofte går med de store Syden/Air Europa-maskinene med 180 seter. Lurer på hva kabinfaktoren er på disse avgangene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Artig at DY skal fly TOS-ALF. Hadde sikkert kommet til å brukt den om jeg fremdeles hadde bodd i nord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har fløyet med SK4409 mellom ALF og TOS utallige ganger, riktignok 2,5 år siden sist. Så vidt jeg husker var det rimelig bra belegg på den maskinen, og ikke minst svært høy andel av c-klasse reisende. Husker at det var nesten umulig å oppdrive noe annet enn c-klasse billetter på den avgangen. Det er mange som skal til sykehuset i Tromsø som benytter seg av den avgangen. SK4434 har jeg også reist med rimelig mange ganger. Der varierte belegget fra nesten tom fly til overbookete fly. Men generelt var det ofte en del ledige plasser på den fra TOS til ALF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg vet ikke hvor de ønsker å ha fly stående om natten, men det er nok omvendt. DY har ikke noen nattstopp i Alta, men har det i Tromsø.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter at Hærstaben flyttet fra Oslo til Bardufoss, og Felles Operativt Hovedkvarter flyttet fra Stavanger til Bodø så er dette et etterlengtet tilbud fra NAS. Forsvaret har presset ganske mye for å få til dette slik at de høye herrer med gull og glitter nå slipper turen innom Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Angående Bardufoss-Bodø så ser det ut til at de slår sammen morgenflyene og tilsvarende for kveldsflyene, så totalt sett så reduserer de kapasiteten betydelig. Det gir likevel et etterlengtet tilbud, selv om det vil være gunstigst for de som skal til Bodø på dagstur. Skal du andre veien må du belage deg på to overnattinger. Forøvrig legger de seg på spenstige 1949 for Flex, så her forventes det ikke store konkurransen ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bra med BDU-BOO, men å kutte ut avgangen OSL-BDU på lørdager synes jeg var dumt!
Dette betyr endel ferre seter til BDU.. Tipper også kostnadene blir endel høyere med mellomlanding, som igjen muligens vil bety dyrere billettpriser. Nei, det er ikke bare fryd og gammen selv om de starter rute til BOO. Norwegian har rett og slett for store maskiner til å drive med melkeruter, iallefall i nord. Last edited by Glenn; 27-01-2011 at 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Germania med Bodø og Tromsø/Evenes charter S16 | Someone | Flyforum | 2 | 09-06-2016 23:09 |
Bilder fra Alta, Bodø og Kirkenes 2011 | LCH78 | Bilder & foto | 7 | 27-06-2011 00:16 |
WF681 Alta-Tromsø 01.11.08 | Fokker 50 | Register- og ATC-Forum | 2 | 13-11-2008 10:22 |
Bergen-Bodø/Tromsø blir helårsruter | FlightDeck | Flyforum | 0 | 12-06-2008 17:55 |
Åpent i Tromsø, stengt i Bodø | Jan H | Flyforum | 2 | 21-11-2004 18:07 |