![]() |
|
![]() |
#21 |
Rcpilot
|
![]()
Hmmm , hva skal en si , brukt et halvt år på maskinen , litt nå å da ... men noen eksakte timer vet jeg ikke ...
Men det skal bli gøy å se den i luften da snøen er vekk .... blir vel noe urolig mage den dagen hehe ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utrolig tøft, noe av det mest kreative jeg har sett på lenge.. Gleder meg virkelig til å se en film fra den såkalte "jomfruturen".
Og jeg må da si at det er et godt utført arbeid, konsentrasjon og tålmodighet aner jeg? ![]() Lekkert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stilig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sykt kult
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Rcpilot
|
![]()
alle ror er operative inkludert 4 flaps , pnamatisk retract av hjulene , understell i aluminium med dempere , landingslys , navigasjonslys , 2 gyroer , og da 2 x 90 mm aluminium elktriske vifter (turbiner) , tenkte å prøve å taxe litt med det en dag , så kan jo legge ut en film , med lys og start og stopp osv ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Rcpilot
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Dette er sykt - slik vil jeg ha
![]() ![]() ![]() Kan du lage en video på maks 60 sec - så skal jeg reklamere for den på www.livenews.no ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Rcpilot
|
![]()
Alt er mulig , om den er til salgs det er en ting men hva en evt skulle ta for noe slikt er vanskelig å si , men kan jo støpe en til deg som en ren model hehe
![]() kan vel se om jeg kan hoste opp en HD film med flyet ,men det er bare så utrolig dårlig vær for tiden og mye is og snø , men den kommer så fort det er muligheter for et opptak |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Rcpilot
|
![]()
Ny skala detalj (saftblander) flash på topp av flyskroget ved antenne.
Noen som har oversikt over alle antenner/finner på et 737-800 og hva de er til ? Last edited by oysteinh; 24-01-2011 at 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Rcpilot
|
![]()
Noen extra detaljer for en mer realistisk modell hehe
![]() Flap track fairing ( cover over flaps mekanismene ) motor dekaler Ny 737-800 logo Styrefinne ( giude av luftstrøm ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Regner med at du ikke skal sitte inni den når den skal på sin første tur, så jeg lurer på hvordan du styrer den!
![]() Ellers er jeg imponert! ![]()
![]() |
#33 |
Flysitter
|
![]()
Sinnsykt detaljert
![]() http://www.youtube.com/watch?v=zN9Rx5DmSHk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Rcpilot
|
![]()
Den styres av elektroniske servoer på alle ror akkurat som på et ekte fly , kan legge ut noen bilder av rorerne + litt innmat ...
har holdt på med dette i over 15 år så regner med at denne modellen letter ved ca 80-100 kmt og har en toppfart på ca 250+ dette er mitt fjerde jetfly ,men mitt første airliner ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Free Luigi
|
![]()
Dæven, FLYR den og?! That's wild, du må jo nesten ringe inn til ATC og få clearance for luftrommet over huset da....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Rcpilot
|
![]()
Ja skulle gjerne hatt 2 ekte turbiner ,men de har en prislapp på ca 10-15 per stk så det ble litt i overkant på dette prosjektet , så det ble valgt 2 edf vifter i stedet , samme lyd og mer enn nok effekt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Browncoat
|
![]()
Meget stilig! Det har jo blitt pirket litt før, men kan komme med litt til. Så kan du endre det hvis du vil ha en mer realistisk modell (men det er vel ikke så lett på et radiostyrt fly).
Vingen er helt klart en CL-vinge (altså -300/-400/-500), men flapen ser ut som om det kanskje er en NG-flap (med unntak av flaptrack-fairing), LN-NOB har ikke eye-brow plugger (http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...6902796&nseq=8), slat-seksjonene ser ikke ut til at er markert på modellen, Hvis du går inn på denne siden så kan du se litt mer på bilder og detaljer. Gleder meg til å se modellen fly ![]() Forslag: Vet ikke hvor du bor (øst/vest/nord/sør) men hvis du bor i nærheten av Sola, Gardermoen, Værnes eller Flesland så kan du kanskje kontakte DY og spørre om å få se nærmere på en -800. Ta med modellen så kan du vise frem den også, kan garantere at i hvert fall teknikerne har lyst å se på den ![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Er stum.....
![]()
![]() |
#40 | |
Rcpilot
|
![]() Quote:
Hva folk vet tenkte jeg hehe , synes det er meget gøy når personer brenner for noe , og vet så mye som deg ![]() Liker å få tilbakemeldinger på detaljer , men skjønte ikke helt hva du mente med eye brow og det med flapsen , så gjerne forklar det en gang til . ???? om ikke flyet er helt likt originalen er en ting , og jeg måtte ofre noe skala for elektronikken og ikke minst mekanikken av flapsen etc . men er godt i gang med å rette opp ting og endre noen detaljer . Jobber med wingletsen for tiden og de er ikke lett å få til , da det er mange vinkler og grader som skal stemme + at når en først har laget en så skal en lage en maken bare i speilvendt form hmmm.... Men takk for info , kom gjerne med mer , kommer foresten mere bilder etterhvert . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Scandinavian Airlines 737-800 LN-RRJ "Frida Viking" HE527323 Scale 1:500 | LN-REF | Samlerhjørnet | 6 | 01-11-2014 13:45 |
Boeing 737 nr. 8000 - Boeing 737-800 nr. 3000? | LTH | Flyforum | 8 | 16-04-2014 20:49 |
Norwegian Boeing 737-800 DVD - noe nytt ? | LN-DAG | Flyforum | 2 | 05-11-2010 01:43 |
Boeing 737-6/7/800 W / WL | seilfly | Flyforum | 2 | 12-08-2008 10:11 |
Boeing 737-800 til Norwegian | laurenz | Flyforum | 30 | 29-03-2005 17:51 |