![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Listen er tydeligvis basert på ulykker opp gjennom tiden, og (?)blir målt etter antall dødsfall per fløyet kilometer(?). Ser jo ganske så seriøst ut, men jeg tror ikke jeg ville droppet å fly med feks Thai, Turkish eller Korean pga denne listen... Last edited by Flying-news; 18-01-2011 at 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Undrer mig over, hvor AF/KLM er henne på den liste? Det er vel det flyselskab, der har været involveret i det fleste antal døde i forbindelse med flyvning? 583 alene ved Tenerife-ulykken (KLM) i 1977, og senest AF447 i 2009 med 228 døde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
|
![]()
På Tenerife døde 248 på KLM og 335 hos Pan am. Er vel ikke vanlig å regne KLM og AF som ett selskap på slike statistikker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Både KLM og AF er hver især blandt de selskaber, der har haft flest fatale ulykker. KLM's værste var som nævnt ulykken på Tenerife, mens de i 1940'erne og 1950'erne havde utroligt mange ulykker, eksempelvis ulykken i 1947 i København, hvor den svenske kronprins Gustaf Adolf blev dræbt. Men der er naturligvis intet, der gør at utroligt mange ulykker for 50-60 år siden, og en enkelt (fatal) pilotfejl i 1977, har betydning for sikkerhedsniveauet i dag. AF har senest haft AF447 GIG-CDG i 2009, Concorden i 2000, miraklet i Toronto (hvor ingen døde), samt et antal episoder med dødelig udgang i 1990erne. Når det er nævnt, så er jeg grundlæggende enig i, at den har slags statistik ikke har afgørende betydning for hvilke selskaber, jeg flyver med. Det er pop-journalistik. Jeg har flere gange fløjet med China Airlines, der selv i ret moderne tid har haft lige lovligt mange fatale ulykker, og jeg ville heller ikke have problemer med at flyve med eksempelvis Aeroflot. Tror dog ikke at jeg ville være helt tryg ved at flyve Cubana... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bladsmøreri. Det statistiske grunnlaget er så spinkelt at enkeltepisoder gir store utslag. Det kan aldri bli fornuftige tall med et slikt grunnlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Last edited by LN-BLO; 18-01-2011 at 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Tullete artikkel. Skaper unødvendig frykt blandt de som allerede har flyskrekk.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Helt enig med MOW, dette blir heller meningsløst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flysitter
|
![]()
Er vel noen afrikanske selskaper som hadde kommet dårlig ut om man regner antall flygninger x ulykker. Store selskaper med mye flygninger vil jo statistisk før eller senere ha en ulykke men fortsatt ha en ulykkes % som er lav.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Viss vass.......
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Krohn Air er tryggere enn KLM, for mange har død i et KLM-fly, men ingen i et Krohn Air fly, så Krohn Air er verdens tryggeste selskap og KLM er livsfarlige
![]() Last edited by Boeing_fan; 19-01-2011 at 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette er drøye 600 mer enn det TG har i samme tidsrommet. Quote:
Scandinavian Airlines: Det skandinaviske flyselskapet har vært involvert i flere flyulykker - 4 av dem endte med dødelig utfall. Virker som at det bare ble valgt noen tilfeldige flyselskaper.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi kan vel trygt si at artikkelen holder det nivået vi er vant til fra E24.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ett riktigt lågvattenmärke!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
latterlig behandling av statistikk. e-mail er sendt til samtlige selskaper. blir arg av sånt
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Saks fra artikkelen:
All Nippon Airways: Det japanske selskapet er kjent for et høyt servicenivå og bra vedlikehold. Sist selskapet var innblandet i en dødsulykke var i 1966, da 133 passasjerer og mannskap mistet livet. Men Airdisaster skriver følgende: 07.30.1971 All Nippon Airways Boeing 727-281 163:164 Morioko, Japan JA8329 ?? Har enda ikke opplevd at airdisaster.net har "feilmeldt" en ulykke..... De oppgir også følgende: Accident Description: The aircraft crashed after colliding with a Japan Air Force F86 fighter jet in flight. The pilot of the F86 ejected, was tried for homicide, and found not guilty. Hvorfor ble ikke dette tatt med i statistikken da..?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nu er det jo faktisk ikke E24 der har kommet på det her, de har kopieret/refereret fra en undersøgelse foretaget på vegne af Financial Times og business.dk
Men det ændrer naturligvis ikke på, at det er underlødig journalistik! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har i en årrekke tittet litt på denne statstikken:
http://www.airsafe.com/airline.htm Det finns selskap jeg vil tenke meg om to ganger før jeg booket... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dette er verdens sikreste flyselskaper | Solguden | Småprat | 13 | 15-01-2013 09:52 |
Verdens beste flyselskaper | svgspotter | Flyforum | 3 | 05-03-2009 15:59 |
Conde' nast traveller kårer verdens beste flyselskaper | FBU | Flyforum | 8 | 13-10-2005 18:29 |
Nyt reisen med verdens beste flyselskaper | Trety | Flyforum | 2 | 13-10-2005 15:36 |