Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2011, 17:16   #21
TommyL
Trangsynt
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 607
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

LH2454 MUC-OSL 25.04.11 viser en A319 enda...blir denne byttet ut til en E195?
Fløy E195 i forfjor, og synes det var både god ben/sitteplass og kabinfølelse.
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 17:18   #22
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Kom med KL E190 til AMS i går og tenkte med selv at dette er det mest behagelige kortdistansefly jeg har fløyet ( har også hatt AY ) og vil når som helst velge det framfor 737/A320 serie.

KL har kjempefin benplass og 2+2. ekstra god følelse siden KL er fortsatt i teten i Europa vedr service. Brødblingsen , dobbel, var nydelig med rødvin på morgenen

AMS er intet annet valg bortsett fra ev. LH via Tyskland.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 17:41   #23
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Hvordan kan du si at E195 er klaustrofobisk? Hadde du snakket om CRJ, så skulle jeg kanskje vært enig, men ikke med E195. Tvert i mot synes jeg det er god komfort i disse flyene, i hvert fall i LH konfigurasjon.
Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Skjønner heller ikke helt det argumentet med klaustrofobisk kabin, selv om jeg debuterer som passasjer i en Embraer først til sommeren. For selv om A32X og 737 i og for seg er større i kabinen så blir dette brukt opp av 6 kontra 4 seter i bredden. Har flydd liten maskin som f.eks. Do328 uten at den føles mer klaustrofobisk enn 737 gjør.
Muligens tok jeg litt hardt i når jeg å kalte Embraer klaustrofobisk, men Embraer er jo tross alt et regionalfly. Det er lavt under taket, og det gir en mye trangere følelse enn når man sitter i en airbus.

Embraer er overhodet ikke ille til å være et regionalfly, det er tverrt imot noe av det bedre, men det er jo likevel et regionalfly med liten kabin i forhold til de større flytypene.

Selvfølgelig har den sine fordeler, blant annet at man er garantert plass ved enten vindu eller midtgang.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 17:56   #24
danneh
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 81
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Har flugit AFs E-190, vilket är i stort sett samma som en E-195 inom komfort. Den kärran hade den absolut bästa komfort jag varit med om. Bra benutrymme, breda säten, bred mittgång, stora fönster. Så klaustrofobisk är den långt ifrån.
danneh is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 17:59   #25
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,275
Default

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Muligens tok jeg litt hardt i når jeg å kalte Embraer klaustrofobisk, men Embraer er jo tross alt et regionalfly. Det er lavt under taket, og det gir en mye trangere følelse enn når man sitter i en airbus.
Har du prøvd E-170/190 serien eller driver du med antagelser mot bedre viten nå? Jeg er 190 og kan ikke huske jeg har hatt noe problemer med å gå oppreist i disse flyene. E135/145 og CRJ derimot....

Har fløyet det meste av hva LH bruker på kortdistanse de siste 12 månedene og bortsett fra når man får plass langt fremme i Airbussene og har et blokkert midtsete ved siden av seg synes jeg E-jet'ene er de mest komfortable i kortdistanseflåten til LH
Someone is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 18:14   #26
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Kabinhøyden i E170/190/195 er akkurat 2m. 737 er 2.20 og A320 2.40. Det eneste negative med Embraerene er at bagasjehyllene er smalere pga at kabinbredden er mindre.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 18:44   #27
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Lufthansa Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har du prøvd E-170/190 serien eller driver du med antagelser mot bedre viten nå? Jeg er 190 og kan ikke huske jeg har hatt noe problemer med å gå oppreist i disse flyene. E135/145 og CRJ derimot....

Har fløyet det meste av hva LH bruker på kortdistanse de siste 12 månedene og bortsett fra når man får plass langt fremme i Airbussene og har et blokkert midtsete ved siden av seg synes jeg E-jet'ene er de mest komfortable i kortdistanseflåten til LH

Ja, jeg har prøvd E195 en gang, og det er faktisk ikke mer enn to uker siden. Jeg har heller ingen problemer med å stå oppreist i Embraren, men det er jo merkbart romsligere i kabinen til en Airbus enn til en Embraer 190. Airbusen har både høyere og bredere kabin, og det er det som gjør Airbusen til et behagligere fly å være passasjer i.

Jeg fløy E195 mellom SOF og MUC og A320 mellom MUC og OSL. Ikke hadde Embraeren noe bedre benplass heller. Så hva er det egentlig som gjør Embraer 190/195 mer komfortabel enn "Buss" mener du?

Har forresten også dokumentasjon på at jeg har flydd E195:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	039.jpg
Views:	193
Size:	48.3 KB
ID:	28805   Click image for larger version

Name:	040.jpg
Views:	192
Size:	37.7 KB
ID:	28806  

Last edited by Boeing_fan; 16-01-2011 at 19:02.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 19:06   #28
enzv-sola
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Stavanger
Posts: 202
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

E195/90 er komfortabel dersom du er passasjer, men som stuer må jeg si den ikke er spesielt å skryte over. Lasterommene er ganske trange og lave i høyden. De har ikke tenkt på stuerne når de designet det flyet!
enzv-sola is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 19:08   #29
Edricson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Kabinhøyden i E170/190/195 er akkurat 2m. 737 er 2.20 og A320 2.40. Det eneste negative med Embraerene er at bagasjehyllene er smalere pga at kabinbredden er mindre.
Sant, med i 2+2-konfig blir det vel litt mindre bagasje der også?
Selv fløy jeg E195 en gang (AMS-MUC med LH), og det var absolutt en behagelig opplevelse. Flyet var imidlertid sånn circa halvfullt, det kan også ha noe å gjøre med romslighetsfølelsen
__________________
<small>Recent:
EDI-LHR VS | BHD-EDI BE | BHD-EDI-BHD BE | BFS-LGW-BFS EZY
Upcoming:
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 19:18   #30
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Lufthansa setter inn Embraer 195 på Gardermoen

Lurer litt på om alle som benytter
Bizjets på long haul klager på klaus og romfølelse i den fæle bizjeten sin. I så fall hadde de vel valgt First på A380 ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufthansa bestiller flere A380, samt A330, A320 og E-195 Someone Flyforum 2 29-09-2011 22:17
Embraer ERJ-195 På gater eller blir hentet med buss? ENZV-FLYOLE Flyforum 16 18-06-2011 13:34
Lufthansa setter inn Boeing 737 på Stavanger airbus340 Flyforum 2 28-08-2009 21:05
Første flybe Embraer 195 LN-KGL Flyforum 1 01-07-2006 16:23
Embraer 195 Superhai Flyforum 0 08-12-2004 23:59


All times are GMT +2. The time now is 19:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.