Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-01-2011, 15:36   #21
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Default Re: God morgen fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Misunner egentlig ikke Stein Kaptein som må sitte edru i Køben i 5 dager. Kan tenke meg mer spennende gjøremål ja!BF
Vel, vel, det er ikke sååå ille. Ferdig med stand-by om en halvtime og da blir det vel en "bajer" til maten. Fikk også vite at jeg primært er stand-by for ORD-flighten. Etter at vi har begynt å fly den med to piloter, så har det vært mye problemer når en eller begge har sjekket inn tidligere på dagen på OSL og/eller ARN, og det oppstår snag eller forsinkelser, noe som det har vært altfor mye av i den seneste tiden. Crewet går ut på arbeidstid i forhold til Subpart Q, men ved å forsterke Flight Deck med en tredje mann, så går det. Ergo må jeg sitte her å være klar til hurtigutkall. Men kunne jeg ikke bare få fly til ORD, da? Her sitter jeg med per diem og et rom som sikkert koster SAS 7-800 DKK pr.dag. Rommet i Chicago er sikkert noe rimeligere enn Radisson Blu Scandinavia.

I knowa nawting, I justa worka here!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2011, 16:18   #22
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er nok billigere med en mann på standby enn en mann i produksjon på hver flight.

Nå er'e fotball, og fattige Wolves har allerede satt seg i respekt hos de rike lyseblå.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2011, 16:54   #23
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
T-5 fra ATL hvor 4A er reservert paa 767'en til Seattle - som foroevrig ser ut til aa vaere stappfull. Men jeg kommer nok frem likevel.
Hmm .. ser nå at det er satt opp en biz-elite maskin på begge flightene mine .. mao. ikke TV eller wifi, men strøm og internasjonale business-seter. Jaja .. jeg får lade en DVD-mappe.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2011, 21:52   #24
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Hmm, litt misunnelig på dere som nå begynner å sette kursen vestover. Skulle gjerne gjort det selv.

Kurset mitt er ferdig i løpet av Torsdag. Kanskje jeg kunne sneket meg med en maskin mot US of A..... Får sende en mld hjem og fortelle at kurset er forlenget med et par dager... Tror nok at det ville fått uheldig konsekvenser i heimen etter at jeg har allerede har vært borte i to uker.

Vel, får heller bestille noe mat og få i gang en film. Hva blir det i dag da. Simpson el Pulp fiction?

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2011, 23:05   #25
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
God morgen fra CPH. Forsov meg pga. en mobilalarm som ikke vekket meg 04:45. Men nå er jeg snart på vei til Radisson Scandinavia og 5 dager med tlf. vakt 06-16:00. Det blir sikkert gøy kan dere tro!
Ha en fin dag.
Hvor ofte ender det opp med at dere må ut å fly under slike standby vakter? Jeg har vært ute og fartet litt de siste dagene. På turen hjem fra Frankfurt til Oslo med Lufthansa i dag ble det bruk for en standby flyvert. En av flyvertinnene ble syk og sendt hjem fra flyet like før vi skulle gå. En ny ble tilkalt og han kom etter en halvtime i sivil. Etter en rask omkledning bakerst i flyet var han klar for innsats og vi klare for å dra mot Oslo.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2011, 09:25   #26
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Hvor ofte ender det opp med at dere må ut å fly under slike standby vakter? Jeg har vært ute og fartet litt de siste dagene. På turen hjem fra Frankfurt til Oslo med Lufthansa i dag ble det bruk for en standby flyvert. En av flyvertinnene ble syk og sendt hjem fra flyet like før vi skulle gå. En ny ble tilkalt og han kom etter en halvtime i sivil. Etter en rask omkledning bakerst i flyet var han klar for innsats og vi klare for å dra mot Oslo.
Det har vært relativt mye utkall på stand-by i det siste. Ikke så mye pga. sykdom som pga. teknisk på flyene med dertil hørende delay. Spesielt under kuldeperiodene her i CPH, så hadde lasteutstyret for paller en tendens til å fryse, og man kunne bli både 20-30 og 40 minutter forsinket.

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules