Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2011, 22:32   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,899
Default En DYSAS tråd med en vri...

.....jeg steller til daglig med å kombinere informasjon fra forskjellige kilder...og ut av det skape nyttig informasjon....i lang tid har jeg gjort dette med forskningsdata både Kreft og HIV/AIDS....de siste dager har det vært 2 tråder på forumet som har inspirert en BI Nerd (Business Intelligence that is):

Første kilde tråd (rådata) er tråden om det rene bord, bordet der SAS vant omtrent allt innen markedsføring, vel fortjent, ingen tvil om det....

Den andre kilde tråden (rådata) er tråden som omhandler Norwegians vekst, at DY vokser mest i Europa (det må vel bli litt kroner av det ?) også uten tvil vel fortjent.....

Så når vi kombinerer denne informasjonen kan det synes som at den som vant allt i Markedsføringen - tapte i vekst....

Og den som tapte i Markedsføringen - vant i vekst....

Dette kan helt sikkert forklares av dyktige markedsførere - om de bare hadde kunnet kommunisere med kundene og den ansatte som jobber med kundene...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 22:36   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,488
Default Re: En DYSAS tråd med en vri...

Men PRISER får'rem! Flinke til å klappe seg på skulderen ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 22:51   #3
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: En DYSAS tråd med en vri...

*lete etter knappen det står "Gilla" på*
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 23:04   #4
Barskog
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Location: Vestfold
Posts: 125
Default

Det er nok en del bakenforliggende forhold som er årsak til dette. Men, disse tørre (dog interessante) tallene viser vel den virkelige situasjonen og hvordan fremtidens luftfart delvis og muligens vil se ut.
__________________
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute!
Barskog is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 23:05   #5
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
Default Re: En DYSAS tråd med en vri...

Artig vri på temaet, noe å tenke på
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2011, 00:01   #6
posthuman
ScanFlyer Blue
 
posthuman's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
Default Re: En DYSAS tråd med en vri...

Bra innlegg!

Jeg vil tro det har med at Norwegian er top-of-mind når det gjelder flyreiser generelt hos folk. Min oppfatning er at folk tror Norwegian er billigst og når de da skal søke på en reise så går de automatisk til Norwegian. Derfor må SAS bruke mer penger på markedsføring for å nå kundende sine.
I tillegg tror jeg Norwegian har klart å oppnå en posisjon som foretrukket LCC, mens SAS møtes konkurranse foruten Norwegian i andre nettverksselskap.

Hadde vært spennende å vite hvordan SAS hadde vært uten sin gode(?) markedsføring.
posthuman is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK907/908 med en vri Larsabal TripReports 15 24-03-2013 12:20
En litt annen vri fra Kjeller ENGM 911 Bilder & foto 11 04-06-2012 23:07
Quiz - Hvilken flyplass? (med en vri) IL-2 Flyforum 6 03-10-2010 13:48


All times are GMT +2. The time now is 16:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.