![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
.....jeg steller til daglig med å kombinere informasjon fra forskjellige kilder...og ut av det skape nyttig informasjon....i lang tid har jeg gjort dette med forskningsdata både Kreft og HIV/AIDS....de siste dager har det vært 2 tråder på forumet som har inspirert en BI Nerd (Business Intelligence that is):
Første kilde tråd (rådata) er tråden om det rene bord, bordet der SAS vant omtrent allt innen markedsføring, vel fortjent, ingen tvil om det.... Den andre kilde tråden (rådata) er tråden som omhandler Norwegians vekst, at DY vokser mest i Europa (det må vel bli litt kroner av det ?) også uten tvil vel fortjent..... Så når vi kombinerer denne informasjonen kan det synes som at den som vant allt i Markedsføringen - tapte i vekst.... Og den som tapte i Markedsføringen - vant i vekst.... Dette kan helt sikkert forklares av dyktige markedsførere - om de bare hadde kunnet kommunisere med kundene og den ansatte som jobber med kundene... ![]()
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men PRISER får'rem!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
*lete etter knappen det står "Gilla" på*
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er nok en del bakenforliggende forhold som er årsak til dette. Men, disse tørre (dog interessante) tallene viser vel den virkelige situasjonen og hvordan fremtidens luftfart delvis og muligens vil se ut.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig vri på temaet, noe å tenke på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra innlegg!
Jeg vil tro det har med at Norwegian er top-of-mind når det gjelder flyreiser generelt hos folk. Min oppfatning er at folk tror Norwegian er billigst og når de da skal søke på en reise så går de automatisk til Norwegian. Derfor må SAS bruke mer penger på markedsføring for å nå kundende sine. I tillegg tror jeg Norwegian har klart å oppnå en posisjon som foretrukket LCC, mens SAS møtes konkurranse foruten Norwegian i andre nettverksselskap. Hadde vært spennende å vite hvordan SAS hadde vært uten sin gode(?) markedsføring. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK907/908 med en vri | Larsabal | TripReports | 15 | 24-03-2013 12:20 |
En litt annen vri fra Kjeller | ENGM 911 | Bilder & foto | 11 | 04-06-2012 23:07 |
Quiz - Hvilken flyplass? (med en vri) | IL-2 | Flyforum | 6 | 03-10-2010 13:48 |