![]() |
|
![]() |
#21 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Jag tycker det verkar som något är på gång. Dock väntar jag mig att den nye VDn först tillträder innan något konkret sker. En strukturaffär mellan SAS och någon annan innan året är slut!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Et salg av de statlige aksjene vil nok bli en komplisert affære uansett siden eierforholdet er slik det er. Det vil neppe bli veldig stille av samme årsak.
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
I følge bekjente i meglerbransjen, burde dette være veldig enkelt. Men "time will show" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Uansett er prosessen startet så lenge det er et klart politisk klarsignal for dette. Et salg er gjennomførbart så lenge siste par års innsprøyting av ny egenkapital pluss en anstendig oppside kan realiseres sett fra et politisk ståsted. Dette synes å være innen rekkevidde og det vil forbause meg at et statlig nedsalg ikke er gjennomført innen først halvår i år. Sonderinger har pågått en stund. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Er det noe son tyder på at Wallenberg ikke ønsker å selge? De har vel blokkerende mindretall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Jacob Wallenberg, styrelseledamot i SAS, har t.ex. sagt sig vara positiv till att staten (Sverige, Norge, Danmark) säljer sitt innehav i flygbolaget. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS trenger nok ett par brukbare kvartalsresultater til skal de få
den prisen de ønsker seg og ett salg blir gjennomført. Selv om kursen har økt litt de siste dagene er den fortsatt på historisk bunnivå og det er jo som regel aksjekursen som er utgangspunkt for en salgskurs. Så hvis SAS tror kvartals-resultatene vil bedre seg/stabilisere seg er SAS aksjonærene tjent med å vente litt med å selge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og da ser det ut som om at de fleste har mistet troen på at det er noe salg på gang.
http://www.hegnar.no/bors/article542895.ece Og Hegnar forklarer kanskje hvorfor troen på et snarlig salg av SAS har tapt seg. http://www.hegnar.no/okonomi/article542582.ece Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Den norske statråd for Næring og Handel sa på radio ifm norsk statlig eierskap at han ikke så noe behov for at staten skulle være medeier i et flyselskap, og at hvis prisen var rett var de klare til å selge Norges andel av SAS.
Må si meg enig med ministeren, der ingen grunn til at mine skattepenger skal pumpes inn i SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Qwerty
|
![]()
Från Dagens Industri:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvem vil i så fall disse ikke-europeere være?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det lurte jeg litt på også. Jeg klarer liksom ikke å se United, Delta, Thai eller Air China som interessenter i SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er Aeroflot og Turkish ikke-europæiske?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så lenge SAS er et EU (/EØS) så sier uansett eierskapsbegrensningene i EU at ingen utenfor her kan eie mer enn 49%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aeroflot er vel i aller høgeste grad europeisk... Turkish er kanskje et tvilstilfelle, men tyrkerne har riktig nok en fot på europeisk side av Bosporos.
Edit: for ordens skyld trur jeg ikke det blir ett av de to. Last edited by IL-2; 11-01-2011 at 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men det jeg mente var, om der kunne være tale om et af de to selskaber ift "fusionsemner udenfor Europa", som Fritz Schur nævner. Jeg har som andre svært ved at tænke på selskaber udenfor Europa, der kunne tænkes at fusionere med SAS? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tja, dette kan jo diskuteres, da Moskva er i Europa, og Istanbul også ligger delvis i Europa.
Men jeg tror uansett ingen av dem er aktuelle kjøpere av SAS. Aeroflot er jo også et betydelig mindre selskap enn SAS. Men en fusjon med Turkish? Tja, aldri si aldri... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
fra Flygtorget
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=8438 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Swiss splittes i to selskaber | jefi99 | Flyforum | 12 | 09-02-2015 13:33 |
3 Selskaber fra ørkenen truer freden | sk931 | Flyforum | 5 | 25-01-2011 15:50 |
USA selskaber konkurs..spørgsmål om tid ifølge... | sk931 | Flyforum | 47 | 06-06-2008 15:58 |
Skatteproblemerne er store for SAS-piloterne | Guest | Flyforum | 1 | 08-03-2006 21:15 |
store SAS cuts i KBH | Guest | Flyforum | 7 | 30-09-2005 15:56 |