Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2011, 22:43   #1
svgspotter
ScanFlyer Gold

svgspotter's Avatar

SAS Nord -Afrika

Hallo, jeg å familien min skal gjerne reise til nord -Afrika til sommeren å jeg har forstått det sånn at det er charter vi tar bort, og selskap vil være SAS. Da har jeg følgende spørsmål:
Vilke fly bruker SAS til Nord Afrika fra Gardermoen? altså hva heter flyplassen osv, flyr det andre kjente selskaper dit ? eks: easy jet, Ryanair, tuifly, BA ,thomas cook. Vil helst unngå SAS.

-Fredrik
svgspotter is offline  
Old 04-01-2011, 23:05   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Nord -Afrika

Hva legger du i Nord-Afrika? SAS har charter til både Tunisia og Egypt, som stort sett flys med Boeing 737-700.
Old 04-01-2011, 23:25   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by svgspotter View Post
Hallo, jeg å familien min skal gjerne reise til nord -Afrika til sommeren å jeg har forstått det sånn at det er charter vi tar bort, og selskap vil være SAS.
Hvis I har booket en billet til Nord-Afrika, så står der vel på billetten hvilken lufthavn I skal lande i? Kender ikke nogen der bare sælger billetter til "Nord-Afrika" som destination. Et kig på bekræftelsen kunne være et svar på dit spørgsmål...

Quote:
Vil helst unngå SAS.
Hvorfor booker I så en SAS billet, hvis I helst vil undgå dem?
Old 04-01-2011, 23:31   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Jeg fløy med SK charter til CHQ sen-sommeren 2009 og det var kun positivt.
Twin Otter is online now  
Old 04-01-2011, 23:39   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

De bruker samme fly som til Syden......
Someone is offline  
Old 04-01-2011, 23:41   #6
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Det kommer sikkert an på hvor du skal og slikt, men jeg tror dette er det beste stedet å stille spørsmålet:
http://www.facebook.com/SAS#!/SAS?v=wall
Old 04-01-2011, 23:42   #7
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Tror til og med at reisedokumentet muligens kan røpe hvilken flytype som benyttes.
Blubird is offline  
Old 04-01-2011, 23:47   #8
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Flygtypen är med 99,9% sannolikhet B737-800
Savipix is offline  
Old 05-01-2011, 00:02   #9
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
altså hva heter flyplassen osv, flyr det andre kjente selskaper dit ? eks: easy jet, Ryanair, tuifly, BA ,thomas cook. Vil helst unngå SAS.

-Fredrik
Det er rett og slett umulig for oss å vite. Finnes endel flyplaser i Nord-Afrika...

Angående flytype er det nok best å ringe reisebyrået. Vanskelig for oss å sjekke når du verken vet destinasjon eller flight number.
LN-AØR is offline  
Old 05-01-2011, 06:26   #10
Egenes
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Hvis I har booket en billet til Nord-Afrika, så står der vel på billetten hvilken lufthavn I skal lande i?
Gjerne = kansje

Noe som får meg til å høres ut som at familien hans ikke har booket billetter enda!

Jovisst flyr mange selskaper til Nord-Afrika. Men Nord-Afrika består av flere land, ikke ulikt "Syden". Spør foreldrene dine hvilket land de har kikket på, og evt. hvilken destinasjon!

Men du må huske på det, at når familien din flyr charter, så er det nesten alltid med hotell. Flyr du f.eks EasyJet, Ryanair, British Airways. Så må dere finne, og booke hotell selv!
Egenes is offline  
Old 05-01-2011, 09:08   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Flygtypen är med 99,9% sannolikhet B737-800
SAS bruker mye 737-700 på lengre ruter til Nord-Afrika, men 737-800 brukes også.
Old 05-01-2011, 11:33   #12
Mchansern
ScanFlyer Blue

OBB 8 Re: Nord -Afrika

Quote:
Hallo, jeg å familien min skal gjerne reise til nord -Afrika til
Vilke fly bruker SAS til Nord Afrika fra Gardermoen? altså hva heter flyplassen osv, flyr det andre kjente selskaper dit ? eks: easy jet, Ryanair, tuifly, BA ,thomas cook. Vil helst unngå SAS.

-Fredrik
Hvorfor vil du heller ha Ryanair enn SAS?
Mchansern is offline  
Old 05-01-2011, 11:37   #13
Edricson
ScanFlyer Blue

DY har vel sine to ruter til Marokko også. Ellers er det mange muligheter hvis dere kan leve med mellomlandinger, f eks med AF eller AZ...
Nada...
</small>
Edricson is offline  
Old 05-01-2011, 13:45   #14
Magnus
ScanFlyer Blue

Magnus's Avatar

Quote:
Hallo, jeg å familien min skal gjerne reise til nord -Afrika til sommeren å jeg har forstått det sånn at det er charter vi tar bort, og selskap vil være SAS. Da har jeg følgende spørsmål:

-Fredrik
Du burde nok spesifisere destinasjonen litt bedre hvis du ønsker et klart svar. Personlig var jeg i Tunisia i sommer. Flyet fra OSL var 737-400, flytiden var 3t 40min og flyplassen var Enfihda-Zine El Abidine Ben Ali International Airport (NBE). Denne flyplassen er splitter ny, og veldig fin, og har et ganske kult ATC-tårn. Fly som lander her er for det meste i forbindelse med charter. les mer her http://en.wikipedia.org/wiki/Enfidha...tional_Airport

Hvorfor vil du helst unngå SAS forresten?
Magnus is offline  
Old 05-01-2011, 17:04   #15
Christer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Magnus View Post

Hvorfor vil du helst unngå SAS forresten?
Sikkert fordi han ønsker å utvide horisonten litt. SAS er jo gammelt nytt for de fleste.
Christer is offline  
Old 05-01-2011, 18:36   #16
Magnus
ScanFlyer Blue

Magnus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Christer View Post
Sikkert fordi han ønsker å utvide horisonten litt. SAS er jo gammelt nytt for de fleste.
Vil si at SAS fremdeles er mer interessant enn de aller fleste charterkjerre-selskaper! Alternativet fra OSL er Novair eller Thomas Cook. (?) Jeg reiste med Apollo ene og alene for å få reise med nettopp SAS. Ellers hadde jeg nok reist med Ving og Thomas Cook for 300 kr. mindre.
Magnus is offline  
Old 05-01-2011, 18:55   #17
svgspotter
ScanFlyer Gold

svgspotter's Avatar

Quote:
Vil si at SAS fremdeles er mer interessant enn de aller fleste charterkjerre-selskaper! Alternativet fra OSL er Novair eller Thomas Cook. (?) Jeg reiste med Apollo ene og alene for å få reise med nettopp SAS. Ellers hadde jeg nok reist med Ving og Thomas Cook for 300 kr. mindre.
Takk for tilbakemeldinger ! det jeg lurte på var hvilke fly SAS pleier å bruke på denne strekningen, så jeg hadde håpet en A321!? SAS vil jeg helst ungå ettersom jeg er ikke deres største fan og jeg synes de er så kjedelige å reise med ( my opinion) ellers er det som Christer sier, at jeg prøver å variere selskap litt fra SK/ DY til FKS: Novair, TC, Ryanair, tuinordic.
Er ikke jeg som bestiller vettu, det er nok foreldra mine å jeg skal tipse dem med med Ving så jeg kan fly Thomas Cook. Kanskje lite sansynelig men jeg kan da prøve! Tunisia er det vi har sett på ja så det er der vi gjerne skal dra.
svgspotter is offline  
Old 05-01-2011, 19:03   #18
Christer
ScanFlyer Blue

Quote:
SAS er helt ok spør du meg, men for en gutt som kanskje ikke har vært veldig mye i luften er det selvfølgelig spennende å prøve noe nytt. Man ser jo også det på de fleste eldre her inne at man ofte prøver å komme seg på maskiner eller selskap man ikke er vante med. Thomas Cook syns jeg er veldig greit for en tur sydover, maten er bra til å være charter, men pitchen i a32x maskinene er ikke mye å skryte av. Jeg fløy DK A320 CPH - TFS - BJL noe som ikke var spesielt behagelig...
Christer is offline  
Old 05-01-2011, 19:05   #19
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

SAS flyr vel bare charter med A321 ut fra København og andre danske destinasjoner....
Twin Otter is online now  
Old 05-01-2011, 19:06   #20
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Ja, er man en liten fjortis betyr det vel ikke så mye hvor trangt det er i flyet, hehe!

Hadde noen familiemedlemmer som var på ferie i Tunisia i fjor sommer, og de var veldig lite fornøyd og sa aldri mer.

Kanskje du skulle foreslå andre sydendestinasjoner for opphavet ditt?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Closed Thread

Posting Rules