Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2011, 13:17   #1
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Default Re: Pokračovanie: Tre av fire Visegrád-land 2010

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Bra dere likte tilleggsinformasjon samt bildene jeg har lagt ved.

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Opplevde prisnivået i Praha som ganske lavt (typisk treretters med øl på OK+ restaurant til ca 250 kr) og mye flott arkitektur.

(...)

Uansett, hva man beklageligvis ofte opplever i postkommunistiske land er at servicenivået er lavt blant ansatte i servicebransjen. Under kommunistæraen vanket det aldri belønning for å yte service, skulle man få noe ekstra var det bare å karre til seg med begge hender.
Når jeg er kritisk til prisnivået er det ikke for å sammenlikne med vesteuropeiske storbyer eller Norge. Jeg vet at man bare et steinkast utenfor Praha får middager til mellom 50 og 100 kroner med drikke til maten. Opplevde dette også i Bratislava, og ikke minst på de mer avsidesliggende restaurantene. Det gjør man også sikkert i Praha, men jeg opplevde at de lå litt bedre gjemt her enn de andre stedene jeg besøkte på turen. Ellers er jeg helt enig i at det er en vakker by, jeg er ikke skuffet i den forstand, og jeg reiser gjerne tilbake hvis anledningen kommer.

Enig hva angår servicenivå. Restaurantene er ofte fine, men maten kommer mange ganger i puljer, folk er lite vennlige (dette har tatt seg opp) og det er sjeldent noe ekstra som tilbys.

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Oppfatningene om byer er svært subjektive, er min erfaring. Selv synes jeg ikke Budapest var all verden, mens Praha er en by jeg allerede har besøkt to ganger. Synes den byen har en helt spesiell stemning, tross turistene. Det var også lett å finne rimelige steder med bare lokale folk. Og byen er jo, i motseting til Budapest, helt intakt og uten kopier etter 2. verdenskrig. k

Enig i at byen er flott. Hadde jeg hatt mer tid hadde nok også jeg funnet de mer lokale restaurantene. Men som jeg skrev; kritikken er litt uberettiget - jeg var i Praha i to dager, og i Bratislava i en og en halv uke.

Posting Rules