![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Aktuelt er det kanskje, men jeg tviler på at DL kommer i 2012 heller. Har mer tro på ORD med UA, om det skulle komme noen flere ruter til USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Trist at US forsvinner!
Fra et 'spotter' perspektiv var tanken på US og DL besnærende! Nå blir det faktisk mer kjedelig enn i fjor. Manger jo ikke akkurat SAS maskiner på OSL. Får bare håpe fremtiden bringer mer variasjon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Trist for OSL at US har besluttet at droppe PHL ruten og at DL tilsyneladende også har trukket følehornene til sig igen.
Dette kan formentlig til en vis grad tilskrives at SAS åbner OSL-EWR og det viser den problematik som også CPH har været og stadig er udfordret af. Nemlig at SAS i forhold til IC ses som en så stærk aktør i sit hjemmemarked at det "skræmmer" andre aktører væk eller får dem til at holde sig væk. Desuden viser dette også at nok er OSL "under served" i forhold til direkte kapacitet til Nordamerika, men at flytte trafikken fra one-stop connections via CPH, AMS, FRA, LHR, CDG m.v. til direkte flyvninger er alt andet lige mere kompliceret end som så. Jeg er sikker på at både CO, SK, DL og US i sommermånederne ville kunne få fin volume på OSL-US, men det ville sætte pres på prisniveauet af flytte denne volume fra nuværende one-stop connnections. Når alt dette er sagt, så mener jeg dog også at det faktum at US trækker sig så hurtigt efter at SAS har annonceret OSL-EWR, indikerer at PHL-OSL måske ikke har været så god en performer som nogle gerne har villet give udtryk for.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
Man skal nok heller ikke undervurdere det at CO har planlagt øking til to daglige ifht. US satsing.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Jeg går å tar meg en øl - dansk sådan! Skål PP ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Men tag du gerne en dansk øl - så støtter du da i det mindste dansk erhvervsliv. Skål ![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
![]() Men hvor stor konkurrent er egentlig US? De er jo i Star de også. Noen som vet om US Airways og SAS hadde sammarbeidsavtale innenriks i Norge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
Hadde ikke code-share så vidt jeg husker, men vanlig interline-avtale som de fleste har.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
De har ihvertfall code-share med Thai og Singapore, muligens noen flere også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Nå har hvertfall Aftenposten skrevet om saken:
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3946716.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Hmmm... det var den nyheten ja...
SAS er noe dritt for OSL!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Det må vel være dagens.
SAS er en av de største aktørene på OSL, og at det skulle være noe dritt for OSL faller på sin egen urimelighet. At andre selskaper velger å ikke starte opp, når SAS gjør det viser at SAS leverer et godt produkt, som sannsynligvis er ettertraktet. Virker også som at det satses på markedet i USA, mye reklame for ruten når jeg var i Washington DC forrige uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Selvsagt litt kjedelig, med US kommer ikke til å være noe spesielt stort savn. Prøvde de en gang og det ble med den ene gangen, med mindre de var priset ekstremt mye lavere konkurentene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Det jeg vil savne med US er de enkle forbindelsene videre i USA, og karibien. Men dette vil man til en viss grad få beholde via EWR.
Men US er vel ikke viden kjent for god service, spesielt bak i maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 62
|
![]()
Dette var synd. Fløy US til LA via Phil i høst, og hadde en grei tur.
Komforten var akseptabel. Helt fin benplass, som vanligvis er mitt problem. Prisen var heller ikke å klage på (ca4600,- t/rt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
I mine øjne er dette et ganske klogt træk af SAS, da et udvidet antal af destinationer og connections alt andet lige skaber mulighed for større volume i SAS' eget trafiksystem. Når det er sagt vurderer SAS selvfølgelig om code-share er attraktivt ud fra flere parametre - bl.a. om det kannibalisere egen ruter, hvilket formentlig er en af årsagerne til at der aldrig er indgået code-share med US på PHL-OSL, da SAS i stedet har ønsket an kanalisere trafikken via egne USA ruter fra CPH og ARN.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US Airways A320 - Nesehjul kollapset i PHL | Twin Otter | Flyforum | 4 | 14-03-2014 10:03 |
Service US vs BA vs LH vs.... (splittet fra: US-Airways, OSL-PHL også 2011?) | SAS-Steward | Reiseforum | 2 | 13-12-2010 20:56 |
US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009 | Someone | Flyforum | 418 | 03-06-2009 00:33 |
US Airways ser etter A340-300 for PHL-Kina ruter! | LN-AFG | Flyforum | 5 | 03-01-2008 14:20 |
Ny linje: PHL - ARN US Airways bekräftat. | Alf | Flyforum | 61 | 11-02-2006 09:42 |