![]() |
|
![]() |
#281 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Hedda
Alder: 24 år Sivil status: Samboer Bor: For øyeblikket i Bodø, men egentlig i Oslo. Nasjonalitet: Norsk Yrke: Student (Org. psykologi) og ansatt hos SAS på OSL. Nærmeste flyplass: BOO og OSL Favorittflyplass: MUC og KUL Favorittflyselskap: SAS, selvfølgelig ![]() Favorittalianse: Star Alliance Favorittreisemål: NYC, SFO, KUL, PEK Kamera: Nikon D80 Interesser: Reise, foto, god mat og drikke, gode venner og scrap-booking |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kanskje på tide med en bitteliten oppdatering...
Navn: Hermann Alder: 15 Født: 30.11.94 Bosted: Drammen Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk, Fransk og de skandinaviske landene's språk Yrke: Bauhaus Skole: Drammen vgs Interesser: Fly, skip og sjø, seiling, fotografering, reise Nettside: www.hsf-foto.com Fikk interessen: Hatt litt interesse ganske lenge, men i 2009 startet jeg å engasjere meg mer. Favorittselskap: Austrian (av det jeg har prøvd) Nærmeste flyplass: TRF og OSL Spotting: Når været og min private tid er gode venner Fotoutstyr: -Nikon D90 -Nikon AF-S 18-105mm 3.5-5.6 -Nikon AF-S 18-200mm F3.5-5.6G VR II -Tamron 10-24 mm -Tamron AF 70-300 mm |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Kristian
Alder 18 Nasjonalitet: Norsk Bor: Sola Språk: Norsk, engelsk og en smak av tysk. Yrke: "Studerer" avionikk på Sola VGS Nærmeste flyplass: Stavanger Lufthavn Sola (SVG) Favoritt reisemål: USA Fikk flyinteresse: Er medfødt. Spotting: Prøver å få til når det er noe spesielt som kommer eller når været tilsier det. Kamera: Canon 500D
![]() |
#284 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel strengt tatt på tide å oppdatere min informasjon her inne:
Navn: Øyvind Solaker Alder: 23 Sivilstand: Evig singel, gift med jobben Nasjonalitet: Norsk Bor: Tromsø Språk: Norsk, engelsk, tysk Yrke: Flyger i Luftforsvaret. Jobber ved 330 Skvadron, Banak Nærmeste flyplass: TOS når jeg har fri, LKL når jeg er på jobb Favoritt reisemål: GB, USA Favorittfly: Lynx, MD-80 Fikk flyinteresse: I førstegangstjenesten Spotting: Sjelden, men hender sjangsen byr seg i jobbanledning Ellers: Følger mye med på engelsk fotball, så det blir endel turer over der ![]()
![]() |
#285 |
Lima November
|
![]()
Oppdatering, med nytt brukernavn "TripleSevenLover":
Navn: Eivind Oterhals Alder: 16 Bor: Fanghol Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk og engelsk, fransk Yrke: VGS elev Utdannelse: Holder på med småflysertifikat Flyklubb: Gardermoen Flyklubb Nærmeste flyplass: Molde Lufthavn Årø Favorittflyplass: Minneapolis St. Paul Favorittflyselskap: SAS Favorittflytyper: Boeing 777 Favorittreisemål: USA Spotting?: Ikke mer enn når jeg er ute å reiser |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Newcomer
|
![]()
Sylferskt medlem. Nysgjerrig på hva som rører seg her inne.
Heter Espen og bor på Kongsberg. Jobber som maskinarbeider ved Volvo Aero Norge. (Gamle "Norsk Jetmotor" som igjen, før det, var flymotordivisjonen ved avdøde Kongsberg Våpenfabrikk). Akkurat nå er jeg på jobb. I skrivende stund jobber min fresemaskin med en Forward Compressor Case, GE F136. Som er det ene motoralternativet til JSF. Navn: Espen Moldvik Alder: 47 Barn: 1 sønn på 19 Sivilstatus: Snart gift. (igjen... huff) Ansatt: Volvo Aero Norge (Norsk Jetmotor/Kongsberg Våpenfabrikk) siden 1981. Favorittreisemål: Thailand, Hua Hin (egen leilighet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Jens Christian Jepsen
Alder: 64-modell Sivilstand: Gift Nasjonalitet: Norsk Bor: Kristiansand Språk: Norsk og Engelsk Yrke: Økonomisjef Nærmeste flyplass: Kjevik (KRS/ENCN) Favoritt reisemål: USA, spesielt Pittsburgh, PA Favorittfly Sivilt: Boeing 777 Spotting:Nei, men Canon 550D er anskaffet, så vi får se. Favorittflyplass: IAD Bil: Toyota Land Cruiser 120 Andre interesser: Pistolskyting |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Christer
Alder: 14 Bosted: Skien Språk: Norsk og engelsk Yrke: Ungdomsskole Nærmeste flyplass(er): Geitryggen(SKE) Favorittflyplass(er): JFK Favorittflyselskap: Klm Favorittflytyper: Boeing 777,a330,a340,a321 Favorittreisemål: USA |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Navn: Halvor S. Njerve
Alder: 17 (mars '93) Bor: Ullern, Oslo Språk: Norsk, engelsk, fansk + litt italiensk og spansk. Forstår tysk Yrke: Deltidsansatt på Japan Photo, freelancefotograf/journalist og elev på videregående. Nærmeste flyplass: Gardermoen, OSL Favorittflyplass: RRS og sjøflyhavna på Fornebu Favorittflyselskap: Lufthansa er svært behaglig må jeg si, ellers Widerøe - det gode og tradisjonsrike norske flyselskapet. Favirittreisemål: Japan, New Zeeland og USA Kamera: Canon 400D Canon 40D med BG-E2n Objektiver: Canon 10-22 Canon 17-40L Sigma 30 EX Canon 70-200L Canon 100-400L Canon 1,4x II converter (ikke i bruk: Sigma 17-70 Canon 18-55 Canon 75-300)
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III Last edited by Halvorsn; 15-12-2010 at 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På tide å oppdatere denne ser jeg...
![]() Navn: Rolf A. Gjerdsjø. Alder: 31 (1979-modell) Sivilstand: Kjæreste med Sylvia Nasjonalitet: Norsk. Bosted: Krokstadelva i Nedre Eiker kommune, like ved Drammen. Språk: Flytende norsk og engelsk. Kan bestille øl på tysk og spansk. Dessuten har jeg lært å banne på finsk og russisk etter at jeg jobbet på Drammen Slip & Verksted. Yrke: Channel Account Manager i Aastra Telecom Norway AS. Utdannet elektriker og markedsøkonom fra BI Drammen. Nærmeste flyplass: Strengt tatt nærmeste er Hokksund og deretter Jarlsberg, men mest riktig etter mine interesser er Torp (80 km) og Gardermoen (98 km). Spotting: Veldig lite, reiser mye i jobb men fotograferer lite fly. Kamera: Nikon D50 med Nikkor 18-55mm og Sigma 70-300mm APO DG (dSLR), og Panasonic Lumix FSC-4. Prater i: Samsung Omnia HD og BlackBerry Bold 9700. Kjører: 2005 Alfa Romeo 147 og 2006 Alfa Romeo 159. Interesser utover fly: Hardt rammet av autofili, og følger Start og Mancester United i fotball.
![]() |
#291 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Johan Luiggi
Alder: 16 Nasjonalitet: Norsk/Fransk(Korsikansk) Bor: Oslo Yrke: Ungdomsskole Språk:Norsk, Engelsk og Fransk (Alle Flytende) Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: Korsika Favorittselskap: Air France/CCM Favorittflyplass: BIA/LFKB (Bastia) Flyinteresse siden: 1998/99, faren min hadde flysim pâ pcen og jeg spilte mye! Favorittfly: F100, A320, ATR72 Leser: The Guardian, Dagbladet og Aftenposten. Airliner World fra tid til annen. Prater i: HTC Hero, som holder pâ â ryke for Palm Pre 2 eller Nexus S Andre interesser: Formel 1(Team Lotus/Lotus Racing), Data, film og videoredigering, (Liberal) Politikk Last edited by F-GCTD; 31-12-2010 at 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter å ha vært medlem i drøye 3 år er det kanskje på tide med en presentasjon.
Navn: A. Brandal Alder: 41 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Oslo Sivilstand: Gift med verdens skjønneste dame i 10 år, før det var vi samboere i 10 år, så vært sammen i 20 år nå. Har en sønn på 16 og en datter på 3. Yrke: Sivilingeniør. Har relativt mange reisedøgn i året, men det varierer noe. Språk: Norsk, engelsk, fransk, litt skoletysk. Favoritt reisemål: Østen og Latin-Amerika i tillegg til Europa (spesielt Frankrike, Italia og Storbritannia) Favoritt flyselskap: Cathay Pacific, Qantas og BA. Har OneWorld som favoritt allianse Favoritt flytype: B747 og A330 Andre interesser: Historie. Er også kulturelt interessert. Dessuten liker jeg å lage mat. Skulle ønske jeg hadde mer tid til å dyrke disse interessene. Last edited by Brandal; 06-01-2011 at 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Christer
Alder: 26 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Son Sivilstand: Gift Yrke: Regnskapsfører Favorittreisemål: Australia, USA, Karibia Favoritt flyselskap: Qantas, Norwegian Favoritt flytype: B777, Sukhoi Superjet. Nærmeste flyplass: RYG Favorittflyplass: LHR, SYD Spotting: Prøver å få til en tur eller to i året... Andre interesser: Reise, Båtliv, Fotball, Ishockey, Skisport, Shipping, Fiske... mao, litt for mye ift tiden man har tilgjengelig ![]()
![]() |
#294 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Steffen Sundt
Alder: 17 Nasjonalitet: Norsk Bor: RRS Yrke: VGS, ekstrahjelp elektrobutikk Språk:Norsk, Engelsk og Fransk(noe) Nærmeste flyplass: Røros Lufthavn Favoritt reisemål: Alcudia, Mallorca, Spania Favorittselskap: My Travel (Nå: Thomas Cook Airlines Scandinavia), Braathens S.A.F.E., Widerøe, Blue 1. Favorittflyplass: RRS, OSL, TRD Flyinteresse siden: 1996 Favorittfly: A321, Dash 8-100, ATR-42, Avro RJ-80 Leser: svært lite Prater i: HTC Desire Andre interesser: trening, musikk, flysimulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk ikke oppdatert den gamle presentasjonen så lager en ny.
Navn: Espen Alder: 23 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: For tiden i Bergen pga studier, men "hjemme" er på Slependen i Bærum. Opprinnelig fra Kr.sund. Språk: Norsk, engelsk og litt tysk og spansk Yrke: Ingeniørstudent Nærmeste flyplass: BGO eller OSL ettersom hvordan man ser det. Favorittreisemål: Italia, New York og Singapore Favorittflyselskap: Thai Favorittflyplass: SIN Favorittfly: B777 Fikk flyinteresse: Reiste regelmessig med BU mellom KSU og FBU fra jeg var 1-2 år gammel for å besøke familie i Oslo, så interessen kom snikende i MEGET ung alder! Spotting: Det får holde med scanair og airliners. Kamera: Ett tre år gammelt Nikon som er klart for utskiftning. Andre interesser: Reise, mat og drikke. Last edited by LN-BLO; 19-01-2011 at 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn : Christer Marius
Alder : 20 Sivilstand : Samboer Nasjonalitet : Norsk (50/50 Sogning/Nordlenning) Bor : Oslo (Fra Nesodden) Språk : Norsk, Svensk, Dansk, Tysk, Spansk, Engelsk - Relativt bra! - Russisk, Kroatisk/Serbisk, Portugisisk, Italiensk, Fransk + + + - Så der! Yrke : Butikkmedarbeider - Kommende reiselivsledelsestudent. Nærmeste flyplass : OSL/RYG Mest brukte flyplasser : OSL, RYG, STN, LPA, SOG, BOO Beste selskap : Widerøe/Binter Canarias Favorittfly : Turboprop - Dash 8-100 og ATR 42/72 Favorittflyplass: LPA Fikk flyinteresse : Fattern er i toppen hos NSB så hater tog og dermed ble jeg hekta på Fly! Værste flyplass : KRK Værste selskap : Vueling Favorittdestinasjon : London og Las Palmas. Interesser utenom fly: Reise, Språk, Design, Kultur, Mat + + + Last edited by LN-CMN; 31-01-2011 at 02:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn : Odd Hegge
Alder : 39 Sivilstand : Samboer Nasjonalitet : Norsk Bor : Stavik i Romsdal (For øyeblikket. Flytter nok snart igjen) Språk : Norsk, engelsk. Bittelittegrann tysk og fransk. Yrke : student og bud Nærmeste flyplass : MOL/ENML Mest brukte flyplasser : MOL, OSL, TRD, KSN, FBU og TRF Beste selskap : Norwegian Favorittfly : F50 og B744 Favorittflyplass: OSL Fikk flyinteresse : Tidlig i barndom. Har vært varierende oppgjennom årene. Værste flyplass : KKN Værste selskap : Ukjent charterselskap i 1998 til Tyrkia..... Favorittdestinasjon : London og USA Interesser utenom fly: Skip/båter, ferger, historie, logistikkrealterte ting, politikk, romfart, krig og fred og sånn..... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Björn Joakim
Alder: 17 år Bor: Sverige Nasjonalitet: Svensk Språk: Svenska, Engelska, Tyska Yrke: Gymnasiestudent Nærmeste flyplass: NYO Favorittflyplass: MUC och BKK Favoritt flyselskap: Linjeflyg, SAS, SAS Commuter Favorittfly: F28, SF37, SK60, F100, A333, A343, S20
![]() |
#299 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Erik Øglænd
Alder: 20 år Bor: Stavanger / Ørlandet Sivilstand: ugift Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk, ørlite Spansk Yrke: Crew Chief Assistent 338-SQD Ørland Fikk flydilla: Medfødt Sertifikater: PPL-A (2008) planlegger videreutdanning etter førstegangstjeneste. Nærmeste flyplass: SVG / Ørland Favorittflyplass: SVG! Favoritt "flyselskap": RNoAF osv.. Favorittfly: F-16, P-51D Mustang, SAAB Safir |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Rune Kristiansen
Alder: 28 Sivilstand: Samboer med 2 barn Nasjonalitet: Norsk Bor: Hakadal i Akershus Språk: Norsk/Engelsk Yrke: Driftsleder hos transportfirma / Ramp Agent (stuer) hos Menzies Aviation Oslo Lufthavn. Nærmeste flyplass: Kjeller / OSL Favorittreisemål: Roma |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|