![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Er på jakt etter en ny kabinkoffert, altså en koffert man kan ta med seg ombord og som får plass i bagasjehylla. Og da er det vel noen begrensninger.
Ofte ute på tur på 1 til 3 dager, og trenger ikke stor koffert til det. Hvilken har størst innvendig plass ? Hvilken er mest fleksibel 2 eller 4 hjul ? Hva har dere og hva ville dere valgt hvis dere skulle kjøpe ny nå ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
Med denne så trenger du i hvert fall ikke bekymre deg for at innholdet blir skadet, eller at kofferten blir skadet... ever...
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har gått bort fra trillekofferter. Langt mer praktisk finner jeg f.eks. denne varianten: http://uk.tumi.com/product/index.jsp...ndSrc=paramNav
Jeg synes det er mye enklere å pakke praktisk med en slik bag, og min erfaring er at det uansett er mye løfting på en trillekoffert så hvorfor ikke ta konsekvensen av det og slenge bagen på skulderen. ![]() Last edited by TOS; 11-12-2010 at 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hei.
Jeg kan ikke anbefale deg en spesifikk koffert, men jeg kan komme med noen tips som jeg tror vil være til hjelp. Jeg ville valgt en koffert/bag med 2 hjul. Jeg ser ingen vits med 4 hjul på en liten koffert/bag. For meg er hjul tingen. Kjedelig å traske rundt en sen kveld etter en lang deg på vei til hotellet med en relativt tung koffert over skulderen. Man finner også kofferter med hjul som kan slenges over skulderen. Ikke hjulene, men kofferten. Små rom som er lett tilgjengelig er veldig viktig for meg. Størrelsen på disse synes jeg skal være fra små og stramme(type lomme til boardingkort/kvitteringer etc.) til store(laptop-lader etc.) Jeg har hatt en koffert av den harde plastikk-typen. Aldri igjen. Veldig upraktisk uten små rom som er lett tilgjengelig. Ang. vekt, så har det aldri vært et problem for meg. Jeg har aldri opplevd at min carryon har blitt veid. Flyr du mye Widerøe, så vil jeg anbefale deg en liten koffert. Dårlig plass i de små flyene. Kjøp et merke som står for kvalitet. Ikke fall for fristelsen for en billig koffert! På en annen side så tør jeg påstå at Tumi er overpriset. Last edited by Happyflyer; 11-12-2010 at 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har en Swissgear PC-ryggsekk. Der får jeg plass til det vesentlige for et par dager så lenge jeg ikke trenger å ha med finklær. Den går også i bagasjehylla på Widerøe.
Ellers pakker jeg gjerne etter hvilken klasse jeg reiser i. Skal jeg sitte bak i en trang tyristklasse, pakker jeg lett håndbagasje. Sitter jeg foran kan jeg ha litt mer ombord. Her borte gjelder laptop-veske som 'personal item', så jeg kommer som regel unna med ryggsekken som dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg har kjøpt denne på lufthansa shop. Litt stiv pris, men man behøver ALDRI kjøpe en carry-on igjen. Tror dette er noe av det mest solide som er laget. Blir din for 499 € eller 130.000 M&M miles.
http://www.worldshop.eu/worldshop/pr...005/detail.jsf Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
![]() Ha en fin kveld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Samsonite har ihvertfall den jeg liker best... utrolig enkel å ta med, og jeg får fint plass til det jeg trenger å ha med meg.
Samsonite pp cabin case 55 cm http://www.bagsandluggage.co.uk/p/11...samsonite.html Jeg kjøpte min i storgata i Oslo hurvert |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Interessant tråd. Jeg har også vurdert å kjøpe en kabin-koffert men sliter med å bestemme meg. Men kanskje en Samsonite av denne typen: http://www.samsonite.co.uk/pro-dlx3-...?or=7633455397
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når det gjelder trillebag vs ryggsekk finner jeg at trillebag er greit når jeg reiser alene. Reiser man derimot med barn, er det greit å ha hendene fri slik at da foretrekker jeg ryggsekk. Og for oss glemsomme er det jo greit å vite at når først sekken henger på skuldrene, trenger man ikke bekymre seg om å glemme den igjen et sted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Selv er jeg stor fan av Travel Pro'en min selv om den etter 7 år er så slitt at den må tapes sammen med gaffatape. Men den har holdt ut ufattelig mye, føles skikkelig solid og er fornuftig priset. Betalte ca 1600,- i 2003.
Har også en Tumi som sikkert er ok. Men den bråker som en gravemaskin når man triller den på ru heller. Såpass at det er litt pinlig, for den høres billig ut. Pluss at den ikke er stiv noen steder, slik at hjørnene i toppen faller sammen. Så jeg er vel ikke jättenöjd Tumi kund. Så min anbefaling er: 1) Travel Pro som et no-nonsense produkt. 2) Tumi er derimot mest flashy om du vil se ut som en moderne foretningsreisende. 3) Louis Vitton er derimot en banker om du vil reise i First.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Snedig kabinkoffert! | kekker | Reiseforum | 6 | 09-01-2014 09:38 |
LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?) | LNv22 | Reiseforum | 10 | 08-08-2011 11:17 |
Hjul som reservedel til Samsonite kabinkoffert | Trety | Reiseforum | 3 | 14-01-2011 23:11 |
Beste flymat | Hickok | Flyforum | 3 | 19-08-2008 18:46 |