![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Ligger Værnes nærmere Trondheim hvis en flyr med andre selskaper?
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mer om (ikke så ) morro om FR CC kontrakter http://ryanairdontcare.blogspot.com/...1da103ac814402
Mye creativt her , oppsigelses Fee... hm , skal vel fly mye for å bli rik på dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hvilket grunnlag har du å tro at dette er nærmere sannheten? Man skulle jo nesten tro at han forteller sannheten han som jobber i selskapet, og som er aktiv her på forumet. Eller lyver han kanskje? Uansett: Ryanair har vært diskutert opp og ned i alle år. Og desverre så viser det seg at fortsatt er det mange myter om selskapet, og mange som hører det de vil høre, og tror på det de vil tro på. Om to uker er det 12 år siden jeg startet på Torp, og har jobbet for Widerøe i alle disse årene, og daglig møtt Ryanair passasjerer og crew. Jeg har et helt annet inntrykk av selskapet enn hva de fleste her på forumet har. Men det er kanskje fordi jeg ikke er forutinntatt i hva jeg mener, og ikke dømmer ut fra hva jeg har hørt at noen har lest...
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Mener forresten at Mr Wenger i Arsenal kom til HAU med FR, la igjen noen mil han når han kjøpte Nortveidt ifra FKH. Men ansatte betingelser kan vi nok diskutere i en evighet, men det får bli en annen tråd. At FR skaper trafikk der ingen skulle tru det er mulig, er det nok mange som misuner de. Men jeg vil nok tro at FR må bite i det sure eplet snart, da flere og flere flyplasser ikke er villige til å la seg herse med, og FR blir mer og mer desperat på mer trafikk, for å få skuta til å gå rundt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi er vel litt off topic nå, som vanlig når Ryanair diskuteres.
Jeg opplever ikke Ryanair mer desperate nå enn hva de har vært før. Jeg tror ærlig talt ikke de har et snev av desperasjon i seg. Jfr saken mellom de og Boeing. De sa at hvis ikke de fikk fly til en betingelse som var akseptabel, så ville de prioritere utbytte til aksjonærene fremfor vekst. Og det gjorde de: 500 millioner euro ble vedtatt å gi som utbytte. Ikke småpenger akkurat. Dette vitner ikke akkurat om desperasjon, spør du meg.
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
12 000 kr er ikke det cabin crewet stasjonert på RYG tjener!
Kameraten min fra Nederland tjener rundt 12 000 norske kroner i måneden, helt vanlig lønn! Er vel ingen tvil om at man ikke blir søkkrik av å jobbe i FR, men blir veldig usakelig å sammenligne en lønning i ett annet land med en i Norge. Virker som alle glemmer at dette IKKE er ett norskt selskap. ifølge flightattendentcareer.com så er average flight attendent income i USA fra 16,000-23,000 dollar noe som tilsvarer mellom 9000 - 14000 kroner. Det er vel en helt grei lønn i USA? Eller kansje vi burde boikotte Amerikanske selskap? Det er også helt friviliig å jobbe der, som i Ryanair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Lærlingene i FR , er det det du kaller de som går på 12mnd prøvetid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ingen Norske Jobber der, er som sagt friviliig, og regner med at ingen Norske vil i og med at det er bedre lønn i andre selskaper. Lærlingene i FR er de som er på prøvetid ja, som i en hvilken som helst annen bedrift! Er vel 12 måneder i Norwegian også? uten at jeg veit noe om det. Regner med småkrypinn er like stor som en vanlig hybel som jo mange andre bor i selvom de er Norske. Jeg har hørt at de tjener mellom 17000 - 19000 NOK som er en grei lønning. Er vel ikke så vanskelig å forstå hvor jeg vil hvis du leste posten min uten å irritere deg så mye og samtidig tenkte over at den meningen du selv sitter med kansje er litt for basert på media og sjokk oppslag en fakta. Også skrev jeg noe om at selskapet ikke er Norskt så det derfor blir feil å sammenligne det med Norge. Hvis jeg hadde laget en hjemmeside om annsatt forhold i en hvilken som helst bedrift, så er det klart alle som blir behandlet dårlig i den bedriften hadde kommet til meg med sine historier. Sier dermed ikke at FR er som alle andre bedrifter. Har bare ett ønske om at diskusjoner rundt Ryanair kan være saklige. Diskusjoner rundt ekspandering med SAS og NAS skaper jo en masse spennende hypotetiske teorier, mens med FR henger noen seg opp i alt det "forferdelige" rundt RyanAir isteden for å glede seg over utvikling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er fordi de ikke gleder seg over utviklingen.. For de som er ansatt i flybransjen er ikke Ryanair bra (uansett om du arbeider i SAS eller Ryanair), dette fordi de har dårligere betingelser enn andre selskaper. Andre selskaper må deretter følge etter om de skal konkurere i pris. Er det så vanskelig å forstå at ikke alle gleder seg over Ryanair?
På meg virker det som de er i konstant konflikt med forbrukerombud her og der, det er vel ikke bra? Ryanair har vært flinke, men man trenger ikke like det... Prøvetid og lærling er ulike ting.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tjener du 205.000-230.000 i året i Norge går du faktisk under definisjonen på fattig her i Norge i statistikkene. Selv avisbud har langt bedre timelønn enn dette!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dem kan kommer til SVG hvis dem vil. Det hadde ikke vært dumt med priskrig. Det hadde sikkert blitt priskrig i Værnes også kansje litt positift
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
12.000 NOK hørtes lite ut. Antar at dette er nettolønn? Eller er dette lærlinge-lønn? Hvis dette er vanlig lønn, så blir man ikke rik av dette. Og selv om Nederland er billigere enn Norge, så klarer jeg ikke se at man skal kunne leve godt av dette. Men hvis average income lønn i USA er fra $ 16-23.000, så ville jo det tilsvare 96.000-138.000 NOK pr måned! Håper at du har skrevet feil her? plane-spotter, jeg er ikke ute etter å bashe deg, bare så det er sagt. Blir bare litt "forrvirret" her siden estimatene på lønn i FR spriker i alle retninger...
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En må huske på at selv om grunnlønnen kan virke lav i utgangspunktet så kommer en rekke tillegg når man jobber i kabinen, iallefall i de selskap jeg har jobbet. Jeg vil tro mye av dette gjelder i FR også. Jeg kan nevne dietter og provisjon av salg ombord. Dette utgjør flere tusen pr. måned.
![]() |
#78 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er sikkert greit med mange tillegg som kan medføre høy lønn, men hva da hvis du blir sjuk? Da er det du som arbeidstaker som taper på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aggressiv plan: Ryanair vil fly fra primærflyplasser. | C130 | Flyforum | 17 | 03-07-2014 13:40 |
Ryanair vil fly innenriks i Norge | kimpe | Flyforum | 68 | 10-01-2013 22:53 |
Vil du fly med Ryanair | LN-KGL | Småprat | 134 | 25-05-2012 09:30 |
Ryanair vil fly innenriks i Sverige fra 2012 | Trdfly | Flyforum | 27 | 08-10-2011 19:46 |
Ryanair vil fly i Norge | sail4fun | Flyforum | 26 | 04-09-2005 12:14 |