![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det du sier angående turister som kommer til Norge er noe som veldig mange ikke virker å være klar over når det gjelder Ryanair. Det er akkurat det samme på Rygge. Fly fra Spania og Italia er smekkfulle av Spanjoler og Italienere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hadde du byttet ut "Norge" med ENRY kunne jeg forstått det.. Folk liker ikke Ryan Air fordi de er ledende på å ødelegge betingelser til ansatte i flybransjen, samtidig er de svært dårlige på kundebehandling ved uregelmesigheter.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 08-12-2010 at 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spennende nyheter!
Kanskje får man mulighet til å komme seg til Spania i påsken for under 4500 kr - som NAX og SAS forlanger. Konkurranse er alltid sunt, så jeg ønsker Ryanair hjertelig velkommen til TRD! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tja, eller en Påsketur RYG-AGP for 3 974,97 NOK med FR... , så Påske er Påske også hos FR
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selvsagt må man forvente litt høyere priser under høytidene, men med tre (Om FR skulle starte opp) ulike aktører på samme rute, vil det garantert bli en langt større krig om passasjerene, noe som også vil gjenspeiles i billettprisene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg unner alle rimelige flypriser, men da skal det også være produsert på en "fair" måte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja, jeg mener pr fly selvfølgelig. Og det er verdt å merke seg når vi diskuterer hvilke ruter som eventuelt kan gå å starte. Vi tenker da på nordmenn som skal ut, og ikke på utlendinger som skal hit. Skjønner du hva jeg mener nå? For SAS og Norwegian er det mer relevant å tenke på hvor vi nordmenn skal, fordi de har langt færre utlendinger på sine fly. Tullete? Ikke for meg, men mulig det er tullete for deg. Folk liker ikke Ryanair når det kommer til spørreundersøkelser. Når det gjelder den dagen de skal kjøpe en flybillett, så liker de Ryanair godt nok til at de reise med de. Uansett om andre er bedre på service ved uregelmessigheter. De har over 70 millioner passasjerer i året. Det ville de ikke hatt dersom folk flest var missfornøyde med det produktet de kjøpte. Selv kan jeg gjerne la meg lure èn gang, men kommer da ikke tilbake som kunde. Ryanair har i lang tid bevisst at de leverer den varen folk forventer. Og folk flest anser nok sjansen til å havne i irr situasjoner som så liten at de er villige til å ta sjansen. Slik tenker jeg, og sikkert flere med meg.
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Klart Ryanair bringer turister til Norge, men er dette turister som legger igjen noe særlig med penger? Det er jo tydeligvis de mest prissensitive turistene, er det de vi ser med telt og ryggsekk og medbragte suppeposer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Når vi snakker pr fly, så har nok RYR flere % utlendinger i setene. Men de som kommer med RYR er neppe like kjøpesterke som de som kommer med KLM, SAS, BAW, AAL etc. Det er de kjøpesterke turistene vi vil ha. Enig med deg at det for (spesielt)NAX er mest interessant hvor nordmenn vil..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Selv har jeg fløyet easyJet (omtrent samme som FR) til Italia bodd på 5* hotell, spist på restauranter hver dag og leid bil. Last edited by Mchansern; 08-12-2010 at 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
[QUOTE=STARSHIP 2;583961]Du sier at SAS (og NAX) ikke kan matche RYR når det gjelder å bringe utlendinger til Norge. For meg er det en tullete påstand før du presiserer at det er pr fly..
Når vi snakker pr fly, så har nok RYR flere % utlendinger i setene. Men de som kommer med RYR er neppe like kjøpesterke som de som kommer med KLM, SAS, BAW, AAL etc. Det er de kjøpesterke turistene vi vil ha. Så det er bare 'rike' utlendinger som skal få gleden av å se Norge? For en åpen og gjestfri holdning! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Bare de som kan betale for seg skal få gleden av Norge ja, og jo mere de betaler jo bedre er det. Bare sånn det er det ![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg hadde vel sett for meg at RyanAir ville fly til enten
Trondheim Lufthavn Ørlandet eller Trondheim Lufthavn Namsos Eller hvis Kjell Inge får forlenget rullebanen: Trondheim Lufthavn Oppdal Eller hur? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det finnes sikkert endel ryggsekkturister. Men det finnes også folk med godt med penger som reiser med Ryanair. Som jeg har nevnt et par hundre ganger tidligere, så er det ikke alltid prisen som betyr mest for alle. Man kan godt være en av landets rikeste, og allikevel velge Ryanair til London dersom man bor i Larvik. Tro det eller ei. Selv er jeg langt fra pengesterk, men har noen ganger unnet meg (og familien) å bo på veldig fine hoteller, og kost oss med alle mulige typer dyre utflukter, selv om jeg har reist billig dit jeg dro. Skulle ønske folk ikke var så forutinntatte når det gjelder oss som reiser med Ryanair.
Life is Brutale Last edited by imm; 08-12-2010 at 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Michael O Leary skulle en gang fly hjem fra Stansted da flyet ble delayed pga vær. Da var det en pasasjer som også skulle hjem som benyttet sjansen til å få ut litt aggresjon å beskylte Ryanair for å ikke gjøre noe.
Michael O Leary spurte tilbake; hvor mange ganger i året så du familien din før? da pasasjeren svarte ca en gang...... Dere skjønner vel poenget ![]() Siden alle rykter om Ryanair er negative så vil jeg si at jeg har hørt at en Ryanair lærling tjener 2000 kr mer i måneden en en lærling i Norwegian. Også til en fakta opplysning: En vanlig Ryanair kabin annsatt tjener pluss minus 20 000 kr i måneden. Det er mer en det jeg tjener på mitt faste arbeid! Lønna som står i avisene er for nyansatte lærlinger! Til slutt vil jeg anbefale alle som er imot Ryanair basert på det de leser i Media til å høre på hva IMM har å si. Jeg jobber også med Ryanair og det er så mye usannheter rundt dette selskapet som blir skrevet. Har ett inntrykk at det er pro SAS og pro Norwegian mennesker som ikke ønsker økt konkuranse i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I Norge er alle turister velkommen. Noen må også bo på vandrerhjemmene. Toro får solgt flere poser supper og Statoil får solgt mer diesel til de som kommer med bil. Alle monner drar.
Det gjenstår enda å se om FR går med på "forhatte" Avinor sine krav. Eller er det omvendt? Samme det Last edited by T.A.K; 08-12-2010 at 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair skal ha for at de har funnet en nisje og gjort det bra. Men JEG syns ikke de har tilført luftfartsbrasjen noe positivt. De var feks. tidlig ute med å ikke betale typerating for jobbsøkere. Husker det kostet noen tusen bare å søke jobb der, hvertfall hvis du kom til simulatortester.. Jeg har aldri flydd med dem, men det er sikkert helt greit når det ikke er noe spesielt som skjer.
Jeg tipper de kan gjøre det bra på ENVA-EKCH/ENRY/EGSS Trondheim Lufthavn Røros? Der kan de kanskje ta ned flyene også.. Muligens Stavanger lufthavn Lista etter hvert?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 08-12-2010 at 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Andre hevder at CC lønna ligger på rundt 13.000NOK/mnd som jeg tror er nærmere sannheten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aggressiv plan: Ryanair vil fly fra primærflyplasser. | C130 | Flyforum | 17 | 03-07-2014 13:40 |
Ryanair vil fly innenriks i Norge | kimpe | Flyforum | 68 | 10-01-2013 22:53 |
Vil du fly med Ryanair | LN-KGL | Småprat | 134 | 25-05-2012 09:30 |
Ryanair vil fly innenriks i Sverige fra 2012 | Trdfly | Flyforum | 27 | 08-10-2011 19:46 |
Ryanair vil fly i Norge | sail4fun | Flyforum | 26 | 04-09-2005 12:14 |