![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg sliter med aa dra frem noe som helst sympati her rett og slett fordi det virker som at kona di ikke gadd aa staa i koe for aa la BA faa sjansen til aa faa henne hjem. Hun plukket heller ikke opp telefonen og ringte gratis til BA her i USA. Her i USA har BA aapent 18 timer i doegnet og man kommer lett igjennom paa telefonen. http://www.britishairways.com/travel...out_Country=US Dersom man umiddelbart etter kansellering bestiller fra en annen carrier uten aa ta kontakt med flyselskapet man har kontrakt med og shopper seg business billett naar man har WT+ billett og oppgraderer seg selv naar for aa unngaa aa ta en nedgradering til WT, tror jeg det blir meget vanskelig med refusjon. I tillegg bestiller man billett med LH dagen etter naar BA har masse flighter fra hele USA, skjonner overhodet ikke hvorfor man kan booke LH men ikke tar seg bryet aa google "BA US phone number" og lar dem faa sjansen til aa ordne opp. EU kompensasjon har du kanskje krav paa, men da maa man jo stille seg i koe og vente paa at BA skal faa sjansen. De har garantert ordnet hotell Dersom jeg har jobbet hos Customer Relations hos BA hadde jeg sagt blankt nei til noe som helst i kompensasjon rett og slett fordi parten her ikke tok kontakt med BA overhodet. Her velger man aa walk away fra kontrakten med BA (som garantert hadde ombooket fruen automatisk) og velger aa ordne opp selv. Vel, da maa man ogsaa ta regninga selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kl 2130, da det var klart at flyet ble kansellert, fikk de beskjed om at de kunne ringe et gitt BA-nummer etter kl 12 dagen etter for å ordne ny transport. BA tilbød mao hjelp til returbilletter tidligst 14,5 timer etter kanselleringen og det var ingen kø de kunne stått i for å få ordnet opp der og da. Det er selvfølgelig ikke holdbart og da de kort tid etter hadde ordnet alternativ transport med LH fikk de, som jeg også skrev, positiv respons fra BAs representanter ved gate som uttrykte at det var en smart manøver. Men når det er sagt er jeg som deg skeptisk til hvordan BA vil takle oppgraderingen. Alt papirarbeidet er i dag postlagt til et BA-kontor med adresse i Tyskland, av alle steder. Så får vi se... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BA var jo åpent på telefon når flyet ble kansellert.
http://www.britishairways.com/travel...out_Country=US Tror nok ikke det blir noen annen refusjon en BA billetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
EB poeng ved kansellering/re-routing? | VirreVapp | Reiseforum | 4 | 09-12-2013 12:26 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Bravo SAS - kompensasjon ved kansellering | chrisljo | Reiseforum | 16 | 08-02-2013 15:17 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |