Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-11-2010, 05:13   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Rettigheter ved kansellering

Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Ja, det er jo også en måte å tyde innlegget hans på – mulig jeg har bommet totalt.

Når det gjelder de faktiske hendelser etter kanselleringen så forgikk de et snev mer organisert enn først antatt, men fortsatt klanderverdige etter min mening. De ble i utgangspunktet oppfordret til å ordne seg selv, sikkert fordi det var mange behov og få agenter til å ordne opp. Min kone fikk beskjed om å ringe et BA-nummer etter kl 12 dagen etter, og gjerne ordne overnatting selv. Å først få klarhet fra BA en gang etter lunsj dagen etter (antageligvis et nummer som ville bli greit belastet av folk i samme situasjon), var ikke et tema for jentene. Ergo ordnet de alternativ transport selv ila et lite kvarter. De sa i fra til agenten om at de hadde ordnet seg via FRA og fikk "that was a wise choice!" i retur.

Det var mao noen agenter tilgjengelige for de som ikke ville/kunne klare seg selv, men de var få og det var lettere kaotisk den kvelden. Men helt forlatt til seg selv ble ikke samtlige ombord likevel.
Da ble det litt enklere aa forstaa. Tipper at representantene paa flyplassen anbefalte folk via hoeytaleranlegget aa ta kontakt via telefon istedetfor aa staa i koe i timesvis. At de har anbefalt aa ordne annen transport hjem, tviler jeg sterkt paa.

Jeg sliter med aa dra frem noe som helst sympati her rett og slett fordi det virker som at kona di ikke gadd aa staa i koe for aa la BA faa sjansen til aa faa henne hjem.

Hun plukket heller ikke opp telefonen og ringte gratis til BA her i USA.

Her i USA har BA aapent 18 timer i doegnet og man kommer lett igjennom paa telefonen.

http://www.britishairways.com/travel...out_Country=US

Dersom man umiddelbart etter kansellering bestiller fra en annen carrier uten aa ta kontakt med flyselskapet man har kontrakt med og shopper seg business billett naar man har WT+ billett og oppgraderer seg selv naar for aa unngaa aa ta en nedgradering til WT, tror jeg det blir meget vanskelig med refusjon.


I tillegg bestiller man billett med LH dagen etter naar BA har masse flighter fra hele USA, skjonner overhodet ikke hvorfor man kan booke LH men ikke tar seg bryet aa google "BA US phone number" og lar dem faa sjansen til aa ordne opp.

EU kompensasjon har du kanskje krav paa, men da maa man jo stille seg i koe og vente paa at BA skal faa sjansen. De har garantert ordnet hotell

Dersom jeg har jobbet hos Customer Relations hos BA hadde jeg sagt blankt nei til noe som helst i kompensasjon rett og slett fordi parten her ikke tok kontakt med BA overhodet. Her velger man aa walk away fra kontrakten med BA (som garantert hadde ombooket fruen automatisk) og velger aa ordne opp selv. Vel, da maa man ogsaa ta regninga selv.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2010, 08:41   #2
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 275
Default Re: Rettigheter ved kansellering

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Jeg sliter med aa dra frem noe som helst sympati her rett og slett fordi det virker som at kona di ikke gadd aa staa i koe for aa la BA faa sjansen til aa faa henne hjem.
Enten så sliter jeg med å uttrykke meg skriftlig, eller så sliter du med å forstå hva jeg skrev i det du siterte meg på. Jeg kan ta det litt mer detaljert:

Kl 2130, da det var klart at flyet ble kansellert, fikk de beskjed om at de kunne ringe et gitt BA-nummer etter kl 12 dagen etter for å ordne ny transport. BA tilbød mao hjelp til returbilletter tidligst 14,5 timer etter kanselleringen og det var ingen kø de kunne stått i for å få ordnet opp der og da. Det er selvfølgelig ikke holdbart og da de kort tid etter hadde ordnet alternativ transport med LH fikk de, som jeg også skrev, positiv respons fra BAs representanter ved gate som uttrykte at det var en smart manøver.

Men når det er sagt er jeg som deg skeptisk til hvordan BA vil takle oppgraderingen. Alt papirarbeidet er i dag postlagt til et BA-kontor med adresse i Tyskland, av alle steder. Så får vi se...
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2010, 09:27   #3
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 457
Default Re: Rettigheter ved kansellering

BA var jo åpent på telefon når flyet ble kansellert.

http://www.britishairways.com/travel...out_Country=US

Tror nok ikke det blir noen annen refusjon en BA billetten.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rettigheter ved kansellering og ombooking BårdK Reiseforum 7 12-08-2014 17:30
EB poeng ved kansellering/re-routing? VirreVapp Reiseforum 4 09-12-2013 12:26
Rettigheter ved streik seatsniffer Småprat 10 28-10-2013 13:12
Bravo SAS - kompensasjon ved kansellering chrisljo Reiseforum 16 08-02-2013 15:17
Poeng ved kansellering. jjessen Reiseforum 1 05-02-2012 17:45


All times are GMT +2. The time now is 16:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.