![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
GE, Pratt og RR har selvsagt ulike egenskaper, men det skiller ikke så veldig mye i forbruk. Om en motor bruker 7,2 eller 6,8 tonn per time er ikke poenget i sammenligningen jeg ga, den var for å sammenligne ulike flytyper og ulike generasjoner.
Cost index er heller ikke spesielt relevant i sammenligningen, siden man må sammenligne epler og epler, dvs to fly med samme cost index. Tallene jeg ga var veldig ca, siden det avhenger mye av vekt og flyhøyde, og kun gitt som sammenligningsgrunnlag for tallene FBU4Ever la på bordet, og for å underbygge at 340 ikke er et tapssluk slik enkelte velger å tro. Her er en tråd om drivstoff-forbruk og CI, der det påstås at trip fuel på høy og lav CI er den samme, det er kun fuel/time som varierer http://www.pprune.org/archive/index.php/t-328291.html Last edited by Dag Viking; 28-10-2010 at 09:06. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cockpit DVD A 340-300 til salg, | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 1 | 18-02-2015 09:01 |
SAS Airbus 340-300 (LN-RKF) På Flesland 08-08-2009 | Scanorama | Bilder & foto | 4 | 10-08-2009 23:52 |
SAS Airbus 340-300 (OY-KBI) m/Flere På Flesland 11-07-2009 | Scanorama | Bilder & foto | 0 | 12-07-2009 01:50 |
SAS Airbus 340-300 (OY-KBI) På Flesland 02-08-2008 | Scanorama | Bilder & foto | 9 | 02-06-2009 11:54 |
Boeing selger to 340-300 | Someone | Flyforum | 19 | 15-10-2006 08:40 |