![]() |
|
![]() |
#441 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,600
|
![]() Quote:
Deretter kan man begynne å se seg om hvor kjerrene skal parkeres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,600
|
![]() Quote:
Mexikaneren som driver den butikken driver business og deler ikke ut almisser. Med andre ord snakker han kun med folk som besitter kapital. Gode intensjoner holder ikke der i gården. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Nå er det vel ikke noe ekstremt problem at non-schengen ikke har innendørs kapasitet. Kommer det inn et spesifikt behov for flere non-schengen gater/innendørsareale, er det jo bare å sette opp litt flere glassvegger og flytte toll-bua litt lengre vestover... voila - problem løst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
Leverinsposisjoner til leasingselskapene er nok booka, men mye kan kjøpes for penger. Ser på produksjonslista at det står ett par a332 til airbus, med status not built, vil disse noen gang bli bygd, kan det være at airbus vil bygge de når de ser ett behov og lease disse ut selv f.eks? planespotters.net/Production_List/Airbus/A330/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Tok en titt på linken til Basse-HAU nå. Jeg vet ikke så mye om slike lister og leasing, men det står jo bl.a. at 15 fly er "stored", hvorav to av dem er fra leasingselskapet Whitney Ireland Leasing. Er det slikt Feel ser etter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,600
|
![]()
Jeg tror det er viktig at du leser den refererte produksjonslisten som en entusiast liste og ikke en offisiell liste fra hverken Airbus eller andre aktører i markedet.
At fly er parkert for korte,mellomlang eller lengere periode kan ulike årsaker. Det kan f.eks. være at maskiner er parkert for eiers eller leietakers regning , overgang mellom 2 brukere osv. Det er er ikke slik at dette nødvendigvis er maskiner tilgjengelige i markedet som forøvrig er svært stramt for denne typen. Både Feel og andre selskaper kan nok ønske/drømme om denne typen materiell, men det koster flesk å betale forskuddsleie(vanligvis 3 måneders forskudd for en ny aktør) pluss øvrige kostnader med å etablere leiedokumenter etc. Man snakker om millioner av kroner som må bindes opp "up front". Sikkerhet skal stilles og månedsleier pluss maintenance accruals skal betales inn regelmessig for å ikke å gå i default under leieavtalene. Til dette må selskapet kapitaliseres opp for å ryggrad til å bære sine forpliktelser inntil de får positiv cashflow. Jeg vurderer det slik at det er stykke igjen før de lykkes , men ønsker dem likevel lykke til. Av egen erfaring vet jeg hva det vil si å starte flyselskap med tyngere materiell. Last edited by OJB; 08-10-2010 at 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,600
|
![]()
Her er en artikkel fra Airlines Business 8.10.10 som omtaler både Feel og DY.
Egentlig ikke mye nytt annet en at jeg for min del senser at Feel sliter. http://www.flightglobal.com/blogs/ai...aul-low-c.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,298
|
![]() Quote:
- Finansiering - Planlagt oppstart - Om de har fått tak i fly - Om nødvendige godkjenninger er i orden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 334
|
![]()
Ettersom SK nå har åpnet for OSL - EWR. Hvordan tror dere sjansene for at Feel kommer i lufta er da?
Dette regner jeg med var et hardt slag for Feel |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,533
|
![]()
Som jeg skrev et annet sted - Sommeren 2011-toget er nok ihvertfall gått.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Feel rører på seg på Facebook
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,533
|
![]()
Kanskje for å feire at det i går var ett år siden forrige pressemelding?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 639
|
![]()
Är lika skeptisk som förut, men men.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Takk! Den kom ikke opp da jeg søkte på Feel Air.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 334
|
![]()
Synes liveryet til Feel Air lignet veldig på Air Asia sitt jeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
|
![]()
Jeg sliter med å se hvem som vil investere masse penger i dette prosjektet! Håper de får det til, men jeg tviler på det desverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |