Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-10-2010, 19:28   #1
VIVALDI
ScanFlyer Blue

Default KLM MD11

Heisann
Et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på.
Noen her som sitter på info om hvor lenge KLM har planer om å beholde sine MD11.?
Evt last flight?
Og evt ruteendringer? (Vet at de brukes på Canada ruter)
VIVALDI is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2010, 19:35   #2
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Default Re: KLM MD11

Jeg tror det var snakk om frem til 2015. Hvis hukommelsen min stemmer.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2010, 20:00   #3
LN-REF
ScanFlyer Gold

LN-REF's Avatar

Har 40 turer med KLM siste 10 åra, dessverre ingen i MD11 deira!

Så håper desse flyr en stund til slik at det kan hende at man får seg en tur med dei når man skal ut i verda på jobb!
Old 24-10-2010, 20:23   #4
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Tror den per i dag (i skrivende stund) brukes på følgende ruter:
AMS-YVR
AMS-YVR
AMS-YUL
AMS-SXM-BON-AMS
AMS-BON-GYE-UIO-BON-AMS
AMS-PBM
AMS-PTY

Dette er hva jeg har klart å lete opp, kanskje andre som vet flere destinasjoner hvor KLM benytter MD-11?

Men det varierer litt med sesong, vinter/sommer, hvilke ruter den benyttes på. Merk også at selv om MD-11 brukes på rutene som nevnt over er det nødvendigvis ikke på samtlige avganger, men kun bestemte ukedager med MD-11. Så en slik tur må nok planlegges litt. Den ble lenge brukt på AMS-SFO, og jeg skulle reise med KLM da jeg skulle på ferie til USA i September og ble ganske skuffet da jeg så at B777-300 var satt opp på AMS-SFO. Er en av de som aldri har reist med dette flyet og toget begynner snart å gå. Stygt redd for at etter hvert som KLM faser ut MD-11 vil den om kort tid bare være å se på ruter til litt sære destinasjoner...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2010, 20:24   #5
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Tror den per i dag (i skrivende stund) brukes på følgende ruter:
AMS-YVR
AMS-YVR
AMS-YUL
AMS-SXM-BON-AMS
AMS-BON-GYE-UIO-BON-AMS
AMS-PBM
AMS-PTY

Dette er hva jeg har klart å lete opp, kanskje andre som vet flere destinasjoner hvor KLM benytter MD-11?

Men det varierer litt med sesong, vinter/sommer, hvilke ruter den benyttes på. Merk også at selv om MD-11 brukes på rutene som nevnt over er det nødvendigvis ikke på samtlige avganger, men kun bestemte ukedager med MD-11. Så en slik tur må nok planlegges litt. Den ble lenge brukt på AMS-SFO, og jeg skulle reise med KLM da jeg skulle på ferie til USA i September og ble ganske skuffet da jeg så at B777-300 var satt opp på AMS-SFO. Er en av de som aldri har reist med dette flyet og toget begynner snart å gå. Stygt redd for at etter hvert som KLM faser ut MD-11 vil den om kort tid bare være å se på ruter til litt sære destinasjoner...
Liten rettelse: Ikke dobbelt opp med AMS-YVR, AMS-YYZ har også MD-11 på enkelte avganger...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2010, 21:00   #6
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Originally Posted by VIVALDI View Post
Heisann
Et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på.
Noen her som sitter på info om hvor lenge KLM har planer om å beholde sine MD11.?
Evt last flight?
Og evt ruteendringer? (Vet at de brukes på Canada ruter)
2015, alle maskiner har nytt interiør med 777 seter og AVOD.

Her alltid oppdatert MD11 info:

http://md-eleven.net/
Old 24-10-2010, 21:16   #7
pkselite
ScanFlyer Blue

På airliners snakkes det ogsp om at KLM skal bestille A330 for å ta ut MD11 før 2015. Rumors.
pkselite is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2010, 10:20   #8
LN-REF
ScanFlyer Gold

LN-REF's Avatar

Og nå inn på Miami også:

KLM launches scheduled service to Miami

Amstelveen, 28 October 2010 - KLM Royal Dutch Airlines announces a four-times-a-week return service to Miami International Airport from the start of the summer schedule on 27 March 2011. This relaunches KLM's direct service to Miami that was suspended in September 2004.

KLM will operate this service using MD-11 equipment. This aircraft seats 285 passengers - 24 in World Business Class, 38 in Economy Comfort Class and 223 in Economy Class. All seats are equipped with a personal screen and interactive entertainment.

The Amsterdam-Miami service will depart from Amsterdam every Monday, Wednesday, Friday and Sunday at 15:00 hours, arriving in Miami at 19:10 hours local time. The return flight will depart from Miami the same day at 21:15 local time and arrive the next day at 12.05 in Amsterdam local time.

Miami is a very interesting destination for both Dutch business travellers and tourists. The business market is marked by the highest concentratio n of financial institutions in the USA and provides locations for many multinationals. For tourists the city is renowned for beach holidays, cruises, art, and cultural events and festivals. Bookings will be taken from Thursday, 28 October, 2010, through the normal booking channels and www.klm.com.

Bram Gräber, Director KLM Nederland: "This is good news for the Dutch market. Besides being popular with business travellers, Florida is a top destination for holiday travellers. Adding Miami to the KLM network makes this popular destination once again accessible, non-stop, from Amsterdam."

With Miami, KLM is adding another destination to the joint venture between AIR FRANCE KLM, Delta Air Lines and Alitalia. Miami is the twentieth destination in North-America which is served by KL/DL directly from Amsterdam.With more than 250 daily transatlantic flights and a fleet of 135 aircraft, this joint venture offers its passengers a generous network with higher frequencies, attractive prices and comprehensively tailored schedules for transatlantic travel.
Old 28-10-2010, 11:55   #9
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Fantastiske nyheter, ikke bare med hensyn til flytypen, men også destinasjon. Distriktsnorge-Miami er i dag en liten hodepine men med denne ruten blir alt så mye enklere. Vil tro denne ruten får endel cruisepax også.
Old 28-10-2010, 14:57   #10
T J Johansen
ScanFlyer Blue

T J Johansen's Avatar

Litt nysgjerrig siden jeg aldri har fløyet med Douglas sin "tre motor". Er det noen som opererer gamle DC-10 maskiner ennå?

Trygve
(Som iallefall fikk fløyet med L-1011 for lenge siden)
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!!!

Jules Winnfield 1994
T J Johansen is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2010, 16:32   #11
Egenes
ScanFlyer Gold

Biman Bangladesh har, i følge dem selv, 5 stykker. Usikker på rutingen på dem, men kan nesten bekrefte at de flyr fast til Dubai.

Omni Air International har noen, men vet ikke hvor aktuelt det er at du får plass hos dem, det samme gjelder World Airways.

Så, du får nok satse på Biman - og gjør du det. Gi meg beskjed. Jeg vil også
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2010, 16:37   #12
Beechdriver
ScanFlyer Silver

KLM erstatter f.o.m. 2014 MD-11 med A330-300. Når en MD-11 skal ha D-check i eller etter 2014 forlater den KLM-flåten. Siste MD-11 forlater flåten i 2016. Og dermed blir det slutt på pax-flyvninger med denne 3-motors "Good old Lady".

Last edited by Beechdriver; 28-10-2010 at 17:02.
Beechdriver is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2010, 16:59   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

World er i ferd med å fase ut sine tiere - tror den siste skal ut før nyttår. Omni kommer nok til å holde på sine en stund til, og det er bare å ringe hvis du vl chartre en.

World's MD11'er kommer også til å holde koken en stund til. De vil nok være de siste i pax-konfig med mindre noen andre kjøper KLM sine og setter dem i trafikk.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules