Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-10-2010, 00:20   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default HAU-BGO-SVG - Bye bye F50.

Så var det tid for tur igjen. Som vi vet overtar Widerøe Vestlink-rutene fra SAS i løpet av 2010. Hele prosessen skal være fullført til årsskiftet. Men alle flyvningene skal være overført til WF fra og med den 1. november. Fokker 50 har jo vært en trofast arbeidshest på disse rutene de siste årene men nå skal altså SAS sine F50 pensjoneres. En etter en har disse robuste fuglene blitt ferget over England for å avvente sin skjebne. Jeg synes det er synd de forsvinner samtidig som jeg fullt og helt har forståelse for hvorfor de nå fases ut.

I slutten av august fløy jeg på en av rutene som WF allerede hadde tatt over. (SVG-KRS) og det var en ganske så fornøyelig opplevelse på morgenkvisten, så jeg har ingen problemer med å se at WF kommer til å klare denne oppgaven på en profesjonell og gjennomført måte. Lykke til Widerøe!

Siden jeg hadde hatt noen minnerike turer med Fokker 50’en i barndommen kjente jeg på et behov for å ta del i denne begivenheten. Hadde jeg vært smart hadde jeg booket meg inn på en av de siste flightene helt i slutten av oktober. Men kalendermessig så var det helgen før som så ut til å passe best for min del.

De Vestlink-rutene som involverer min hjemflyplass SVG var overtatt av WF lenge før oktober, så for å få meg en tur med Fokker’en måtte jeg se litt lengre nordover. Haugesund ble løsningen. Jeg så på kveldsavgangen SK2328 fra HAU til BGO som mest aktuell. Ruta fortsetter for øvrig videre til KSU på samme rutenummer.

Når det gjelder en retur til SVG så jeg først på muligheten for å ta en sen kveldsavgang fra BGO til SVG slik at det hele var unnagjort i løpet av en ettermiddag/kveld men når jeg holdt på med dette oppdaget jeg en WF flight mellom BGO og SVG på lørdag morgen. Jeg trodde at WF hadde sluttet med å fly BGO-SVG så jeg trodde det var en bug i systemet til WF. Så jeg booket den og syntes det var litt eksotisk. Men etter hvert forstod jeg at dette var en fast avgang, ikke noe engangstilfelle og definitivt ikke noen bug i systemet.

I starten gikk jeg for en kort natt på hotell i Bergen. Men etter hvert fant jeg ut at den WF flighten tidlig en lørdagsmorgen ikke fristet så veldig når alt kom til alt. Så da kontaktet jeg WIAS på chatten og fikk etter litt rådslaging fra en hyggelig kundebehandler booket meg over på en vanlig SK-flight litt ut på dagen mellom BGO og SVG. Måtte ut med 300 kroner for å få endret billetten, men jeg synes det var verdt det.

Til overnatting var jeg i utgangspunktet klar for et hotell i nærheten av flyplassen. Jeg hadde egentlig ingen større planer i Bergen enn å fly dit så jeg booket meg inn på Thon Bergen Airport Hotel i Kokstadveien på Sandsli. I utgangspunktet var det Clarion Bergen Airport Hotel som fristet mest siden det ligger praktisk talt som nærmeste nabo til flyplassen. Men det var selvfølgelig fullbooket. I ukene før avreise sjekket jeg ofte innom Choice sine sider for å se om det var mulig å finne et avbestilt rom, men uten resultat. Imidlertid hadde det dukket opp et arrangement i Bergen som jeg ville ta del i. Så da bestemte jeg meg for å heller booke et hotell med sentral beliggenhet i Bergen så da ble det Rica Bergen Hotel. Dette var 100 kroner billigere en førstevalget og i tillegg ville jeg tjene 500 eurobonuspoeng. Så jeg syntes det var vel verdt det.

Så sånn ble det. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å forsøke å fly litt til samme helga. Men siden det blir en luftetur i november også så valgte jeg å avstå fra dette og heller tilbringe resten av helga hjemme.

Så da drar vi da?

Last edited by Twin Otter; 23-10-2010 at 00:24.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 00:23   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: HAU-BGO-SVG - Bye bye F50.

Siden jeg jobbet nattevakt kvelden før avreise var jeg ganske fornøyd med at helgens ekspedisjon ikke startet før sånn litt utpå dagen. Jeg satte vekkerklokka på 1130 og regnet med at jeg ville trenge litt tid på å komme meg i noenlunde våken form.

Pakket min sekk og kamerabag og kom meg ut sånn at jeg rakk 1230 bussen ned til sentrum. Jeg hater å ha dårlig tid. Ruslet litt rundt i byen på jakt etter en ok frokost. Fant meg noe som lignet på det og plukket opp en Caffe Latte hos Waynes før jeg ruslet bort til Byterminalen der Kystbussen går fra.

Det ble en begivenhetsløs tur til Haugesund sett bort i fra litt bølger i løpet av ferjeoverfarten Mortavika-Arsvågen. Ved ankomst Haugesund rett før 1600 så jeg på klokka og på trafikken og tenkte at det var like så greit å komme seg ut til Karmøy. Jeg brukte opp denne turens taxikvote på å komme meg ut til Helganes. Vanskelig å få oversikt over busstilbudet ut dit. Enkelt og greit med drosje. Ankom Helganes og fikk printet ut et skikkelig boardingkort i papp. Synes de er best og dessuten er de kjekke å ta vare på. Tok en liten rekogniseringsrunde landside før jeg kjapt beveget meg gjennom sikkerhetskontrollen og fikk et overblikk over facilitetene kjøpte meg noe å drikke i kiosken og satte meg ved et bord.

Ventetiden ble brukt til litt surfing og twitring og sånn. Samt at jeg skrev noen ord i dagens triprapport. Etterhvert som tiden gikk nærmet det seg avgang på min sannsynligvis siste tur med Fokker 50 i SAS sine farger. Og faktisk! Min første innenriks-tur med F50.

22. oktober 2010, kl. 18.05
SAS Scandinavian Airlines
SK2328 Haugesund (HAU)-Bergen (BGO)
Economy
Fokker 50 - LN-RNF
Sete: 4F

Gummirøyken fra landingshjulene hadde omtrent ikke lagt seg før gatepersonellet kom med følgende melding over anlegget. «Innkommende fly fra Bergen har akkurat landet og vi ber reisende til Bergen og Kristiansund om å ta kontakt med gate 4». Som sagt så gjort. Jeg hadde uansett tenkt meg bort dit for å ta en kjapp prat med dem om en mulig klappsetetur. Da jeg kom dit og viste boardingkortet og presenterte min forespørsel om en tur på klapp ble hun først litt i tvil og sa at jeg måtte høre med kapteinen. Han kom tilfeldigvis forbi og han beklaget å sa at det ble det ikke noe av i dag. Det er forsåvidt helt ok det. Været var jo ikke helt på topp så jeg hadde nok ikke sett noe særlig uansett. Mens jeg stod der ble plutselig boardingkortet mitt scannet og jeg fikk tildelt en lapp med setenummer på.

Men det var tydelig at det var en travel kveldstime på HAU. For det var et fly til Oslo som skulle gå omtrent samtidig og det viste seg at den skulle gå fra samme gate. Så da ble det litt småkaotisk spør du meg. Det var egentlig en ganske liten loadfaktor på dagens flight så vi ble pre-boardet og plassert i en liten krok mens vi ventet på klart fly. Omsider var det klart for boarding. Det var oppholdsvær. Så jeg tok frem kameraet og knipset noen helt greie bilder på vei ut. Veldig glad for at det var LN-RNF som fløy siden den fortsatt er malt i SAS-farger. Jeg tok meg god tid og ramp-personellet bare smilte. Vel ombord ble jeg ønsket varmt velkommen og beveget meg helt bak i flyet der jeg i utgangspunktet hadde valgt sete. Men siden det var lite folk ombord valgte jeg å flytte meg frem et stykke i flyet, og jeg landet til slutt på 4F. Helt ok utsikt. Hadde jeg valgt 3F hadde det nok blitt litt bedre benplass. Men men.

Kapteinen kom fort på PA’en og informerte om kveldens flyvning som var beregnet å ta tjue minutt. Døra gikk igjen og motorene ble startet opp. Ingen push back. Flyet ble galant svingt ut og mot rullebanen. LN-DYA til OSL pushet samtidig som oss men måtte pent vente på Leif VIking! Enkelt og greit backtracket vi på rullebanen og tok like etter av mot nordvest. Høyt turtall ved avgang men det tok ikke mer en et minutt før turtallet ble redusert. Dagens marsjhøyde 10000 fot. Stilig! Flyvertinna kom på anlegget og informerte om at siden det var så kort flytid ble det ingen servering. Forståelig nok. Men en sjokoladebit hadde ikke gjort noe SAS. Det hadde ikke tatt besetningen mer en 2 minutter å dele ut til passasjerene. Jaja. Sånn er det.

FL100 er muligens hverdagskost på HAU-BGO men ikke hverdagskost for meg. Selv om det var mye skyer kunne vi se litt av hvert inni mellom. Og etter en stund kom også BGO til syne i det fjerne på høyre side. Det lå altså an til landing mot sør i dag. Det må nevnes at på andre siden av midtgangen var en fantastisk solnedgang.

Mye lettere skydekke i bergensområdet så jeg fikk et mye bedre utsikt. Og kunne følge med på flesland som lå i det fjerne mens vi kom lenger og lenger nord. Etterhvert svingte vi mot øst og dreide til sist mot rullebanen på Flesland.

En god del turbulens, men ikke like mye som da jeg landet med WF på KRS i august.

Landing fem minutter før rutetid på Flesland. Vi takset inn til gate med en motor. Dørene opp. Ut med meg og inn på terminalen og videre ut i flybussen.

Alt i alt. Var det en helt grei opplevelse å fly en så kort tur. Det viktigste var nok det å logge HAU-BGO og samtidig få en siste tur i F50. En fin fugl som har vært en trofast arbeidshest på Vestlandet i mange år. Hadde jeg tenkt meg litt om hadde jeg nok sett på muligheten for å bli med fulgen videre med KSU. Men hva skulle jeg ha gjort der?

Så, nå sitter jeg på hotellet med et deilig glass rødvin og filosoferer over livet og funderer på hvorfor jeg holder på med dette her? Reiser på tur til Bergen bare for å fly litt. Og hvorfor i all verden valgte jeg ikke å fly hjem samme kveld? Så kunne jeg rukket Skavlan i sofakroken. Vel vel....

Retur hjem til oljebyen sånn ca en halv time etter lunsj i morgen. Lurer på om jeg rekker en tur opp på fløyen?
Old 23-10-2010, 02:58   #3
Islending
ScanFlyer Silver

I stedet for Fløyen, ta deg en tur på kino! Er tross alt BIFF (Bergen internasjonale filmfestival)!

Fin TR, men vil gjerne se noen bilder fra turen!
Old 23-10-2010, 03:12   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Flott rapport! Skal du på Fløyen bør du nok ha med deg ski!

Når det gjelder sjokoladebiten, så må du nok vente til de grønne begynner å fly. Da blir det en ordning med det. God de Widerøe-sjokoladene forresten.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 08:57   #5
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Takk for TR, frua i huset startet karieren på F50 i 1990
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 09:56   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hei og hå! Nå er jeg passe god og mett i magen etter en bedre frokost! Rica Bergen Hotel skryter av at frokosten her er kåret til vestlandets beste. Og jeg kan godt forstå hvorfor. Et enormt utvalg av varmt og kaldt. Det er ikke hver dag jeg spiser omelett til frokost for å si det sånn. Fersk iskald juice og konstant påfyll av kaffekoppen ved bordet. Nydelig service!

Planen var egentlig å se seg litt om i byen, men siden jeg er lettere redusert etter gårsdagen så tar jeg det heller litt med ro i lobbyen før jeg stikker bort til flybussen.

Dette med å fly er jo noe som mange av oss ser på som litt glamorøst og spennende. Samtidig så er det etterhvert noe ordinært over de "vanlige" hoppene rundt i Sør-Norge. Det har etterhvert blitt en del turer mellom BGO og SVG. Og i dag er intet unntak. Hadde jeg planlagt litt bedre så hadde muligens turen hjem gått via ABZ eller OSL eller noe. Menmen. I dag skal SK fly meg hjem til SVG igjen sånn midt på dagen. Vi får se hvordan det går....

Det er LN-BUG som flyr opp og ned langs kysten i dag. Foreløpig ser det ut som det går etter rute. Vi får satse på at det fortsetter slik. Selv om jeg ikke akkurat har det travelt med å komme meg hjem heller....

For de som lurer på bilder. Så kommer det muligens etterhvert. Det er bare det at jeg ikke har overført og behandlet bilder på mac'en enda. Så jeg trenger litt tid på meg...
Old 23-10-2010, 15:14   #7
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Fokker 50 er og blir en herlig maskin! Hadde mange turer med den til Praha på slutten av 90-tallet fra CPH, for ikke å glemme FBU-GOT
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 16:01   #8
Piddien
ScanFlyer Silver

Kjempefin rapport så langt. Liker måten du skriver på og ordlegger deg. Flott.
Fikk tatt noen bilder av LN-RNF i går, men ikke så sendt på dag at du var ombord desverre.
Håper det kommer mer fra denne turen, og et bilde eller to er alt fint å se.

Piddien is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 16:44   #9
LN-BLO
ScanFlyer Silver

En kjempefin rapport til heder for en av arbeidshestene i norsk luftfart. Oppvokst i Kr.sund hvor F50 har vært en fast gjest opp gjennom hele 1990- og 2000-tallet. Har mange turer opp gjennom oppveksten med NAS F50 og senere SAS F50 på turer for å besøke slekt i Trondheim og Oslo. Husker jo tiden før 11 September når cabinpersonalet på BU og NAS ofte inviterte barna ombord til en tur inn i cockpit og har mange ganger gjennom barndommen hatt store øyne inne i cockpiten på både BU 737 og NAS F50. Det største minnet er fra en tur til Trondheim med NAS F50. Var vel 7-8 år gammel den gang og det eneste barnet ombord. Ble invitert inn i cockpit og der gjorde flyverne en liten oppvisning for meg og la inn en ørliten kursendring på autopilot og gjorde en liten sving til venstre før de rettet opp flyet igjen. Gjett om jeg var fascinert og stolt etterpå!

Nok en gang, kan ikke få sagt dette tydelig nok, kjempeflott rapport!
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 17:01   #10
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Kjekt med gode minner! Ikke for dra denne helt off-topic. Men siden det er "min tråd" så gjør det sikkert ingen ting! Ble akkurat minnet på en tur jeg hadde med F50 i barndommen. Jeg tror det var frem eller tilbake til Glasgow. Ihvertfall fikk jeg besøke cockpit underveis. Det som sitter igjen er at jeg fikk lov til å styre flyet. Jeg fikk lov til å vri på et hjul på dashbordet omtrent der hvor autopiloten sitter. Husker ikke om vi endret kurs eller om vi bare krenget. Men flyet gjorde i allefall en bevegelse mens jeg holdt på....

Her kommer et forsøk på første bilde:

Se dette gikk jo strålende. Fokker 50 på HAU der altså.

Detaljebilde:

Det beste bildet jeg klarte å ta av LN-BUG i dag:

Last edited by Twin Otter; 23-10-2010 at 17:06.
Old 23-10-2010, 17:09   #11
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Kjekt med gode minner! Ikke for dra denne helt off-topic. Men siden det er "min tråd" så gjør det sikkert ingen ting! Ble akkurat minnet på en tur jeg hadde med F50 i barndommen. Jeg tror det var frem eller tilbake til Glasgow. Ihvertfall fikk jeg besøke cockpit underveis. Det som sitter igjen er at jeg fikk lov til å styre flyet. Jeg fikk lov til å vri på et hjul på dashbordet omtrent der hvor autopiloten sitter. Husker ikke om vi endret kurs eller om vi bare krenget. Men flyet gjorde i allefall en bevegelse mens jeg holdt på....

Her kommer et forsøk på første bilde:

Se dette gikk jo strålende. Fokker 50 på HAU der altså.
Virker kjent dette ja, i mitt tilfelle som jeg beskrev i forrige fikk jeg sitte i fanget til Kapteinen (var jo bare ett lite barn) mens han (vi!?) foretok svingen til venstre, det var ikke hverdagskost for en 7-8 åring... Tilbake til topic! Flott bilde, håper vi får se mer! Det står respekt av deg for å ha tatt denne turen bare for turens (og flyets!) skyld. Beundringsverdig!
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 18:00   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Vel, det var de tre bildene jeg valgte å legge ut fra denne turen. Simpelthen fordi jeg ikke fikk tatt så mange bilder. Flyturen HAU-BGO var lyset slukket i kabinen under hele turen så jeg valgte å kose meg med turen og (det som var av) utsikten.

Får vel forresten skrive noen ord om dagens flight også.

23. oktober 2010, kl. 12.35
SAS Scandinavian Airlines
SK4157 Bergen (BGO)-Stavanger (SVG)
Economy
Boeing 737-505 - LN-BUG
Sete: 10F

Etter å ha spist frokost godt og lenge og drukket minst tre kopper kaffe gikk jeg opp på rommet mitt og pakket sammen tingene mine og gjorde meg klar for avreise. Siden jeg hadde sovet ganske dårlig den natta bestemte jeg meg for å ta det med ro og ikke stresse med å komme meg opp på noen Fløy eller ut på kino som det ble foreslått. I stedet gjorde jeg opp med hotellet og tok meg en ny kopp kaffe mens jeg så på livet i gata og gjorde litt mer surfing du... Jada. Må jo surfe mens man kan...

Jeg tok peiling flybussen som gikk kl 1025 fra Hotell Norge. Men mett av kaffe og nett tok jeg meg ut av hotellet allrede i 10-tiden. Dermed rakk jeg 1005 avgangen. Tur/retur-bilett med flybussen er egentlig ganske greit for da har man betalt for returen ut til flyplassen og slipper å tenke mer på det. Fantastisk vær i Bergen i dag i sterk kontrast til drittværet i går som gjorde Fokker 50 turen min til en litt kjedelig greie.

Fremme på Flesland etter en halvtimes tid. Jeg var ferdig sjekket inn på sete 10F (villeste benplassen!) men boarding pass må man ha. Automaten fikset det lett som bare det og ikke tale om at jeg gav fra meg 10F. Jeg liker dårlig å bli snytt for vindusplass og nødutgangssete hvis jeg har booket det. Kjapp tur innom Servicesenteret på flyplassen for å se om de hadde noen flypostkort siden jeg samler på slike. Det hadde de ikke. Så da stakk jeg kjapt og greit gjennom sikkerhetskontrollen, fant meg en halvliter og satte meg ved et bord rett ved gate 29. Rett etter at jeg hadde slått meg til ro der oppdaget jeg at det nyprintede boardingpasset mitt hadde forsvunnet på veien fra automaten og til bordet. Jeg fant det heldigvis fort igjen hos sikkerhetskontrollørene. Slikt skjer. Dermed begynte jeg å fundere på om det ikke hadde vært praktisk med en sånn self-service kiosk airside...

Av en eller annen grunn kom jeg meg ikke på nett via Airport-nettverket på Flesland i dag. Litt kjipt, men penger spart. Hadde jo faktisk tilbrakt en del tid online i løpet av natten siden det ikke ble så mye soving. Så jeg knotet litt med et program som heter GarageBand.

Da klokken nærmet seg tolv begynte jeg å forberede meg på flyavgang og ikke lenge etter kom BUG'en taksende inn fra Trondheim. (Den hadde selvsagt ikke takset hele veien....) Men den kom altså. Tidlig var den og. Så det ble ditto tidlig avreise. (Vi landet vel på Sola ca 20 minutter før rutetid. Så det var ikke feil.... )

Som nevnt: Disse turene mellom Oljebyen og Breiflabb-byen begynner å bli ganske så ordinære for meg og jeg kan godt innrømme at jeg ikke syntes det var så mye mer å skrive om den turen. MEN, været var jo fantastisk i dag. Så det ble en skikkelig god stund der jeg satt. Hadde egentlig tenkt å sette på iPod'en. Men jeg ble sittende der å beskue Vårherres fantastiske skaperverk langs kysten. Etterhvert så vi konturene av byen jeg var innom i går. Og styrmannen kom inn over annlegget og annonserte at vi passerte Haugesund. Det syntes jeg var kjempebra gjort.

Jeg fikk ikke med meg dagens marsjhøyde, men jeg kan ikke tenke meg at den var så veldig mye høyere en gårsdagens. Helt fantastisk å beskue. Litt synd at jeg var så trøtt. Ellers skulle jeg delt utsikten med dere med noen bilder.

Ikke før Haugesund var annonsert fikk vi vite at vi var 8 minutter unna rullebanen på ENZV. Og vi fikk en høflig takk for at vi fløy med et av Europas mest punktlige selskaper. Og det var de så til de grader i dag. Jeg hadde det ikke travelt med å komme meg av flyet. God tid. Hos Servicesenteret på Sola fant jeg en god erstatter for postkortet jeg ikke fant på Flesland. Hele fire nye postkort fikk jeg i samlingen. Alle var med Sola som motiv og forskjellige begivenheter!

Etterhvert kom dagens reddende engel og hentet en trøtt sjel og kjørte ham hjem. Et kort, men likevel langt døgn på tur var over.

SAS lever som alltid det jeg ønsker og ber om. At jeg kommer meg enkelt og greit fra A til B og til C. Jeg var uheldig med været fredag. Så turen ble ikke helt det jeg hadde ønsket meg. Men moro var det lell!

Bergen er en by jeg egentlig ikke har vært i så veldig mange ganger. Men jeg koser meg veldig når jeg er der. Definitivt et passende sted for en fremtidig romantisk weekend med kona. Forhåpentligvis har hun anledning til å bli med neste gang.

Rica Bergen Hotel hadde en flott atmosfære i lobby og restaurantområde og en av de beste hotellfrokostene jeg har spist. Dessverre så var rommet jeg fikk ikke det beste. Visste ikke at det gikk an å få røykerom på hoteller i Norge i dag jeg. Rommet var utstyrt med askebeger og fyrstikker. Og det bar preg av at det hadde blitt røyket der inne selv om jeg ikke merket det helt i starten. Og hvorfor ble jeg ikke spurt om jeg ville ha røyk eller -ikke røyk?

Mange opplevelser rikere er jeg blitt, men jeg er litt redd jeg er for sent ute når jeg kommer med følgende uformelle oppfordring til SAS (jeg vet dere leser - tror jeg):

Jeg tror definitivt det hadde vært folk som hadde vært villige til å betale for en organisert avskjedsflight med Fokkeren a-la den vi ser skal arrangeres med BA's Boeing 757 en av de kommende dagene. Som sagt. Sikkert litt sent ute. Men det hadde vært evig kult!

Last edited by Twin Otter; 23-10-2010 at 18:45.
Old 23-10-2010, 18:45   #13
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Tidligere rapporter (i kronologisk rekkefølge - siste først):

SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy.
SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.
SVG-CHQ-SVG med SK Charter.
Old 23-10-2010, 19:31   #14
LN-VGT
ScanFlyer Blue

LN-VGT's Avatar

Fin rapport! Ser Ikke ut som at det blir en SAS F50 tur på meg, men F50 flyr fortsatt andre steder
LN-VGT is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2010, 19:50   #15
G-COLE
ScanFlyer Molded

Fin rapport dette ja !
-Det er jo vemodig når ein slik trofast sliter skal bort fra Norsk innenriks.
Flytypen har jo fått mye ris siste årene,- men likevel er vel de fleste enig i at dette blir litt vemodig når de nå forsvinner.

Dette er ein flytype som er fantastisk å fly med !

Husker med stor glede en tur fra Trondheim til Flesland med denne flytypen.
Dette var den gangen NAS fløy for Braathens. -Måtte søke Braathens for å få reise hele stykket fra Trondheim og til Flesland ,-fordi denne ruta var beregnet for "lokaltrafikk" mellom kystbyene.... -Skulle folk fra Trondheim til Flesland,- ja så var det Braathens 737 som gikk....

-Var ein minnerik opplevelse dette for meg og dei i familien som var med !
Det var fantastisk å reise "opp og ned-opp og ned" fra de mindre flyplassene på veien ned.

Får nok ikkje reise med SAS sine Fokker 50 før de forsvinner no. -Men minnene er der, og mange bilder er tatt .
G-COLE is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules