Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-10-2010, 12:11   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,537
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by torasle View Post
OSL sine nettsider er det en liste over "Top 20 unserved routes in 2009 sorted by number of passengers": http://www.osl.no/en/osl/businesstob...+opportunities
Joda, men nå kan man ikke kun se på volumene. Det utgjør kun halve ligningen. Like viktig er betalingsvilligheten, og den har vist seg å være lav til steder som f.eks Madrid og Manila
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 08-10-2010, 12:40   #22
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Heisann!

Quote:
Originally Posted by Andre1980 View Post
Min følelse er at SAS entrer OSL, snapper opp akkurat nok passasjerer på OSL-BKK og OSL-EWR til at Thai og Continental legger ned rutene. Ca 1 år etter at dette har skjedd, går SAS ut i media og sier at de ikke lenger klarer å drive lønnsomt fra OSL, og så står igjen OSL uten lC, og SAS har fått det slik de egentlig vil...
Quote:
Originally Posted by vadheim View Post
Dette er akkurat den grunnen til at jeg håper SAS IC holder seg langt borte fra Oslo 'forever and ever.....'

Labbene av fatet sier jeg....
Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Jadda, om SAS klarer å utkonkurere THAI, CO/UA så må de gjøre endel riktig, da trekker de seg ikke fra OSL....

GetALife
Av fare for aa traa vaare SAS venner paa taerne saa skal jeg proeve aa holde meg til saken, men kjaere dere, dere maa ha utrolige hoeye tanker om SAS....??? Det er andre flyselskap i verden som driver med dette ogsaa og saa lenge et selskap ikke har (slot kontroll) monopol paa et marked kan man konkurrere fritt. Det vil si at selv om SAS er et skandinavisk selskap er de ikke de eneste som har "rett" til et bestemt skandinavisk (IC) marked og dikterer hvem som de vil skal fly der. Vi har operert EWR-OSL i flere aar naa og kontinuerlig utvidet denne ruten siden vi startet. Velger nye operatoerer aa satse paa dette markedet maa de selfoelgelig det, og det er jo en del av denne businessen, men det vil ikke tilsi at vi (CO/UA) vil ta hatten i handen aa gaa hjem...

Saa for aa slutte av saa har SAS et fott IC produkt og jeg unner de suksess, men de er ikke noen skandinaviske markedsdiktatorer og maa konkurerre paa linje med andre vel etablerte selskap...og for aa spre seg utover flere huber maa de nok utvide IC flaaten betraktelig...

Kun mine

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!

Last edited by Dag Johnsen; 08-10-2010 at 14:51.
Dag Johnsen is offline  
Old 08-10-2010, 14:00   #23
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Er jo uansett ikke så mye kapasitet å gå på oppe på OSL, så en del av disse rutene må nok uansett vente til T2 står ferdig.
amatør is offline  
Old 08-10-2010, 14:13   #24
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Asiatiske og Amerikanske flyselskap vurderer ruter til OSL... Ren gjetning, men er det SIA som lukter på OSL og/eller ett kinesisk selskap som vurderer ruter fra PEK eller PVG? KAL har vel også luftet tanker om å åpne rute til en av de skandinaviske hubene? Noen somf.eks. vet om noen av sandkasse selskapene har vurdert OSL?
LN-BLO is offline  
Old 08-10-2010, 14:15   #25
stoeckli
ScanFlyer Blue
 
stoeckli's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: ENGM
Posts: 101
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Er jo uansett ikke så mye kapasitet å gå på oppe på OSL, så en del av disse rutene må nok uansett vente til T2 står ferdig.
Det er foreløpig nok gule busser her og det går rykter om snarlig ombygging av 46, 48 og 51. Disse kan skråstilles lik det parkering 17 nå er klargjort for og vips kan man ta inn kode E fly om det skulle være behov. Tror ingen skal bekymre seg for at OSL nekter IC anløp i første omgang!
__________________
Upcoming flights:
stoeckli is offline  
Old 08-10-2010, 16:35   #26
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
For de som er mer innsatt i dette, hvor lang til vil SAS trenge for å få inn 2-3 nye A330-300 maskiner med crew og fullt system rundt dette? Dette under forutsetning at man får tak i egnede flymaskiner ?
Tja, 10-11 besetninger pr. fly er vel det vi trenger for å operere A330/340 på dagens rutenett. Dvs. 11-12 besetningsmedlemmer pr crew. 110-130 besetningsmedlemmer pr. fly med andre ord. Pilotene vil bli hentet fra short-haul flåten etter ansiennitet. Det betyr at de som skal fylle plassene som blir ledig på short-haul må først ansettes, så utdannes på 737/MD/A32 og klar for rutene, før man begynner på skolingen av long-haul pilotene. 60-70 A330/340 piloter vil ta ca. et år alene. Man skal finne simulatorkapasitet til dette. Oxford Aviation Academy har kun en simulator. SAS Flight Training har kjøpt de plassene de trenger ut første halvår 2011. Dette er kun PC/OPC plasser, samt noe ny tilskoling av opp mot 5 kapteiner for å dekke opp for pensjonsavganger neste år. Finnair har kjøpt praktisk talt resten av tiden på simulatoren. I salgsavtalen med Oxford F.A., så ble man enige om at SAS ikke får opprette sitt eget Flight Academy de første 5 årene. Ei heller gå ut og kjøpe simulatorkapasitet hos andre uten at Oxford har godkjent dette. Basert på dette, så ser jeg ingen mulighet for at SAS starter IC fra OSL før tidligst en gang i første halvår av 2012 uten at det går på bekostning av allerede eksisterende ruter/frekvenser. Svenskene er ikke noe problem: de kjemper allerede for å få beholde sine to ruter med nebb og klør. Problemet er danske politikere samt eieren av Københavns Lufthavner, Macquarie. Godt støttet av Jyske Bank.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline  
Old 08-10-2010, 16:54   #27
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Det blir vel neppe noe kinesisk selskap på OSL med det første etter Nobelkommiteens "geniale" utdeling i dag.
Kinesiske myndigheter har jo allerede sagt at dette vi skade forholdet mellom Norge og Kina.
Stian is offline  
Old 08-10-2010, 17:03   #28
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Tja, 10-11 besetninger pr. fly er vel det vi trenger for å operere A330/340 på dagens rutenett. Dvs. 11-12 besetningsmedlemmer pr crew. 110-130 besetningsmedlemmer pr. fly med andre ord. Pilotene vil bli hentet fra short-haul flåten etter ansiennitet. Det betyr at de som skal fylle plassene som blir ledig på short-haul må først ansettes, så utdannes på 737/MD/A32 og klar for rutene, før man begynner på skolingen av long-haul pilotene. 60-70 A330/340 piloter vil ta ca. et år alene. Man skal finne simulatorkapasitet til dette. Oxford Aviation Academy har kun en simulator. SAS Flight Training har kjøpt de plassene de trenger ut første halvår 2011. Dette er kun PC/OPC plasser, samt noe ny tilskoling av opp mot 5 kapteiner for å dekke opp for pensjonsavganger neste år. Finnair har kjøpt praktisk talt resten av tiden på simulatoren. I salgsavtalen med Oxford F.A., så ble man enige om at SAS ikke får opprette sitt eget Flight Academy de første 5 årene. Ei heller gå ut og kjøpe simulatorkapasitet hos andre uten at Oxford har godkjent dette. Basert på dette, så ser jeg ingen mulighet for at SAS starter IC fra OSL før tidligst en gang i første halvår av 2012 uten at det går på bekostning av allerede eksisterende ruter/frekvenser. Svenskene er ikke noe problem: de kjemper allerede for å få beholde sine to ruter med nebb og klør. Problemet er danske politikere samt eieren av Københavns Lufthavner, Macquarie. Godt støttet av Jyske Bank.
Det ble rundt Mars-April i vår luftet at SAS skal gjenåpne CPH-PVG iløpet av siste halvdel av 2010(?) eller iløpet av første halvdel av 2011 (Du, FBU4EVER, har nevnt det på forumet ved en anledning i sommer om jeg ikke husker feil)... Er dette fortsatt aktuelt og tror du dette sett i sammenheng med problemstillingen rundt omskolering etc, gjør det mindre sannynlig at OSL får IC med SAS?
LN-BLO is offline  
Old 08-10-2010, 17:09   #29
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Tja, 10-11 besetninger pr. fly er vel det vi trenger for å operere A330/340 på dagens rutenett. Dvs. 11-12 besetningsmedlemmer pr crew. 110-130 besetningsmedlemmer pr. fly med andre ord. Pilotene vil bli hentet fra short-haul flåten etter ansiennitet. Det betyr at de som skal fylle plassene som blir ledig på short-haul må først ansettes, så utdannes på 737/MD/A32 og klar for rutene, før man begynner på skolingen av long-haul pilotene. 60-70 A330/340 piloter vil ta ca. et år alene. Man skal finne simulatorkapasitet til dette. Oxford Aviation Academy har kun en simulator. SAS Flight Training har kjøpt de plassene de trenger ut første halvår 2011. Dette er kun PC/OPC plasser, samt noe ny tilskoling av opp mot 5 kapteiner for å dekke opp for pensjonsavganger neste år. Finnair har kjøpt praktisk talt resten av tiden på simulatoren. I salgsavtalen med Oxford F.A., så ble man enige om at SAS ikke får opprette sitt eget Flight Academy de første 5 årene. Ei heller gå ut og kjøpe simulatorkapasitet hos andre uten at Oxford har godkjent dette. Basert på dette, så ser jeg ingen mulighet for at SAS starter IC fra OSL før tidligst en gang i første halvår av 2012 uten at det går på bekostning av allerede eksisterende ruter/frekvenser. Svenskene er ikke noe problem: de kjemper allerede for å få beholde sine to ruter med nebb og klør. Problemet er danske politikere samt eieren av Københavns Lufthavner, Macquarie. Godt støttet av Jyske Bank.
Takk for meget god og velformulert oppdatering!
Men, sett at SAS får inn 737/MD/A32 piloter i andre enden med ferdig rating på disse flytypene, så bør man kunne få klar piloter til rundt 2-3 mnd pr flyindivid for Longhaul? Da under forutsetning av at man finner ledig simulatorplass noe sted ?

Men uten å ønske å avspore helt her, så vil vel også DY være utsatt for nøyaktig samme type problematikk for å kunne sette i gang sine langruter.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline  
Old 08-10-2010, 18:20   #30
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Men uten å ønske å avspore helt her, så vil vel også DY være utsatt for nøyaktig samme type problematikk for å kunne sette i gang sine langruter.
Nå har vel ikke DY nødvendigvis inngått en eksklusiv kontrakt med Oxford i forhold til skoling av piloter. Simulatorkapasitet må man selvsagt ha, men det finnes kanskje muligheter for dette utenom Oxford Aviation (Airbus drev iallefall tidligere selv med omskoling av piloter i Toulouse - vet ikke om det vil være en mulighet om DY skulle ende opp med Airbus).
TOS is offline  
Old 08-10-2010, 21:12   #31
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Svenskene er ikke noe problem: de kjemper allerede for å få beholde sine to ruter med nebb og klør. Problemet er danske politikere samt eieren av Københavns Lufthavner, Macquarie. Godt støttet av Jyske Bank.
Lust att utveckla detta? Vad är det danska politiker tillsammans med Macquarie gör? Och vad är Jyske Banks roll i detta?
jikswoboB is offline  
Old 08-10-2010, 21:54   #32
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 291
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Tja, 10-11 besetninger pr. fly er vel det vi trenger for å operere A330/340 på dagens rutenett. Dvs. 11-12 besetningsmedlemmer pr crew. 110-130 besetningsmedlemmer pr. fly med andre ord. Pilotene vil bli hentet fra short-haul flåten etter ansiennitet. Det betyr at de som skal fylle plassene som blir ledig på short-haul må først ansettes, så utdannes på 737/MD/A32 og klar for rutene, før man begynner på skolingen av long-haul pilotene. 60-70 A330/340 piloter vil ta ca. et år alene. Man skal finne simulatorkapasitet til dette. Oxford Aviation Academy har kun en simulator. SAS Flight Training har kjøpt de plassene de trenger ut første halvår 2011. Dette er kun PC/OPC plasser, samt noe ny tilskoling av opp mot 5 kapteiner for å dekke opp for pensjonsavganger neste år. Finnair har kjøpt praktisk talt resten av tiden på simulatoren. I salgsavtalen med Oxford F.A., så ble man enige om at SAS ikke får opprette sitt eget Flight Academy de første 5 årene. Ei heller gå ut og kjøpe simulatorkapasitet hos andre uten at Oxford har godkjent dette. Basert på dette, så ser jeg ingen mulighet for at SAS starter IC fra OSL før tidligst en gang i første halvår av 2012 uten at det går på bekostning av allerede eksisterende ruter/frekvenser. Svenskene er ikke noe problem: de kjemper allerede for å få beholde sine to ruter med nebb og klør. Problemet er danske politikere samt eieren av Københavns Lufthavner, Macquarie. Godt støttet av Jyske Bank.
Den der, fantastisk fine, konspirationsteori må du da lige uddybe for alle os almene individer..... Det må være skræmmende at være i dit soveværelse - fyldt med farlige danske spøgelser
janusk is offline  
Old 08-10-2010, 22:16   #33
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,587
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Mod. note:

Første og siste advarsel: Kutt ut landskampane, eller så stenger eg tråden!
__________________
Torbjørn
-----------------
wf145 is offline  
Old 08-10-2010, 23:38   #34
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Det blir vel neppe noe kinesisk selskap på OSL med det første etter Nobelkommiteens "geniale" utdeling i dag.
Kinesiske myndigheter har jo allerede sagt at dette vi skade forholdet mellom Norge og Kina.
Nå vet ikke jeg i hvor stor grad den kinesiske staten har innflytelse på flyselskapene der, og om de eier dem eller ei, men tror du virkelig nobelprisen kan sette en stopper for en rute mellom OSL og kina? (Dersom det asiatiske selskapet som har meldt interesse til OSL er kinesisk).
Flying-news is offline  
Old 08-10-2010, 23:44   #35
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Nå vet ikke jeg i hvor stor grad den kinesiske staten har innflytelse på flyselskapene der, og om de eier dem eller ei, men tror du virkelig nobelprisen kan sette en stopper for en rute mellom OSL og kina? (Dersom det asiatiske selskapet som har meldt interesse til OSL er kinesisk).
Det skulle bare en karikaturtegning til for aa stoppe Emirates. Svaret er enkelt: Ja.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 08-10-2010, 23:45   #36
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Nå vet ikke jeg i hvor stor grad den kinesiske staten har innflytelse på flyselskapene der, og om de eier dem eller ei, men tror du virkelig nobelprisen kan sette en stopper for en rute mellom OSL og kina? (Dersom det asiatiske selskapet som har meldt interesse til OSL er kinesisk).
F.eks. Air China er statseid.

Men uansett hvem som eier de som evt. måtte finne på å starte en rute mellom Norge og Kina, så er det vel ikke bare å starte opp uten nødvendige tillatelser og konsesjoner, og der kommer man nok ikke utenom de kinesiske myndighetene.
Martin is offline  
Old 09-10-2010, 02:13   #37
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
tror du virkelig nobelprisen kan sette en stopper for en rute mellom OSL og kina? (Dersom det asiatiske selskapet som har meldt interesse til OSL er kinesisk).
Kinesiske myndigheter kan stoppe en rute mellom Kina og Norge uansett hvilket flyselskap det dreier seg om.
Og jeg tror ikke det er usannsynlig at det kan skje. Forholdet mellom Kina og Norge var ikke på topp fra før, og denne utdelingen gjorde at forholdet nå har kjølnet enda mer.
Den norske ambassadøren i Kina ble kalt inn på teppet av kinesiske myndigheter i dag.
Stian is offline  
Old 09-10-2010, 04:55   #38
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by jikswoboB View Post
Lust att utveckla detta? Vad är det danska politiker tillsammans med Macquarie gör? Och vad är Jyske Banks roll i detta?
Jyske Bank var vel den største aksjeeieren i Københavns Lufthavn, men solgte aksjeposten til australske Macquarie for ikke så alt for lenge siden. Macquarie satte som krav at SAS skulle konsolidere sin IC trafikk til CPH. Jyske Bank er også den som har bidratt med mesteparten av de private midlene i forbindelse med de to emisjonene som SAS har hatt. Så forsvant plutselig all flyfrakt på PEK og BKK rutene til ARN. All frakt skulle via CPH. Uten flyfrakt sank yield til minimum, og rutene ble lagt ned rimelig raskt.
Jeg tror det er større sjangs for at ARN-EWR/ORD blir lagt ned før det blir opprettet noen som helst ny rute fra OSL. CPH er Danmarks største arbeidsplass med noe rundt 40 000 arbeidstakere som sogner til flyplassen. Dette er selvfølgelig danske politikere klar over. Og de sitter ikke med hendene i fanget og ser på at hele CPH blir utvannet til fordel for ARN og OSL.

Mats Janson har uttalt på et møte med Pandionkunder i sommer at SAS starter CPH-PVG 1. april 2011. Da skulle det være tydelige tegn allerede nå at ruten er i anmarsj. Iallefall på det operative planet. Men intet skjer.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline  
Old 09-10-2010, 12:47   #39
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Jeg tror nok gårsdagens fredspristildeling vil være et kraftig skudd i baugen for Air China på OSL. Om Air China er det ene konkrete asiatiske selskapet som OSL forhandler med for tiden, så ryker nok den, dessverre.
Herlov is offline  
Old 09-10-2010, 13:12   #40
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Langdistanse-boom fra Gardermoen

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Jyske Bank var vel den største aksjeeieren i Københavns Lufthavn, men solgte aksjeposten til australske Macquarie for ikke så alt for lenge siden. Macquarie satte som krav at SAS skulle konsolidere sin IC trafikk til CPH. Jyske Bank er også den som har bidratt med mesteparten av de private midlene i forbindelse med de to emisjonene som SAS har hatt. Så forsvant plutselig all flyfrakt på PEK og BKK rutene til ARN. All frakt skulle via CPH. Uten flyfrakt sank yield til minimum, og rutene ble lagt ned rimelig raskt.
Jeg tror det er større sjangs for at ARN-EWR/ORD blir lagt ned før det blir opprettet noen som helst ny rute fra OSL. CPH er Danmarks største arbeidsplass med noe rundt 40 000 arbeidstakere som sogner til flyplassen. Dette er selvfølgelig danske politikere klar over. Og de sitter ikke med hendene i fanget og ser på at hele CPH blir utvannet til fordel for ARN og OSL.
Ok, tack för den uppklaringen. Det är ju lite sorgligt om det du skriver angående bankens och flygplatsens roll i SAS skulle stämma. Det är bara att hoppas på den stundande statliga utförsäljningen av SAS som i varje fall vill reducera det politiska inflytandet.
jikswoboB is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boom - nytt supersonisk fly planlagt Someone Flyforum 42 28-01-2025 17:35
Hvorfer vil ingen satse på langdistanse fra SVG? FlyboyKarsten Flyforum 1 11-11-2010 19:09
Ka-boom god morgen! LN-MOW Flyforum 12 19-06-2007 19:39
Boom i flytrafikken i Sør-Amerika Desk pilot Flyforum 0 26-09-2006 09:49
Boom af ferierejser fra Billund Lufthavn Bll spotter Flyforum 0 11-05-2005 11:02


All times are GMT +2. The time now is 19:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.