![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Shanghai
Posts: 79
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
2010/OSL DY 15" SK15"
Okt 94,3 87,8 God dag i går for begge store på OSL - diff reduseres til 6,5 p.p. Last edited by apron; 08-10-2010 at 09:07. Reason: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() Quote:
Quote:
Synspunkter noen til det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
For meg som PAX så er det jo annkomst tiden som er den viktige , og flyselskapene promoterer jo dette via f.eks www.flightstats.com (http://www.flightstats.com/).
Men for flyplassene så kan de jo ikke måle egen effektivitet baser på når fly kommer fra andre steder, så for flyplassene så er det vel god reklame at fly tar av ontime fra de, selv om de selvsag ikke er alene om å ha ansvar for dette helt alane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
![]() Vel, det blir en spennende vinter både for SAS, SGS, NAX, RFLY m.fl.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
En ny produksjonsdag er gjennomført - nok en gang viser DY seg som OSL's punktligste selskap.
Thomas nevner i posten over at "trenden" er iferd med å snu.. Har kikket litt nærmere på sammenlignbare tall fra sist oktober. Den gang leverte DY og SK hhv. 87,4% og 88,2%. Dette forteller meg at SAS/SGS leverer på samme nivå som tidligere, og at det er DY/Rfly som viser en kvalitetshøyning. Kjenner til at DY/Rfly tidligere i år har kjørt prosesser internt og sammen med OSL som gir mere effektive T/A prosesser. Dette innebærer at DY/Rfly har finslipt prosessene som gir langt mer effektive de-boarding/boarding prosesser enn andre aktører på OSL. Dette gir selvfølgelig effekter, spesielt knyttet til innkommende rotasjonsforsinkelser, da DY maskinene er på vei avgårde på nye oppdrag før f.eks SK er halvferdige med boarding. Oppdatert status sålangt i oktober: SK 15" DY 15" 88,0% 94,3% Imponerende at Rfly som uavhengig handler åpenbart samarbeider bedre med flyselskapet med effektiviseringsprosesser enn hva SK klarer med sitt SGS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
Høres flott ut. Blir interessant å se om de klarer å holde så høy punktlighet i lengden, og hvordan det blir når snø og andre problemer dukker opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
Skal tydeligvis ikke mye til før apron spretter champagnen til ære for vår frelser Kjos og RF.
Det er fremdeles noen uker igjen før oktober er over... Trenger vi en tråd om at DY kanskje får bedre avgangspunktlighet enn SK på OSL i oktober? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Så spørs det da hva forsinkelsene skyldes. SGH kan ikke klandres for R?, A?, F? og T? forsinkelser, og som kjent er det en god del fly i SAS som er ute med teknisk for tiden......dette legger begrensninger på trafikkavviklingen. Det hadde vært interessant å vite hvor mye forsinkelser som Rfly og SGH står bak (P?/G?) før man spretter sjampanjen og gratulerer Røros med bedre effektiviseringsprosesser. Og differansen blir mindre (status etter 09.10.10) SAS 89.1% DY 94.3% Last edited by LN-RRA; 10-10-2010 at 03:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
LN-RRA , det blir en uinteresant pissekonkuranse for PAX om det er R,A,F,T,GudVeitHVa som er delaykoden.
Men SK har hatt endel snag på maskiner i det siste, dette sammen med redusert tilgang på flygende så er det ikke så lett å få kabalen til å gå opp like elegant som tidligere, så noe ny optimalisering av rutiner for avvikshåndtering må trolig kjøres inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Newcomer
Join Date: May 2010
Posts: 48
|
![]()
For å komme med et svar på den siste her for DY/RFLY sin side...
Så langt i oktober her fordelingen av delayer over 15min om følger: Stasjonsdelay (Rfly) : 3 Flyplass/Slot : 9 Rotasjons (sent inn): 21 Andre: 6 (herunder teknisk) Detter er kun på DEP i fra OSL... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
For kunden er dette TOTALT uinterssant. Det eneste som interesserer er om kjerra gaar paa rute eller ikke. Gjoer den ikke det, er det uansett flyselskapet som er 'ansvarlig'. Saa vi kan godt holde oss unna 'pissekonkurransen', som det blir kalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
Merkverdig at visse personer, til stadighet klarer å vri en positiv trend, som ikke har med SAS eller *A til å bli en 'pissekonkurranse'. Jeg sier det igjen, våkn opp - selskapet deres er ikke så forbanna rosenrødt som det sikkert var for 20 år siden, vi lever i 2010 og der har Norwegian truffet spiker'n på huet mht. både markedsføring, priser, rutetilbud og nå også punktlighet. Sorry Mac's ![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Helt enig! Halleluja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Back to topic!
Som nevnt handler tråden om at DY har fått sving på punktligheten, ikke om SGS, SGH, SAS teknisk eller andre. For et flyselskap (og passasjerer) er det den totale punktligheten som teller ![]() Lørdagen ble gjennomført uten forsinkelser for DY (100%). Neste "major carrier" noenogtyve prosentopeng bak.. Oppdatert status okt (t.o.m 09okt 2010) DY 15" - 94,7% SK 15" - 87,5% Diff øker til 7,2 p.p - Overraskende stor diff, men honnør først og fremst til en sterkt resultat ![]() Last edited by apron; 11-10-2010 at 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]()
Even so far to day
SAS 85 2 98% Norwegian 66 1 98% Go Sas ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Er det nødvendig å oppdatere denne tråden nærmest daglig? Er punktligheten av såpass stor interesse? Bare lurer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Denne tråden er absolutt aktuell og av interesse - skal ikke stenges
![]() Det handler om at DY har blitt kritisert av en rekke forumister her inne for elendig punktlighet. De fleste av oss har også fått med seg at andre aktører har spillt stort på punktlighet som et kvalitetstempel og benyttet dette i bl. markedsføringskapanjer. Vi høyt her oppe i Skandinavia har etterhvert blitt opptatt av punktlighet. På tross av utfordringer med vinterdrift etc, viser selskaper med Skandinaviske AOC punktlighet som et forretningsfortrinn og fokusområde, spesielt opp mot befordring av de som reiser i jobbsammenheng. Disse er betraktet som attraktive, da de ofte benytter seg av fleksible billetter til en høyere kostnad. Dette gir igjen flyselskapene bedre inntekt ("Yield") Situasjonen nå er at DY har hatt stort internt fokus på å forbedre punktligheten. Det er også samkjørt med underleverandører for å sikre hensiktsmessige, effektive og enkle prosesser. Kort sagt - dette arbeidet bærer naturlig nok frukter, men all tid det også har vært aktører som har prestert enda bedre har ikke dette kommet godt frem. Til opplysning var DY sist gang punktligst over OSL i mars 2007 (dengang med 82% mot SK 78%). Noe forteller meg at det ikke blir 3,5 år til neste gang. Utviklingen har vært og er imponerende, spesielt sett i lys av kabinfaktor, bakkestopptider og flyutnyttelsesgraden DY opererer med i forhold til andre i markedet. Så nok en gang - tråden er av stor interesse, mange følger den på frivillig basis ![]() Kort oppdatering DY 15" tom 12okt 94,7% SK 15" tom 12okt 88,6% diff 6,1 p.p favør DY. Er det noen som tror/ikke tror det holder helt inn? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den store opphugingstråden | Beechdriver | Flyforum | 13 | 05-05-2019 20:46 |
Den store fuglen :) | Menzies OSL | Bilder & foto | 6 | 26-02-2011 09:00 |
Den store breibukstråden | LN-MOW | Bilder & foto | 10 | 23-03-2010 23:03 |
Den store billigflyduellen | sail4fun | Flyforum | 3 | 21-07-2006 10:05 |