![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Funderer på en reise til Australia med flere leg innenriks der nede. QF kommer opp som det beste alternativet, men på qantas.com kan man ikke legge til OSL som avreiseby. Har i stedet funnet gode priser fra OSL med QF på expedia.com. Er det noen negative sider ved å bestille på expedia.com kontra QF sine egne sider? Vil jeg få et gyldig ref.nr av Expedia som jeg kan bruke på qantas.com og velge seter? Noen som vet?
Alternativet er å kontakte et reisebyrå, men det blir garantert dyrere, mindre moro og dessuten er det så 1998... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke noe stress å bestille via et reisebyrå slik om expedia. De gangene jeg har benyttet expedia har jeg fått referansenummer jeg kan bruke på flyselskapets hjemmeside. Hvis ikke får et slikt ref. nr er det bare å kontakte Qantas eller expedia og så får du ref. nummeret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok - det er det jeg håper på.
Ruta som vurderes er OSL-LHR-SIN-SYD-BNE-DRW-SIN-LHR-OSL med 2 xBA A319, JQ A321 og de resterende flightene med QF; 3x A380, 763ER og A333. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har du sjekket wideroe.no? Klikk på linken øverst og du støtter forumet med noen kroner også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Støtter gjerne forumet og WIAS, men WIAS er vel ikke så gode på BA/QF? Får i alle fall feilen: "Det er en konflikt mellom ekskluderte og foretrukne flyselskaper in hovedprisforespørselen."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hmm .. ja BA vil ikke leke med oss ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bestilte min tur til Australia igjennom Kilroy, var desiderst billigst, QF/BA, men husker ikke om vi fikk ref.nr som kunne brukes til setereservasjon (er noen år siden nå).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får man virkelig ikke booket BA på WIAS?
Utrolig... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har vært oppe tidligere - BA, AY m.fl. selger ikke billetter gjennom andre selskaper (WF i dette tilfelle).
Det er ikke WIAS det står på.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dersom du velger å booke gjennom BA sin hjemmeside kan du velge en QF flight fra LHR da disse sammarbeider på rutene til Australia.
Dersom du får bedre pris på Expedia vil du som nevnt tidligere sannsynligvis få ett ref. nr. som du kan bruke hos QF eller BA. Jeg booket f.eks. en flight med UA fra LAX-JFK gjennom Kilroy i sommer og fikk ref. nr. som jeg kunne bruke på UA sin hjemmeside... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |