![]() |
|
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
17. juni 2010 – kl. 18:44 – 1t30min
United – UA5937 – Omaha(OMA)-Chicago(ORD) Bombardier CRJ900 – 4D(vindu) ![]() Etter knapt to uker i Midtvesten var det på tide å sette kursen østover. Sjekket inn på nettet dagen før. Ankom flyplassen to timer før avreise og fikk droppet bagen ved innsjekkingsskranken. ![]() ![]() Fra pushback fem min før oppsatt rutetid bar det videre til bane 18 for take-off. Under flyvningen gikk besetningen en runde med drikkevognen. Anslår kabinfaktoren til 90%. Min 100-kroners oppgradering til Economy Plus gav meg en smule bedre beinplass enn resten av reisefølget. ![]() Landet 25 minutt før tiden i Chicago. Grunnet okkupert gate måtte vi imidlertid vente 20 min før flyet kunne taxe inn til gaten vår i terminal 1. Men da var det plutselig mangel på folk til å koble til flybroen, så vi måtte vente ytterligere 10 minutter før vi kunne forlate flyet. Kapteinen kommenterte det hele humoristisk med “det lønner seg ikke alltid å ankomme O’Hare før tiden”. 17. juni 2010 – kl. 21:17 – 7t58min United – UA938 – Chicago(ORD)-London(LHR) Boeing 767-300ER – 37A(vindu) ![]() Flyet videre til London gikk fra samme terminal, så det tok ikke lange tiden å komme seg til gaten. Når vi kom ombord lå det utdelt pute og teppe i hvert sete. Og med en kabinfaktor på 100% satte UA938 kursen mot London denne kvelden. ![]() Underholdningssystemet ombord i Uniteds 767 var ikke mye å skryte av. Elendig skjerm med store piksler og skurrete lyd. Spill og AVOD var det også dårlig med. Den dårlige beinplassen på grunn av boksen til underholdningssystemet som er plassert under setet gjorde ikke akkurat opplevelsen noe bedre. Men det er prisen man må betale for vindusplass! ![]() Etter en drøy time i lufta ble det servert middag med tilhørende drikke. Alkoholholdige drikker måtte man derimot betale for. ![]() Før landing ble det servert en enkel frokost. Men noen vaskeklut fikk vi dessverre ikke utdelt. En time før landing på Heathrow oppdaget jeg at den ene av musikkanalene faktisk videreformidlet radioen fra cockpit. Innflygningen til London ble derfor meget spennende denne morgenen! Artig å følge med på kommunikasjonen mellom pilotene og innflygningssentralen/tårnet når man selv sitter i flyet. Men er det virkelig meningen at passasjerene skal høre dette? ![]() Boeing 767-300ER-maskina fra United parkert ved gate på London Heathrow Airport. ![]() Da bagasjen var plukket opp bar det avgårde til stasjonen hvor jeg tok toget inn til sentrum. Tilbrakte helgen i London før jeg fortsatte reisen min mot Asia. ![]() Hadde en fin reise med Star Alliance-selskapene SAS og United. Pluss i margen til SAS som deler ut vannflaske på interkontinentale flyvninger. Er også artig å kunne snakke norsk til kabinbesetningen når man flyr til andre kontinent. Et lite minus til United som ikke delte ut vaskekluter før frokost. Underholdningssystemet i deres 767 kunne også trengt en oppgradering. Tidligere rapporter: - Stavanger-Frankfurt//München-Madrid-Frankfurt-Stavanger - Kristiansand-Amsterdam-Detroit-New York-Amsterdam-Stavanger - Stavanger-Amsterdam-Istanbul-Amsterdam-Stavanger - Stavanger-Warszawa-Stavanger - Stavanger-Amsterdam-Singapore-Kuala Lumpur-Amsterdam-Stavanger |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Går ruta mellom London og Chicago over Hudson Bay? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 3 | 15-03-2018 18:26 |
Norwegian med Chicago og Austin fra London | Someone | Flyforum | 4 | 08-07-2017 11:48 |
Stavanger-London-Ottawa-St.John's-Halifax-London-Stavanger (Air Canada) | zico77 | TripReports | 6 | 26-03-2012 15:05 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Chicago | Christian | Flyforum | 2 | 20-12-2004 18:40 |