Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2010, 19:24   #41
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: Verdens første homo-bryllup i luften - på SAS!

Helt genialt, og ufattelig morro.
SAS får mye gratis reklame på dette, samtidig så er det et steg i en god retning.
Me like.
Men skulle ønske de kunne gjort noe av det samme, tar gjerne å fornyer løftet med kona ombord på et fly.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2010, 21:20   #42
Do-228
Newcomer

Ekteskapsløftet er nok det viktigste man avgir i livet, uansett legning. Å la seg bruke i en slik jippo er helt på trynet, ha en mistanke om hvor i selskapet denne ideen kommer fra..
Do-228 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2010, 21:47   #43
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
SAS får mye gratis reklame på dette, samtidig så er det et steg i en god retning.
Me like.
Men skulle ønske de kunne gjort noe av det samme, tar gjerne å fornyer løftet med kona ombord på et fly.
Genialt??? Det skjønner ikke jeg. Hadde de gjort dette som et stunt som alle i giftetanker kunne melde seg på, homo eller hetero, og gjort noe mer ut av det, da kunne jeg kanskje ha skjønt det, men hvordan de kunne finne på akkurat dette er et mysterium for meg. Mye gratis reklame sier du - kanskje, men den treffer vel ikke så veldig mange. Det er en artig idé, men det er ikke slikt som får meg til å tenke på SAS neste gang jeg skal bestille en flybillett.
Avhengig av hvor mye styr det blir ut av det ombord, er jeg vel ikke helt sikker på om et bryllup med fremmede personer er det jeg har mest lyst til å være med på på tur over Atlanteren. Dreier det seg om en kort seremoni og ferdig med det, er det vel OK, men skal hele flighten være viet til dette blir det litt i overkant spør du meg (men det har ingen gjort )
Men for all del - lykke til for dem som får være med på dette - hadde det vært noen på forumet, hadde det jo vært spesielt artig!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2010, 22:00   #44
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
tar gjerne å fornyer løftet med kona ombord på et fly.
Hæææ! Man gjør da ikke samme feilen 2 ganger???

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2010, 21:20   #45
PerJen
ScanFlyer Silver

PerJen's Avatar

Ikke helt Off topic, flygeleder frir på frekvensen!

http://www.youtube.com/watch?v=W9bLdoqdbzM

Forøvrig så er det ikke første gang SAS helt klart støtter slikt. Tidligere i år omroutet de Tromsø-Svaldbard flyet til å gå via Bodø for å plukke upp to stk som skulle til Svaldbard for å ha bryllup. http://www.an.no/nyheter/article5076188.ece

Last edited by PerJen; 06-09-2010 at 21:30.
PerJen is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2010, 21:59   #46
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
Tja, er vel ikke alle som ser på "homo-bryllup" som god reklame og PR. Finnes fremdeles nok av folk som er imot ekteskap med samme kjønn. Uten å tråkke noen på tærne, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde likt å bli "tvunget" til å se på en slik seremoni. Håper SAS gjør alle pax oppmerksomme på hva som skal skje i god tid før avgang!

Men for all del, blir sikkert hyggelig for brudeparet.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 15:24   #47
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

SAS får kritikk for homofili-stunt

Quote:
6. desember skal verdens første vielse for et lesbisk eller homofilt par finne sted i et SAS-fly. - Et risikabelt PR-stunt, mener markedseksperter.

--

Primærmålgruppen til SAS er forretningsreisende som betaler full pris billetter, og jeg tror at de vil undre seg over hva SAS nå holder på med. Mottakeren kan oppleve at merkevaren begynner å bli uklar. Og det er aldri bra, sier professor og leder for Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI, Tor W. Andreassen til DagenMagazinet.

http://e24.no/naeringsliv/article3810775.ece
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 17:16   #48
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

På tide at folk våkne, å at vi kan få et mer åpent og innkluderende samfunn.
Jeg synes det er flott at SAS er litt i bresjen for dette.

VC-10, hvis du går inn å leser litt om dette, så får du svar på de fleste spørsmålene dine.
Gratisreklame, absolutt. Det homofile og lesbiske miljøet er nok større en du aner, så dette er bra.
Forretningsreisende er SAS sitt satsingsområde, men det er fortsatt endel andre billetter som også skal selges.
Den gruppen er som sagt stor, og ikke minst, utrolig kjøpesterk.
Old 14-09-2010, 18:48   #49
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Tja, er vel ikke alle som ser på "homo-bryllup" som god reklame og PR. Finnes fremdeles nok av folk som er imot ekteskap med samme kjønn. Uten å tråkke noen på tærne, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde likt å bli "tvunget" til å se på en slik seremoni. Håper SAS gjør alle pax oppmerksomme på hva som skal skje i god tid før avgang
Dette er faktisk et bryllup jeg kunne tenkt meg å vært vitne til. Tenk så gøy å oppleve et bryllup i luften.

Hvorfor ville ikke du sett det?
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 19:55   #50
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
På tide at folk våkne, å at vi kan få et mer åpent og innkluderende samfunn.
Jeg synes det er flott at SAS er litt i bresjen for dette.

VC-10, hvis du går inn å leser litt om dette, så får du svar på de fleste spørsmålene dine.
Gratisreklame, absolutt. Det homofile og lesbiske miljøet er nok større en du aner, så dette er bra.
Forretningsreisende er SAS sitt satsingsområde, men det er fortsatt endel andre billetter som også skal selges.
Den gruppen er som sagt stor, og ikke minst, utrolig kjøpesterk.
Det bør ikke være en bedrifts oppgave å gå i bresjen for noe slikt. Det er klart delte og sterke meninger om emnet, personlig har jeg slett ikke noe imot dette, men jeg synes det er tullete av SAS.

C klassen på denne flygningen kan være full av forretningsmenn som har betalt 30K + for å reise i SAS C denne datoen har kanskje ett møte i NYC og ønsker ikke å være med på festen.. En viktig grunn til at man velger C er fred og ro, da blir en bryllupsfest helt feil, straight eller homo..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 20:05   #51
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det bør ikke være en bedrifts oppgave å gå i bresjen for noe slikt. Det er klart delte og sterke meninger om emnet, personlig har jeg slett ikke noe imot dette, men jeg synes det er tullete av SAS.
Absolutt enig.

Quote:
C klassen på denne flygningen kan være full av forretningsmenn som har betalt 30K + for å reise i SAS C denne datoen har kanskje ett møte i NYC og ønsker ikke å være med på festen.. En viktig grunn til at man velger C er fred og ro, da blir en bryllupsfest helt feil, straight eller homo..
De samme hensyn gjør selg gjeldende på LH440 3. november?
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 20:11   #52
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Når man ser på alle mulige ting ulike selskaper engasjerer seg så synes jeg det er bra at SAS går foran å engasjerer seg i saker som har med mennesker å gjøre.
Støtte til Red barna, Plan, Unicef. Sponsing av ulike miljøtiltak, og et innkluderende samfunn.

Nå er neppe dette noe som kommer til å vare hele turen, snarere tvert imot. Mesteparten av denne greie foregår i New York og i San Francisco. Derimot en symbolsk handling ombord er neppe spesielt forstyrrende. Fest ombord blir det ikke lagt opp til, ikke mer en det pleier på en normal tur til New York. Selv om det vil bli litt mer stas på denne. Men vil man at dette skal være et problem, så blir det selvfølgelig det.
Dette er også varslet så god tid i forveg at de som for alle mulige midler vil holde seg borte fra denne flighten klarer fint det. Mitt intrykk derimot er at mange foretningsreisende synes dette er morro. ( fått endel tilbakemeldinger ombord )

Men her er vi nok uenig uanset hvordan man vrir eller vender på det.

For de som undrer og synes dette er forkastelig, hold dere unna SK903 ARN-EWR. Mandag 06 december, det er da det skjer.
Old 14-09-2010, 20:22   #53
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post

De samme hensyn gjør selg gjeldende på LH440 3. november?
He he.. Nei, vi har en hel seksjon blokkert av og 80% av setene i C, så fest blir det I tillegg betaler jo vi business priser, så vi er i høyeste grad kunder (12 HON circle på den flighten)

Vanlige pax er satt i første seksjonen som blir stille sone
Old 14-09-2010, 20:37   #54
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Når man ser på alle mulige ting ulike selskaper engasjerer seg så synes jeg det er bra at SAS går foran å engasjerer seg i saker som har med mennesker å gjøre.
Støtte til Red barna, Plan, Unicef. Sponsing av ulike miljøtiltak, og et innkluderende samfunn.

Nå er neppe dette noe som kommer til å vare hele turen, snarere tvert imot. Mesteparten av denne greie foregår i New York og i San Francisco. Derimot en symbolsk handling ombord er neppe spesielt forstyrrende. Fest ombord blir det ikke lagt opp til, ikke mer en det pleier på en normal tur til New York. Selv om det vil bli litt mer stas på denne. Men vil man at dette skal være et problem, så blir det selvfølgelig det.
Dette er også varslet så god tid i forveg at de som for alle mulige midler vil holde seg borte fra denne flighten klarer fint det. Mitt intrykk derimot er at mange foretningsreisende synes dette er morro. ( fått endel tilbakemeldinger ombord )

Men her er vi nok uenig uanset hvordan man vrir eller vender på det.

For de som undrer og synes dette er forkastelig, hold dere unna SK903 ARN-EWR. Mandag 06 december, det er da det skjer.
For det første, ingen her synes dette er forkastelig, det er ett alt for sterkt ord. Men det er helt klart at artikkelen som kom ut i dag har viktige poenger. SAS IC er 100% avhengig av forretningsreisende for å tjene penger. Det er soleklart at dette er ett følsomt tema og jeg synes SAS burde holde seg unna slikt.

Nå drar du dette helt ut på viddene. Det er nemlig lov å reagere og at en SAS ansatt går ut å be kunder å holde seg unna SK903 dersom man reagerer på denne aktiviteten er jo meget interessant.

Hadde jeg (som tidligere RVC og EBG gjennom alle år) tenkt å fly den dagen, hadde jeg selvsagt flydd og ikke brydd meg overhodet, men SAS BØR ta meg som en kunde som har brukt mer enn de aller fleste på selskapet gjennom tidene, og alle andre forretningsreisende som betaler 6-10 ganger mer enn eco pax mye mer seriøst enn å ha ett homobryllup i luften for kunder som kanskje aldri har flydd med SAS før.

Du kan heller ikke sammenligne dette med sponsing. Her gjør man en aktivitet ombord på ett fly med andre passasjerer som går langt over normal sponsing.

Dersom SAS hadde sponset ett homobryllup på bakken og hatt en konkurranse om det, hadde det vært ok for meg, men det er uansett ett hett tema som mange garantert hadde reagert på. Det er på linje med politikk og religion og slike ting holder man seg unna
Old 14-09-2010, 20:37   #55
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:

Haha - vi får varsle det på Landover-forumet.
http://www.landoverbaptist.net/?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 22:03   #56
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Dette er faktisk et bryllup jeg kunne tenkt meg å vært vitne til. Tenk så gøy å oppleve et bryllup i luften.

Hvorfor ville ikke du sett det?
Den diskusjonen tar jeg ikke her på forumet. Du må nesten bare respektere at ikke alle synes "homo-bryllup" er like stas...
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 22:27   #57
PH-BXA
ScanFlyer Blue

Genialt av SAS, spør du meg!

Og som flere har nevnt; Finnes sikkert et hav av flygalne homser der ute! :P

Tror jeg må foreslå dette til "kjerringa", kanskje det faller i smak!
PH-BXA is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 22:55   #58
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
SAS får kritikk for homofili-stunt

http://e24.no/naeringsliv/article3810775.ece
Er det ikke noe som heter all PR er god PR?

De får jo tydeligvis oppmerksomhet og vekker reaksjoner land og strand rundt. Mission accomplished?

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 23:11   #59
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
Er det ikke noe som heter all PR er god PR?

De får jo tydeligvis oppmerksomhet og vekker reaksjoner land og strand rundt. Mission accomplished?
Jeg vet ærlig talt ikke. Vi som bor i de nordiske land er nok svært tolerante overfor homofili og de fleste synes vel ikke at homse/lesbe-bryllup er vanskelige å akseptere.

Men man skal ikke reise langt nedover eller østover i Europa før folk flest har helt andre holdninger til dette, for ikke å snakke om andre verdensdeler og kulturer/religioner, og dette kan gi SAS negativ PR i disse landene/miljøene.

En annen ting er at flere av innleggene her i tråden er helt likegyldige til hvorvidt det er homser eller hetero som gifter seg, de vil sitte i fred på dyrt betalt business-sete uten å bli del i en bryllupsfeiring til noen man ikke kjenner. Jeg forstår det argumentet.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 23:41   #60
LN-RRA
Eurobonus Diamond

LN-RRA's Avatar

Quote:
Primærmålgruppen til SAS er forretningsreisende som betaler full pris billetter, og jeg tror at de vil undre seg over hva SAS nå holder på med. Mottakeren kan oppleve at merkevaren begynner å bli uklar. Og det er aldri bra, sier professor og leder for Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI, Tor W. Andreassen til DagenMagazinet.
Hmmm......stusser litt over dette utsagnet fra Hr. Andreassen.
Da jeg studerte reiseliv og markedsføring ble vi lært at same-sex segmentet er et ressurssterkt marked bestående av personer som er villige til å investere ekstra for å få det de ønsker. Med andre ord så skal man ikke se bort i fra at de er villige til å betale for fullprisbilletter når de er ute å flyr. Men det er en annen diskusjon...............

Siden SAS har vært et pioner-selskap på mange områder tidligere, så synes dette "stuntet" av SAS er både sporty og genialt.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules