Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2010, 16:55   #21
RSL
ScanFlyer Silver

Default Re: Du er nummer seks i køen...

Skammelig med slik service hos SAS. Har ringt de et par ganger, og aldri har ventetiden vært under 45 minutter. Hos KLM og Continental tar de som regel telefonen med en gang.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 17:02   #22
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Synes da det er fint at SAS behandler deres bedste kunder godt. Det er da bare rimeligt.
Det er neppe noen som har noe i mot at SAS behandler sine beste kunder godt, men det er vel ikke slik at man ved å velge å behandle noen kunder godt, har et slags frikort for å behandle de øvrige kundene dårlig?

Jeg gir fullstendig blaffen i at Flightdeck får svar på et minutt, så lenge jeg kan risikere å måtte ta en halv dag fri fra jobb for å komme i kontakt med kundeservice.
Old 09-09-2010, 17:29   #23
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Det er neppe noen som har noe i mot at SAS behandler sine beste kunder godt, men det er vel ikke slik at man ved å velge å behandle noen kunder godt, har et slags frikort for å behandle de øvrige kundene dårlig?

Jeg gir fullstendig blaffen i at Flightdeck får svar på et minutt, så lenge jeg kan risikere å måtte ta en halv dag fri fra jobb for å komme i kontakt med kundeservice.
Må indrømme, at jeg på ingen måde kan nikke genkendende til det. Jeg har ikke status hos SAS og har max ventet i 10 min. for at komme i kontakt med dem de mange gange jeg har ringet.

Men sådan er det vel hos alle flyselskaber, at der er nogle der har gode og andre negative oplevelser. Personligt har jeg altid haft store problemer med at komme i kontakt med KL og DY, mens jeg næsten er blevet stillet lige igennem hos BA, LH og SK.

Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke prioriterer chat noget mere. Her kan hver medarbejder håndterer langt flere kunder samtidigt og man får hurtigere svar. Har også brugt det hos SAS med stor succes, hvor jeg fik svar og havde afsluttet samtalen på under 1 minut.

Når det så er sagt, så er jeg helt enig i at man kan automatisere mange flere ting, så man slipper for at ringe. Her har SAS meget at lære - akkurat som mange andre. Brugervenlighed på websites er ikke ligefrem der hvor flyselskaber generelt får topkarakter.

..og med hensyn til telefonkø, så burde man ikke skulle vente mere end max 15 min nogensteder. Men jeg har svært ved at tro det skulle være bedre andre steder (det er i hvertfald langt fra min opfattelse) - det er primært "dagsformen" det kommer an på hos de enkelte.

Last edited by FlyHi; 09-09-2010 at 17:33.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 18:25   #24
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Så morsomt det er at en del SAS tilhengere ikke kan se at dette er svært dårlig kundeservice? Er de så farget? Hvis mot all formodning de ikke opplever lange køer på telefonen hos SAS, selv uten status - så er det jo ikke det denne tråden handler om, den handler om oss som et par ganger i året venter svært lenge, også på en eventuell til tider upraktisk callback.

Selvfølgelig skal stamkunder behandles godt, men det betyr jo ikke at "vanlige" kunder skal behandles dårlig.
Sitter man på en restaurant og blir behandlet som dritt, mene stamkundene får full service så vil jo det opfattes som elendig.

Det er faktisk ikke alle som er lommekjent med SAS sin hjemmesider og funksjoner som faktisk kunne tenke seg god gammel kundeservice over telefon.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA

Last edited by SudCaravelle; 09-09-2010 at 19:02.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 18:54   #25
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Det er faktisk ikke alle som er lommekjent med SAS sin hjemmesider og funksjoner som faktisk kunne tenke seg god gammel kundeservice over telefon.
Nei, men med bedre brukervennlighet og mer automatikk, vil redusert telefonvolum gi disse et bedre tilbud.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 18:55   #26
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Jeg jobber selv i SAS, og synes dette er alt for dårlig. Enkelt og greit.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 19:37   #27
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg venter aldri mer enn ett minutt når jeg ringer til SAS ... Allitd rask og effektiv service, men jeg kunne ønske meg flere tjenester på nett.
Du er gullkunde - noe annet enn svar på minuttet ville vært direkte oppsiktsvekkende....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 19:38   #28
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Så morsomt det er at en del SAS tilhengere ikke kan se at dette er svært dårlig kundeservice? Er de så farget?
Vi kan sagtens blive enige om at så lang ventetid ikke er godt nok. Som jeg skrev ovenfor, så vil jeg mene at max. 15 min. ventetid er rimeligt uanset hvem man ringer til, men længere end det er for dårligt. Jeg understreger bare at SAS ikke er dårligere end andre flyselskaber (eller måske retteligt: er lige så dårlige som de andre flyselskaber) på dette område.

Det handler ikke om at være farvet. Mine personlige oplevelser har som nævnt været stik modsat og som jeg også har nævnt, så er det ofte "dagsformen" hos de enkelte flyselskaber, der er afgørende.

At have mulighed for et call-back ser jeg som en god service, så man slipper for at vente, men det er klart at ikke alle synes dette er optimalt. Der vil dog være mange kunder, som ikke har noget problem med det og de slipper ventetiden.
Old 09-09-2010, 19:40   #29
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke prioriterer chat noget mere. Her kan hver medarbejder håndterer langt flere kunder samtidigt og man får hurtigere svar. Har også brugt det hos SAS med stor succes, hvor jeg fik svar og havde afsluttet samtalen på under 1 minut.
Jeg har forsøkt chat'en hos SAS - det ga ikke et stort ønske om å gjenta affæren. I motsetningen til min erfaring med chat'en hos WIAS, så var ikke SAS sin variant noen suksess for meg (har riktignok kun testet den 2-3 ganger). Jeg ble til slutt bedt om å ringe kundeservice.....
Old 09-09-2010, 19:42   #30
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Jeg understreger bare at SAS ikke er dårligere end andre flyselskaber (eller måske retteligt: er lige så dårlige som de andre flyselskaber) på dette område.
Tja, de siste 4 gangene jeg har måttet ringt til SAS sin største konkurrent i Norge så fikk jeg svar på under 3 minutter.
Old 09-09-2010, 19:57   #31
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Jeg understreger bare at SAS ikke er dårligere end andre flyselskaber (eller måske retteligt: er lige så dårlige som de andre flyselskaber) på dette område.

.
Jo, de er faktisk det i Norge. Det er skandaløst dårlig for tiden, det er til og med ansatte enige om.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 19:57   #32
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Tja, de siste 4 gangene jeg har måttet ringt til SAS sin største konkurrent i Norge så fikk jeg svar på under 3 minutter.
..og som jeg netop siger, så har forskellige folk forskellig oplevelser afhængig af hvornår de ringer og "dagsformen" Mine oplevelser er stik modsat.
Old 09-09-2010, 19:58   #33
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jo, de er faktisk det i Norge. Det er skandaløst dårlig for tiden, det er til og med ansatte enige om.
Nu kan jeg af gode grunde kun tale om hvordan det er at ringe til SAS i Danmark - og her oplever jeg ihvertfald ikke noget problem.
Old 09-09-2010, 20:29   #34
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Jeg har forsøkt chat'en hos SAS - det ga ikke et stort ønske om å gjenta affæren. I motsetningen til min erfaring med chat'en hos WIAS, så var ikke SAS sin variant noen suksess for meg (har riktignok kun testet den 2-3 ganger). Jeg ble til slutt bedt om å ringe kundeservice.....
Min erfaring er stikk motsatt. Dårlig erfaring med WIAS chat og god erfaring med SAS chat. Så det er nok litt ymse. Jeg dømmer ikke etter mine spede forsøk på det.

Call senteret til SAS har imidlertid vært STRÅLENDE i mine øyne. Og jeg ser med gru frem til at det evt skal outsources med nytt personell uten knytning til firmaet. I mine øyne virker det pr def helt sinnsykt å outsource salgsapparatet til et firma som driver med salg.

Men kanskje det reduserer ventetiden? Eller kanskje man spekulerer i lang ventetid så folk skal begynne å bruke chat og web istedenfor?

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 20:51   #35
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Min erfaring er stikk motsatt. Dårlig erfaring med WIAS chat og god erfaring med SAS chat. Så det er nok litt ymse. Jeg dømmer ikke etter mine spede forsøk på det.

Call senteret til SAS har imidlertid vært STRÅLENDE i mine øyne.
Om jeg har forstått det riktig så har du litt status hos SAS, og da hjelper det nok litt på i forhold til call senteret.

Hva angår chat'en så "dømmer" heller ikke jeg basert på mine begrensede erfaringer (og nettopp derfor sier jeg at jeg kun har prøvd det 2-3 ganger). Ingen av disse forsøkene var en suksess for meg. WIAS har stort sett, med noen unntak (men det er en stund siden sist jeg testet det), fungert veldig bra.

Det faktum at det er så ymse i kvalitet på tjenesten er jo ikke et godt tegn. Vi får satse på at det bedrer seg.
Old 09-09-2010, 20:54   #36
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Så morsomt det er at en del SAS tilhengere ikke kan se at dette er svært dårlig kundeservice? Er de så farget? Hvis mot all formodning de ikke opplever lange køer på telefonen hos SAS, selv uten status - så er det jo ikke det denne tråden handler om, den handler om oss som et par ganger i året venter svært lenge, også på en eventuell til tider upraktisk callback.
Hvis konklusjonen allerede er gitt, hvorfor ha en tråd om det? Jeg trodde tråden omhandlet erfaringer med SAS kundeservice generelt - ikke at den var en gjestebok for misfornøyde kunder.
Old 09-09-2010, 20:56   #37
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Om jeg har forstått det riktig så har du litt status hos SAS, og da hjelper det nok litt på i forhold til call senteret.
Stemmer det, og det hjelper sikkert.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2010, 08:45   #38
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hvis konklusjonen allerede er gitt, hvorfor ha en tråd om det? Jeg trodde tråden omhandlet erfaringer med SAS kundeservice generelt - ikke at den var en gjestebok for misfornøyde kunder.
Beklager - den kunne sikkert mistolkes hvis man ville. Jeg tror at denne tråden handlet om frustrasjonen over å vente så lenge på kundeservice, deretter kommer det innlegg på banen om at det fungerer perfekt, aldri mer enn ett minutt osv... (men da med EBG)

Men – da dette er en tråd hvor man ikke er helt fornøyde med et SAS produkt, og da vil det alltid komme litt tafatte argumenter for at det er bra.

Jeg tror nok dette skinner ganske glatt gjennom for de fleste som ser det.

I alle fall - mine venner og kollegaer reiser svært mye, er ikke flynerder eller forum mennesker - og syntes kundeservicen til SAS virkelig stinker.

Jeg reiser relativt mye, er blitt litt fly/forum nerd - og syntes kundeservicen er temmelig laber..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2010, 08:51   #39
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Beklager - den kunne sikkert mistolkes hvis man ville. Jeg tror at denne tråden handlet om frustrasjonen over å vente så lenge på kundeservice, deretter kommer det innlegg på banen om at det fungerer perfekt, aldri mer enn ett minutt osv... (men da med EBG)

Men – da dette er en tråd hvor man ikke er helt fornøyde med et SAS produkt, og da vil det alltid komme litt tafatte argumenter for at det er bra.

Jeg tror nok dette skinner ganske glatt gjennom for de fleste som ser det.

I alle fall - mine venner og kollegaer reiser svært mye, er ikke flynerder eller forum mennesker - og syntes kundeservicen til SAS virkelig stinker.

Jeg reiser relativt mye, er blitt litt fly/forum nerd - og syntes kundeservicen er temmelig laber..
Jeg tviler ikke på at dine erfaringer er negative - og jeg håper du spiller dem inn til SAS slik at de kan forbedre seg. Samtidig tror jeg ikke alle opplever at SAS' produkt og kundeservice "stinker" da kundetilfredsheten med SAS generelt er høy, jf. kundeundersøkelser.

Posting Rules