Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2010, 13:22   #1
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Norwegian Hvorfor LN-KHD

DY sine reg serier er jo LN-DYx, NOx og KKx.
Hvorfor har de en 738 med reg LN-KHD, og såvidt jeg vet en 733 med reg som også begynner på KH.
Har prøvd å søke i forumet men fant ikke noe ang dette.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 13:32   #2
sarpingen87
ScanFlyer Blue
 
sarpingen87's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Jeg vet ikke 100 prosent, men kan jo prøve å gjette meg frem.

LN-DYx er egeneide 737-800 maskiner nye fra fabrikk
LN-NOx er leasede 737-800 maskiner enten nye fra fabrikk eller fra leasingselskap
LN-KHx er egeneide brukte 737-300 og 737-800 maskiner
LN-KKx er leasede 737-300 maskiner

Som sagt ikke sikker, og posten kan fjernes vis jeg er helt på jordet.
__________________
Neste flyvninger:
09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321
16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321
sarpingen87 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 13:33   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Denne er kun inne på korttidsleie, og skulle opprinnelig ut igjen i løpet av få måneder. I mellomtiden gikk flyGlobespan, som den kom fra, konkurs, slik at det tydeligvis har blitt endring i planene. Kanskje har de fått et godt tilbud fra eier om fortsatt leie? Norwegian har vel også vært litt i beit for fly den siste tiden, så dette har nok også med saken å gjøre.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 13:37   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Det er en korttidslease, og er havnet i en reg-serie med andre 'oddballs' ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 13:40   #5
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Jeg hadde denne maskinen hjem fra Malta i går og den var helt hvit, kun med DY-logo på flykroppen, så det kan nok hende at den er på vei ut av flåten.
Setene var forøvrig veldig harde, og mye mindre komfortable enn på LN-NOD som jeg hadde nedover.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 13:51   #6
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Den har vært helhvit kun med neselogo siden den ankom NAX.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 13:55   #7
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Kan legge til at DY har tre, -300 som har registrering som begynner med KH --> KHA/KHB/KHC
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 14:46   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Hvorfor LN-KHD

LN-KHD er en grusom maskin å reise med - her er en rapport jeg skrev etter en tur med den: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60236
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 15:28   #9
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Grusom syntes jeg ikke den var, men setene var som sagt noe hardere enn vanlig. Hadde nødutgang-sete på rad 15 med meget god benplass noe som definitivt var et stort pluss.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 15:40   #10
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Quote:
Originally Posted by L1011-500 View Post
Kan legge til at DY har tre, -300 som har registrering som begynner med KH --> KHA/KHB/KHC
Disse 3 maskinene eier DY selv, og de har winglets og nye skinnseter.
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 16:04   #11
FLIGHT666
Aces High
 
FLIGHT666's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Anderledes setup i aft cpt på KH-maskinene! DY- og NO- er jo -800 med slide. KHD er 800 uten slide. KK-serien er 300 uten winglets og slide, mens KHA/B/C er -300 MED winglets og slide.. Om jeg ikke husker feil. (Liten "OT".)
FLIGHT666 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 19:39   #12
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,933
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Quote:
Originally Posted by FLIGHT666 View Post
Anderledes setup i aft cpt på KH-maskinene! DY- og NO- er jo -800 med slide. KHD er 800 uten slide. KK-serien er 300 uten winglets og slide, mens KHA/B/C er -300 MED winglets og slide.. Om jeg ikke husker feil. (Liten "OT".)
KKX har vinglets men tror du har rett angående moving carpet
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 19:45   #13
FLIGHT666
Aces High
 
FLIGHT666's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
KKX har vinglets men tror du har rett angående moving carpet
Ja, glemte vel den
FLIGHT666 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 21:07   #14
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Quote:
Originally Posted by sarpingen87 View Post
Jeg vet ikke 100 prosent, men kan jo prøve å gjette meg frem.

LN-DYx er egeneide 737-800 maskiner nye fra fabrikk
LN-NOx er leasede 737-800 maskiner enten nye fra fabrikk eller fra leasingselskap
LN-KHx er egeneide brukte 737-300 og 737-800 maskiner
LN-KKx er leasede 737-300 maskiner

Som sagt ikke sikker, og posten kan fjernes vis jeg er helt på jordet.
NO* serien ble rett og slett full med allokasjoner alrede ... Det vil havne flere leide -800er i KH serien etterhvert... Det har ikke noe med oddballs å gjøre, bare med plass... KHA-KHC er -300er som jeg for min del ville ikke kalle oddballs. -300er i veldig god tilstand...

NG* blir ogsa benytted for egeneide maskiner...

Uansett ender KHD sitt tid snart...
__________________
Business Analyst

Last edited by BU662; 09-09-2010 at 21:11.
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 21:41   #15
LN-DYA
A Flying Paramedic
 
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
Default Re: Hvorfor LN-KHD

KHA/B/C og KKX er DY's egne 300'er... Eller "800 Wannabe's" som vi kaller dem Mener å huske at KHA/B/C alle har 700' skrog også, og er bygget i 98 og 99

DYA
LN-DYA is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 21:44   #16
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
Default Re: Hvorfor LN-KHD

Quote:
Originally Posted by LN-DYA View Post
KHA/B/C og KKX er DY's egne 300'er... Eller "800 Wannabe's" som vi kaller dem Mener å huske at KHA/B/C alle har 700' skrog også, og er bygget i 98 og 99

DYA
Det er riktig at de er bygget i 98/99, men at de har -700 skrog? Neida neida neida...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 21:47   #17
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norwegian Re: Hvorfor LN-KHD

Quote:
Originally Posted by LN-DYA View Post
KHA/B/C og KKX er DY's egne 300'er... Eller "800 Wannabe's" som vi kaller dem Mener å huske at KHA/B/C alle har 700' skrog også, og er bygget i 98 og 99

DYA
Og i tillegg så er LN-KKW en av Norwegians egne, ikke leased.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 21:51   #18
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Hvorfor LN-KHD

KHA/KHB/KHC er definitiv riktige -300er og har ingen 700er skrog. Det eneste hva de har til felles med 700er er samme type av anti-corrision coating som ble benytted.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
LN-KHD er ute av DY-flåten Lennart Register- og ATC-Forum 1 09-01-2011 22:53
LN-KHD - status BU595 Flyforum 56 04-12-2009 18:14
Hvorfor? LN-KRF Register- og ATC-Forum 4 04-11-2007 11:39


All times are GMT +2. The time now is 10:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.