![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
DY sine reg serier er jo LN-DYx, NOx og KKx.
Hvorfor har de en 738 med reg LN-KHD, og såvidt jeg vet en 733 med reg som også begynner på KH. Har prøvd å søke i forumet men fant ikke noe ang dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]()
Jeg vet ikke 100 prosent, men kan jo prøve å gjette meg frem.
LN-DYx er egeneide 737-800 maskiner nye fra fabrikk LN-NOx er leasede 737-800 maskiner enten nye fra fabrikk eller fra leasingselskap LN-KHx er egeneide brukte 737-300 og 737-800 maskiner LN-KKx er leasede 737-300 maskiner Som sagt ikke sikker, og posten kan fjernes vis jeg er helt på jordet.
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Denne er kun inne på korttidsleie, og skulle opprinnelig ut igjen i løpet av få måneder. I mellomtiden gikk flyGlobespan, som den kom fra, konkurs, slik at det tydeligvis har blitt endring i planene. Kanskje har de fått et godt tilbud fra eier om fortsatt leie? Norwegian har vel også vært litt i beit for fly den siste tiden, så dette har nok også med saken å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Det er en korttidslease, og er havnet i en reg-serie med andre 'oddballs' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Jeg hadde denne maskinen hjem fra Malta i går og den var helt hvit, kun med DY-logo på flykroppen, så det kan nok hende at den er på vei ut av flåten.
Setene var forøvrig veldig harde, og mye mindre komfortable enn på LN-NOD som jeg hadde nedover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Den har vært helhvit kun med neselogo siden den ankom NAX.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]()
Kan legge til at DY har tre, -300 som har registrering som begynner med KH --> KHA/KHB/KHC
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
LN-KHD er en grusom maskin å reise med - her er en rapport jeg skrev etter en tur med den: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60236
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Grusom syntes jeg ikke den var, men setene var som sagt noe hardere enn vanlig. Hadde nødutgang-sete på rad 15 med meget god benplass noe som definitivt var et stort pluss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aces High
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
|
![]()
Anderledes setup i aft cpt på KH-maskinene! DY- og NO- er jo -800 med slide. KHD er 800 uten slide. KK-serien er 300 uten winglets og slide, mens KHA/B/C er -300 MED winglets og slide.. Om jeg ikke husker feil.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aces High
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
NG* blir ogsa benytted for egeneide maskiner... Uansett ender KHD sitt tid snart...
__________________
Business Analyst Last edited by BU662; 09-09-2010 at 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]()
KHA/B/C og KKX er DY's egne 300'er... Eller "800 Wannabe's" som vi kaller dem
![]() ![]() DYA |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Det er riktig at de er bygget i 98/99, men at de har -700 skrog? Neida neida neida...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
KHA/KHB/KHC er definitiv riktige -300er og har ingen 700er skrog. Det eneste hva de har til felles med 700er er samme type av anti-corrision coating som ble benytted.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-KHD er ute av DY-flåten | Lennart | Register- og ATC-Forum | 1 | 09-01-2011 22:53 |
LN-KHD - status | BU595 | Flyforum | 56 | 04-12-2009 18:14 |
Hvorfor? | LN-KRF | Register- og ATC-Forum | 4 | 04-11-2007 11:39 |