![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Fantastisk å øke 28 prosent. Økningen kan sees med det blåtte øye på OSL.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]()
Utvilsomt. Det er interessant å se hvordan trafikkbildet har utviklet seg på OSL de siste par-tre årene i forholdet SK - DY.
Jeg undrer hvordan det ser ut om nye 2-3 år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
En økning på 200.000 fra 1,1 mill til 1,3 mill pax har vel aldri blitt 28 % ?!
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Edit: Jeg ser at man i artikkelen ikke er helt presis (og underrapporterer med ca 87000). Last edited by TOS; 07-09-2010 at 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]()
Norwegian var større enn SAS på OSL også i august. Differansen er ca. 30 000 passasjerer. Hittil i år har SAS 4,9 millioner passasjerer på OSL, mens Norwegian har 4,7 millioner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Yeilden gikk ned fra 0,54 i juli og juni til 0,52 i aug
Men fortsatt bedre enn april og mai |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Mest imponereende er vel at det ble gjennomfört 99,8 % flygningene med en punktlighet på 85.5 % med så hardt flyprogram
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]()
De gjør det godt! All qudos til dem. SAS vil få det tøft i fremtiden. Om SAS hadde kjørt IC på OSL hadde kanskje bildet vært litt annenledes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Naja, denne trenden har vært synlig enda lengre enn i de siste året. Norwegian sitt utvikling kan man helt klart forlike med den som FR og EZY tok ca 2001/2002.
Hvem er størst ved OSL spiller vel egentlig ikke den største rulle. DY har flest pax og SAS har flest avganger. Og her ser man også en betydelig hemsko for fremtidlig vekst. Kapasitet ved OSL er sprengt i rush-tida. Det hva jeg ser spent frem er denne. Det vil komme en tida hvor DY er så stor at de ikke kan unngå FR og EZY lengre. Da blir det spennende hvordan selskap vil posisjonere seg. Mellom FR og EZY eller på lik linje som EZY (noko som vil bety at det skulle komme også noen produktforandringer). Uansett, det blir spennende å se kvartals-rapporten...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Trodde Norwegian hadde vært størst på OSL siden juni jeg, men at de fosser forbi er ikke spesielt merkelig synes jeg. Formidabel vekst, gpd punktlighet. Veldig bra.
Synes alle skal være stolte av og imponert over at de 3 største Norske selsakpene er verdensledende når det gjelder regularitet, og punktlighet gjennom hele året. Helt fantastisk med tanke på værforhold man til tider sliter med her på berget, for ikke snakke om at man må fly gjennom hele europe til og fra mange av destinasjonene og problemene det medfører av slottider etc. Stå på Norwegian, så håper jeg vi i SAS klarer å følge etter, så kan vi ligge å knive på en sunn å god måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 86
|
![]()
Dette er nok litt off-topic, men jeg håper jeg blir tilgitt: At man i artikkelen "ikke er helt presis" er vel et aldri så lite understatement. En underrapportering på 30% er vel ganske grovt, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA's flåteplan fremover | krølle | Flyforum | 21 | 28-02-2018 19:19 |
DY fremover | flyKSU | Flyforum | 30 | 07-08-2008 15:03 |
Avisa Fremover lover "direkteruter" med Norwegian fra EVE | CK | Flyforum | 1 | 10-07-2008 11:10 |
Flesland fremover | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 11 | 20-02-2007 15:15 |
Norwegian skal ansette fremover | Dag Viking | Flyforum | 16 | 21-08-2006 22:08 |