![]() |
|
![]() |
#261 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Lars Petter Hassel
Alder: 19 år Bor: Sarpsborg/ Varteig Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Student/ Systemoperatør, men kun som en liten sommerjobb. Nærmeste flyplass: Rakkestad/Rygge Favorittflyplass:Gardermoen Favoritt flyselskap: SAS, Norwegian & LH Favorittfly: A330
![]() |
#262 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 23
Bor: Oslo Språk: Norsk, engelsk og fransk Yrke: Jurist Nærmeste flyplass: OSL Favorittflyselskap: SAS (enn så lenge...) Favorittfly: 757 |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har da en post her langt tilbake, men kanskje på tide å oppdatere...
Navn: Jomar Sæterøy Maridal Alder: 18 Bor: Kristiansund Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, engelsk, spansk Yrke: Student, deltidsjobb Nærmeste flyplass: KSU Favorittflyplass: Tja... KSU ligger mitt hjerte nærmest Favorittflyselskap: Får bli Braathens, helst på fredager Favorittflytyper: Russisk stål er jo knall, ellers DC-8 og B777 Favorittreisemål: Ehm... Såppas bereist er jeg nok ikke at jeg kan uttale meg så veldig kyndig. Paris og Roma var jo fint. Har store forhåpninger til Moskva nå i sommer. Men så lenge man treffer bra folk der hvor man reiser er det godt nok serru. Spotting?: Dabba litt av i det siste, men joda... Holder jo hus 5 minutter fra flyplassen også, så har egentlig ikke noen unskyldning Kamera: EOS 400D, med en 70-200 f/4 L USM |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Newcomer
|
![]()
Hallo.
Navn: Sondre Michael Skandsen Alder: 14 Bosted: Reistad, Buskerud Språk: Norsk og engelsk Yrke: Elev ved Lierbyen Ungdomskole Utdannelse: 7 år barneskole og 1 år ungdomskole, men det kommer mer ![]() Nærmeste flyplass(er): Moss lufthavn, Rygge (RYG) og Sandefjord lufthavn, Torp (TRF) Favorittflyplass(er): Torp (TRF), Frankfurt (FRA) og Chicago O'Hare (ORD) Favorittflyselskap: Widerøe (hvor faren min er pilot), Lufthansa og US Airways. Favorittflytyper: Bombardier Dash 8 Q400, Airbus A340-600, Boeing 767-400 og Boeing 757-200/300. Favorittreisemål: USA generelt (trives i alle stater). Spotting: I min alder blir det bare spotting når jeg er på reisefot, men man skal ikke se bort i fra at det blir noen turer til OSL de neste årene. Fikk flyinteresse: Siden jeg var veldig, veldig liten, eller gjennom blodet fra min farfar, far eller to onkler, som også alle er/har vært piloter. Også må jeg ta med sivilstatusen til slutt også: Single ![]()
![]() |
#265 |
Eksiltrønder
|
![]()
Navn: Jørn
Alder: 17 Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim (Snart Springfield, Virginia, USA) Språk: Norsk, Engelsk (bra) og tysk (Guten Tag, Ein Bier bitte etc) Yrke: Er vel student i teorien Nærmeste flyplass: Værnes Favorittreisemål: USA, Storbritannia, Tyskland, Hellas Fikk flyinteressen: Stadig økende interesse de siste årene. Blitt spesielt interessert i småfly. Favorittfly: Cessna Corvalis, MiG 29, Supermarine Spitfire, Antonov An-225 (ikke akkurat småfly, men....) Favoritt flyselskap: Urutinert :P Favoritt flyplass: Vanskelig, får si Værnes ![]() Favorittby: London Interesser: Fotball, bil, motorsykkel, musikk. Har litt lyst til å prøve fallskjermhopping. Ellers: Utvekslingsstudent neste år, så min neste flytur blir Gardermoen - Frankfurt - Washington Dulles i August med Lufthansa. Får håpe de har bedre benplass enn grønnjævlige innenlandsflygninger med Norwegian. Last edited by Attityd; 08-07-2010 at 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må vel slenge inn noen ord om nicket "Berlevaagnytt" også her
![]() Navn: Arnt Eirik Hansen Alder: 1970 mod. Bor: Berlevåg Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, engelsk Yrke: Flyekspeditør Nærmeste flyplass: BVG, ENBV Favorittflyplass: Flatt og fint her i Berlevåg Favorittflyselskap: Widerøe Favorittflytyper: Dem som holder seg i lufta Favorittreisemål: Så langt.. med båt til Shetland og Orkenøyene ![]() Spotting?: Tar litt bilder på jobben da Kamera: Nikon D200, Nikkor 10.5mm f2.8, Nikkor 18-75? og Nikkor 50mm f1.4 Interesser: Foto, dykking og padling primært nå.. Ellers drifter man Berlevaagnytt.com der vi har en sbs-1eR til fly, AIS mottager til båttrafikken og ett webkamera i kirketårnet som viser 20 posisjoner live hele døgnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Justin
Alder: 16 Nasjonalitet: Norsk Bor: (Prøv å finn det ut ved hjelp av nærmeste flyplass :P ) Språk: Norsk, Engelsk, litt tysk. Forstår vel litt svensk og dansk, sånn som alle gjør.. kan ellers gjette meg fram til enkelte ting på nederlandsk... Yrke: VGS Nærmeste flyplass: Torp (i luftkm) Gardermoen (i reisetid) Favorittreisemål: Nja.. vet ikke helt, men har vært et par ganger i New York Fikk flyinteressen: Hatt en liten interesse siden jeg var liten. "Tok i bruk" interessen da jeg møtte en kompis som hadde samme interessen Favorittfly: A380! Favoritt flyselskap: KLM, ellers Norwegian framfor SAS. Favoritt flyplass: Gardermoen, helt klart. En av de bedre internasjonalt! Favorittby: Ikke noe spesiell... Interesser: Er vel litt fram og tilbake her... varierer, interesserer meg vel for det meste Ellers: Driver mitt eget flymagasin på nett; besøk det gjerne! www.flying-news.co.nr Last edited by Flying-news; 12-07-2010 at 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Crew Chief ass.
|
![]()
Kanskje på tide å oppdatere litt.
Navn: Mathias Alder: 20 år Bor: Ålesund / Ørlandet Sivilstand: ugift Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Tjenestegjør for tiden som F-16 Crew Chief ass. på 338-skvadronen Fikk flydilla: 6-årsalderen Nærmeste flyplass: AES / Ørland Favorittflyplass: Bodø, Ørland, Vigra, OSL Favoritt "flyselskap": RNoAF Favorittfly: F-16 Spotting: Blitt lite av det i det siste, men fotograferer av og til. Favorittbok: "Hvorfor fly flyr" av Erlend Larsen
![]() |
#269 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Christoffer Dammen Andersen
Alder: 17 (fyller 18 3. oktober) Bor: Oslo Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk og noe tysk svært lite Yrke: Matros Lærling på Color Fantasy, Color Line Marine (f.o.m 2. september) Nærmeste flyplass: Kjeller Favorittflyplass:Gardermoen Favoritt flyselskap: Norwegian og Thomas Cook Favorittfly: Airbus A330 Interesser: Shipping, fly og fotografering |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Første post
![]() Navn: Lars Alder: 41 Bor: Oslo Nasjonalitet: Dansk, født i Norge og føler meg mer norsk enn dansk Språk: Norsk, Dansk, Engelsk Yrke: Macdesigner/Grafisk ferdiggjører Nærmeste flyplass: OSL Favorittflyplass: Liker meg på OSL som reisende. BIO vinner en evt skjønnhetskonkurranse Favorittflyselskap: CO + SAS. Favorittflytype: 777 Favorittreisemål: USA New York hvis jeg skal spesifisere et sted. Spotting?: Har vært inaktiv skap-spotter i en årrekke. Da min sønn (snart 4 år) fikk stor interesse for fly gledet det meg stort og vi tar ofte turen til "utkikkshaugen" ved vestre rullebane på OSL. Vi tar også en tur med flytoget til OSL i ny og ne og kikker litt i terminalen før vi tar turen tilbake til Oslo igjen. Kamera: Nikon D3000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På tide med en oppdatering:
Navn: Anders Nasjonalitet: Norsk Bor: I Bergen, men kommer fra Oslo Språk: Norsk, engelsk, tysk Yrke: Studerer jus Favorittfly: Boeing 777 Favorittflyselskap: Emirates |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Patrick King
Født: Januar 1988 Bor: Kolbotn Nasjonalitet: Norsk/Engelsk Språk: Norsk og Engelsk Yrke: Elektriker Nærmeste flyplass: Rygge (RYG) og Gardermoen (OSL).Er bare 2 km lenger til OSL enn RYG. Favorittflyplass: Heathrow (LHR) og McCarran International (LAS) Favorittflyselskap: BA Favorittflytyper: Hmmm, MD-11, A340 og A330 Favorittreisemål: London og hytta i Sverige Spotting: For det meste når jeg er ute og reiser, men tar med kameraet hvis jeg skal i nærheten av en flyplass. Kamera: EOS 500D, Canon 18-55mm, Sigma 70-200mm F2.8 EX DG HSM II Hobby: Hunder, fly og bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Supernova
|
![]()
Navn: Ståle
Alder: 30 Bosted: Asker Yrke: Salgsleder/jobbsøker... Sivilstatus: Samboer Kjører: Damas bil Kamera: Kun et lite kompaktkamera, Casio Exilim. Kanskje til jul? Flyinteressen ble vekket i 5. klasse da en kompis fly over til Unaiten med 767. Ble særoppgave i 6. klasse om flyets historie. Noen turer til FBU i ung alder, og noen til OSL i voksen alder. Alltid vært fasinert over det faktum at noe så tungt kan sveve så vakkert...Nettopp fått ny svigerfar som er Kaptein i SAS. Skal kjøpe kamera, eller få det til jul, og komme meg til Vollen en gang i blandt jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Simen
Alder: 16 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Bodø Språk: Norsk, engelsk, skoletysk, litt islandsk og fransk Yrke: student Nærmeste flyplass: Bodø Hovedflystasjon (ENBO/BOO) Favorittreisemål: Seattle. Håper SAS startet opp igjen en dag!! Fikk flyinteresse: Min far er pilot, så jeg har alltid vært interessert i fly, og går nå veien for å bli pilot : ) Spotting:Nei, av og til. Er ikke lov å spotte her i Bodø ; ) Kamera: Vet ikke.. Andre interesser: Fotball ( Spiller på Bodø/Glimt ), ski og sykling. Favorittfly: MD 80 og Airbus A32x Kjøretøy: BMW X3, vel og merke ikke min : P |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Martin
Alder: 21 Nasjonalitet: Norsk Bor: 2nm finale RWY12 Rygge Språk: Norsk, flyengelsk og bischen deutsch und kleine japansk Yrke: Flygelederelev Nærmeste flyplass: Gjett. Favorittreisemål: Mongolia Fikk flyinteressen: Medfødt. Flyslekt. Pilotonkel her, flygeledertante der. Favorittfly: F-16 Favoritt flyselskap: RAVEN90 (VIP-flyet til Küngen) Favoritt flyplass: AMS Favorittby: Lisboa Interesser: Jobb, musikk, tennis Ellers: Jobber på sertifiseringen i TWR på Rygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Navn: Mikael
Alder: 17 (21.1.1993) Nasjonalitet: Norsk Bor: Calgary, AB Språk: Norsk, forstår jo de andre Skandinaviske, Engelsk, og noe Fransk Yrke: Elev i videregående Favorittreisemål: USA/Canada, Japan og rundt om i Europa Nærmeste flyplass: Calgary Intl (YYC/CYYC) Favorittflyplass: ORD, CPH, KSU, DEN, AMS Flyinteressen: Kom vel i og med jeg reiste mye med Fokker 50 fra BGO og SVG til KSU Favorittfly: Airbus A340-600, A330/340-300, A321, CRJ-700/900 og E170/190 Favorittselskap: SAS. Ellers Air Canada, United, Southwest, Lufthansa og KLM Ellers: Reising, foto, ski, sykkel, squash, modellfly og RC fly Kamera: Canon EOS400D, Canon PowerShot SD940 IS og iPhone ![]() Kjører: Øving med vår Lexus 450H her i Calgary, ellers blir det sykkel og Calgary Transit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Knut
Alder: 30 Bosted:Vaulen Stavanger Språk: Norsk, engelsk og tysk, og litt nederlandsk, italiensk og gresk. Yrke: Selger, men har bachelor i historie, Utdannelse: Bachelor, + mange andre fag fra UiS Nærmeste flyplass: Stavanger Lufthavn (SVG) Favorittflyplass: Schiphol. Favorittflyselskap: SAS og Lufthansa. Favorittflytyper: A319, A320 og SAS sine 737NG, Favorittreisemål: Hellas (vært der 20 ganger), men også europeiske storbyer og middelhavsland generelt. Spotting: Har aldri tid! Fikk flyinteresse: For alvor når jeg 14. Men har alltid vært interessert i transportmidler, untatt biler.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
777 ''Simply the best!''
|
![]()
Navn: Kalle
Alder: 17 Bosted: Stadsbygd, Sør-Trøndelag Språk: Norsk, Svensk og Engelsk Utdanning/Yrke: Rissa Videregående Skole 2ST Nærmeste (2) flyplasser: Ørland, (ØHF) og Trondheim Lufthavn Værnes (TRD) Favorittflyplass: Værnes (TRD) Favorittflyselskap: SAS/TG Favorittfly: 747 og A319 Favorittdestinasjon: Phuket (HKT) og Bangkok (BKK) Spotting: Noen bilder her og der Min drøm: Å fly F RTW (lange flyturer) |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Navn: Torben Iversen
Alder: 36 Nasjonalitet: Dansk men har ikke boet i Danmark siden1994 Bor: Halden Norge og Lugansk Ukraina Språk: Norsk,Svensk,Dansk,Tysk,Engelsk og lite russisk Yrke: Musiker på Heltid Favorittreisemål: USA og Østeuropa Nærmeste flyplass: Norge: Rygge Ukraina: Donets'k Favorittflyplass: ?? Flyinteressen: Har altid vært der, har tegnet,bygget og fløyet modellfly i mange år. Favorittfly: Steen Aero Skybolt og ellers liker jeg GA og mindre jets (private & corporate) Favorittselskap: Austrian og Aeroflot, og UIA, får alltid veldig god service når jeg flyr med dem Andre Interesser: Reise,Foto,modellfly,fly,østeuropa,musikk og øl Kamera: Diverse Canon kamera og Sigma/Canon linser. Kjører: Mercedes Benz ML AMG og en masse forskjellige turne busser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Navn: Henrik
Alder: 15 År Bor: Skatval (10 min nord for Værnes (TRD) Nasjonalitet: Norsk (Trønder) ![]() Språk: Norsk, Engelsk og litt Fransk Yrke: Elev Nærmeste flyplass: Trondhiem Lufthavn Værnes (TRD) Favorittflyplass: Selfølgelig Værnes (TRD) eller Bilbao Airport (BIO). Favorittflyselskap: Coast Air, SAS og likte Iberworld mest frem til de skiftet livery/konsept til Oberst, men litt nå også. Favorittflytyper: MD-80/90, A321 og A330 (A346, AN-225, AN-148, B717 Og ERJ 170-195) Favorittreisemål: Tenerife og Maldivene Favorittblad: Airliner World Favorittalliance: Star Alliance Spotting: Når jeg reiser ellers så tar jeg meg noen turer på TRD, eventuelt noe spesielt. Kamera: EOS 550D, Canon 18-55mm, Sigma 70-200mm Hobby: Vollyball, Reise, Flyspotting og er med i en lokalt spill (Olav Engelbregtson) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|