![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]()
Hva er det raskeste passasjerflyet i dag, nå som Concorde er borte ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
777? Aner egentlig ikke, bare et forslag, men den er ihvertfall betydelig raskere enn konkurrentene.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
777 og 747-400 er klart blant de raskeste, begge over Mach 0.90, mens 767 og A340/330 ligger paa mach 0.84...dette kan hoeres lite ut, men betyr mye paa ruter hvor man naermer seg 24 timer tur retur inkl. stopp i begge ender, f.eks, Europa - Soer Amerika kan et selskap operere med en 777 mens det tar 2 A340 for en daglig operasjon.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Og hva med Tu-154 som glatt drar avgårde med Mach 0.93?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Om jeg husker riktig så er vanlig cruise følgende:
747-400 Mach 0,85-0,86 777 Mach 0,84 330/340 Mach 0,82-0,83 767 Mach 0,81-0,82 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Location: Asker, Norway
Posts: 86
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,365
|
![]()
Hva har disse tallen å si f.eks København-Chicago?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
![]() Mach 0,85 er jo raskere i gs i FL300 sammenlignet med i FL390 Quote:
Men jeg husker det var diskusjon om strekningen SIN-LHR, der 772 brukte en halvtime mindre enn 343. Boeingen kunne klatre direkte til marsjhøyde mens bussen måtte brenne av en del drifstoff før den kom seg opp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Før Concorden kom var det vel CV-990 som var raskeste gutt i klassen ???
Hvem som er raskest nå aner ikke jeg.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg synes å ha sett et eller annet sted at VC-10 også er relativt kjapp. Nå brukes vel ikke den til ordinær passasjertrafikk.
jy |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,267
|
![]()
Nå er vel heller begrenset hvor lenge man rekker å ligge med cruise-hastighet på OSL-CPH, så vil man i det hele tatt merke noen forskjell på så korte strekninger? Hastigheten opp og ned varierer jo veldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jakter raskeste jordomflygning | RJon | Flyforum | 0 | 11-07-2019 04:25 |
Verdens raskeste 343! | LN-SEK | Register- og ATC-Forum | 4 | 08-01-2011 05:11 |
En av Europas raskeste sikkerhetskontroller | MartinL | Flyforum | 6 | 17-12-2008 13:16 |
Raskeste metode LHR - Piccadilly? | Bizflyer | Reiseforum | 8 | 30-01-2008 07:50 |