Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-08-2010, 20:05   #1
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default LGA vs JFK vs EWR

Denne tråden er splittet fra tråden om US på OSL

OSL-PHL med US-Airways må ikke blir borte! Viktig med variasjon når jeg skal opp å spotte!

Ellers; har vurdert US-Airways en rekke ganger når jeg skulle fly til NYC (3xNYC som 16-åring topper selvsagt IC-listen). Problemet har da vært pris i forhold til "ukjent farvann" VS bedre priser hos tidligere benyttede selskaper, og ikke minst det at final destination ville vært LGA, hvilket er helt uaktuell iforhold til JFK og EWR.

Last edited by gustavf; 28-08-2010 at 13:28.
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 20:08   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
og ikke minst det at final destination ville vært LGA, hvilket er helt uaktuell iforhold til JFK og EWR.
Og hvorfor det?
LGA er vel den flyplassen som ligger nærmest Manhattan, og mest sannsynlig billigst med taxi.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 20:10   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
OSL-PHL med US-Airways må ikke blir borte! Viktig med variasjon når jeg skal opp å spotte!

Ellers; har vurdert US-Airways en rekke ganger når jeg skulle fly til NYC (3xNYC som 16-åring topper selvsagt IC-listen). Problemet har da vært pris i forhold til "ukjent farvann", og ikke minst det at final destination ville vært LGA, hvilket er helt uaktuell iforhold til JFK og EWR.
Ja det er jo helt uaktuelt å lande på den flyplassen som ligger suverent nærmest Manhattan, ca. 10-15 minutter til Midtown og koster 30 dollar totalt å komme seg fra
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 01:28   #4
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Og hvorfor det?
LGA er vel den flyplassen som ligger nærmest Manhattan, og mest sannsynlig billigst med taxi.
Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Ja det er jo helt uaktuelt å lande på den flyplassen som ligger suverent nærmest Manhattan, ca. 10-15 minutter til Midtown og koster 30 dollar totalt å komme seg fra
OT, men siden dere spør:

Fordi jeg ser på LGA som en tulleflyplass iforhold til JFK og EWR (og nei, jeg har ikke noe grunnlag til å si det ). Prisen til Manhattan har lite å si, hvorfor dette skulle være et kjempe-kriterie skjønner jeg ikke... Om jeg skal velge og vrake, foretrekker jeg jo selvsagt større flyplasser fremfor små når jeg skal ut å fly til/fra metropoler... LHR fremfor cityairport, OSL fremfor TRF og RYG... dere ser mønsteret.

Hovedpoenget er jo at å reise via storflyplassene er er en del av reisefeberen når man først skal ut på tur (og nei, ingen jobb-reiser på meg, da IC jobb-reiser for en 16-åring, alene, uansett er totalt utenkelig... Og da skjønner dere jo også at pris og tid til sentrum ikke overgår hovedpoenget!). Om det var forettningsreise hadde saken selvsagt vært en annen. Var det et godt svar?

Last edited by Flying-news; 28-08-2010 at 01:31.
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 01:45   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,583
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Var det et godt svar?
Emmmm .... nei.

LGA hadde i 2008 over 23 millioner pax. OSL hadde i 2009 18 mill. LGA er større og tøfffere enn du tror .... Og den er den flyplassen som har lettest adgang til Manhattan - det teller ikke helt lite i NYC, som er et mareritt trafikkmessig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 01:48   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Emmmm .... nei.
Dagens understatement.. Har du vaert paa LGA, Flying news?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 01:51   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,583
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Dagens understatement.. Har du vaert paa LGA, Flying news?
Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
(og nei, ingen jobb-reiser på meg, da IC jobb-reiser for en 16-åring, alene, uansett er totalt utenkelig...
La ham drømme ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 02:58   #8
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Emmmm .... nei.
LGA hadde i 2008 over 23 millioner pax. OSL hadde i 2009 18 mill. LGA er større og tøfffere enn du tror .... Og den er den flyplassen som har lettest adgang til Manhattan - det teller ikke helt lite i NYC, som er et mareritt trafikkmessig.
Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Dagens understatement.. Har du vaert paa LGA, Flying news?
Nei, det har jeg ikke [les kommentar ovenfor: jeg har ikke noe grunnlag til å si det]-men jeg gir meg nok ikke så lett!

Om LGA er større enn OSL eller ikke spiller ikke særlig mye rolle da det er den minste av de tre store flyplassene i NYC... Dessuten blir jo dette en sammenligning av Oslo og New York; poenget er to flyplasser i New York! Men likevel; [les: flyentusiast med bl.a. undertema flyplass (sentralt hos meg hvertfall)!]

Mao: for å overbevise meg om at LGA er så mye mere verdt et besøk enn JFK så får du finne fram en dokumentar...

Last edited by Flying-news; 28-08-2010 at 03:02.
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 04:07   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Newark ligger ikke i New York, det ligger i New Jersey, kompis.

Jeg er ihvertfall ferdig i denne traaden, fordi det du skriver computer ikke i hodet mitt...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 09:06   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

He, he IC til LGA, med to rullebaner a 2.134 meter hver...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 11:05   #11
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Newark ligger ikke i New York, det ligger i New Jersey, kompis.
Riktig, men du ønsker visst å komplisere ting.
Ser forøvrig at poenget har forsvunnet helt her, dessuten er jo dette OT. Det er visst få som orker å høre etter [les gjerne min andre kommentar i tråden på nytt]... *gir opp*.
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 11:42   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,180
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Hvis jeg først skulle reise på en domestic-flight til NY ville jeg syntes det hadde vært ganske så spennende å reise til LGA. JA, det er spennende å besøke EWR og JFK også. Men hvorfor ikke besøke alle 3 da?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 12:11   #13
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Er det bare meg som stort sett synes flyplasser er hassle fra du ankommer til du sitter ombord i flyet? Og det gjelder ihvertfall storflyplasser! Det er jo bare køståing, dokumentfremvisning og folk overalt, med mindre du businessnisser deg frem til en lounge.

Det er jo flyreisen som ER noe.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 12:22   #14
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

LGA er den klart beste flyplassen i New York området, også når det gjelder spotting. Ingen widebodies å snakke om ( største er B767, hvis jeg ikke husker feil ) Men innflyvning gir den flotteste utsikten over Manhattan, uavhengig hvilken vei man kommer inn. Og det er MYE trafikk. Lettere å spotte en JFK, som er helt håpløs i forhold.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 12:45   #15
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Prisen til Manhattan har lite å si, hvorfor dette skulle være et kjempe-kriterie skjønner jeg ikke...
Nei, klart at taxipriser ikke har noe å si for folk som skal til/fra en flyplass...
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 12:54   #16
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Det er greit at du har dine drømmer trådstarter, men hva var egentlig poenget med denne tråden?
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 13:18   #17
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Ingen widebodies å snakke om ( største er B767, hvis jeg ikke husker feil )
Selvmotsigende hvor?
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 14:06   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,469
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Joda, skal du spotte og se på fly er det mer spennende å bruke JFK eller EWR, men hvis det er viktigste kriterie....så fint for de 0,01% det gjelder.

Skal man til Manhattan er LGA normalt å foretrekke på alle andre måter
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 14:29   #19
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Det er greit at du har dine drømmer trådstarter, men hva var egentlig poenget med denne tråden?
Vel, jeg startet jo egentlig ikke tråden, den er splittet fra en annen...
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2010, 15:12   #20
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: LGA vs JFK vs EWR

Quote:
Originally Posted by Egenes View Post
Selvmotsigende hvor?
Ingen å snakke om. mao, veldig få i forhold til EWR og JFK.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer New York og om EWR/LGA/JFK bgo-flyer Reiseforum 152 30-07-2024 08:43
Groupon-tilbud - EWR/LGA/JFK limos fra $29 LN-MOW Reiseforum 3 30-03-2012 22:44
LGA/JFK til EWR Roxman Reiseforum 8 06-12-2009 21:23
SVG-FRA-EWR-JFK-SFO-LAX-PHL-LGA-JFK-FRA-SVG i C, F og Y B777ER TripReports 13 08-08-2009 22:33
Store planer for JFK/LGA/EWR Concorde Flyforum 1 15-02-2007 11:26


All times are GMT +2. The time now is 19:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.