![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Svigerforeldrene mine bor i periferiens periferi i Nord-Trøndelag, derfor skal jeg en liten tur på besøk i helgen. Jeg skulle være både tidsmessig og økonomisk smart, så det ble en Norwegian-billett til 249,- kl. 07:30 fra OSL til TRD lørdag morgen. Nå viser det seg imidlertid at det ikke går noen kommunikasjonsmidler videre fra TRD og nordover dit jeg skal på lørdag formiddag, noe som innebærer ca. to-tre timers venting på flyplassen. Ikke meg imot. Men jeg er ikke så godt kjent, og det er da jeg spør dere trøndere her på forumet:
Er det noen gode spottermuligheter på TRD som er i rimelig avstand fra terminalen (gjerne gangavstand), og som det er helt ok å dra til med en liten og lett trillekoffert? Jeg ser for meg parkeringshustak etc. Er åpen for å ta buss også, men vil ikke gjøre utflukten for stor, da det kun er snakk om et par-tre-timer, og fordi jeg slett ikke vil misse toget som går hver fjerde time (!) Takker for hjelpen og håper på fint vær(nes) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk, dette skal jeg ta en titt på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som forresten vet om "steinvollen" er tilgjengelig for tiden? Står i guiden at det kan være byggevirksomhet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var helt flatt og fint og godt mulig å kjøre helt opp da jeg var der for et par uker siden - lykke til
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Da har du ikke sett utkanter enda... :-D Men ok, hjemfylket mitt tendenserer til å ha noen utkanter... Ellers kan jeg ikke hjelpe deg mye med spotting..
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Steinvollen er vel beste plassen, og ligger jo også gunstig til om du skal ta tog videre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men om det bare er 30 minutter i bil fra tog til dit du skal, så er det ikke direkte i perifieren, i allefall ikke i Nord-Trøndersk målestokk
![]() Hilsen en som har bodde lengre fra toget (dog ikke så langt fra skinnene) i Nord-Trøndelag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Greit nok, jeg kan strekke meg til at det er i periferien, ikke nødvendigvis periferiens periferi. Men der strekker jeg meg heller ikke lenger. Når man sender en blomst til noen, sender blomsterforretningen buketten med den daglige bussen, som leverer blomsten på Prix, som ringer ned og sier at det har kommet blomster. Jeg liker det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tørr man spørre om hvor i Nord-Trøndelag?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
La oss gjette! Jeg foreslår Inderøy. Der finnes det gårdsbryggeri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Inderøy har mindre enn 30 min kjøretur fra Røra stasjon...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan ikke se annet enn at det må være Inderøy eller deromkring. 30 minutter kan være så mangt, det samme kan Inderøy være.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Der går det jo stort sett tog hver time, med mindre du kommer til barteland på et ukurant tidspunkt.. Så jeg tipper på at du skal ta meråkerbanen ett eller anna sted.. Meråker kanskje?! Gårdsbryggeri finner du jo i annenhver kjeller... :-D
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ugunstig tidspunkt = sommerrutene på lørdager. Trondheim-Steinkjer går hver 4. time i helgene sommerstid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Da sliter du ja...
Går ut fra at du har sjekka "ekspress"bussen til DDE landbsyen.. Men den går ikke så veldig mye oftere den heller.. Haiking er en bra sport, trikset er å rusle over til parkeringshuset og lete etter biler som har regnummer som begynner på XD XE XF XH XJ (Steinkjer) eller XR XS XT XU (Namsos).. Da er det gode muligheter på å få skyss.. Men når du først er på TRD er det jo mulighet for å få klistra noen smågriser til brikken.. Litt usikker på om Icelandair holder på sommerruta si enda og om den i såfall går på Lørdager..
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man+Tor til oktober
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dere er flinke. Hint: Skiløper. Men gårdsbryggeriet er på Inderøy, så det er riktig. Tar det på veien!
Last edited by SeatBelt; 13-08-2010 at 21:39. Reason: (måtte legge til om gårdsbryggeriet) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spottermuligheter i Dublin? | ATC-flyradar | Flyspotting | 0 | 23-08-2011 08:22 |
Spottermuligheter på GVA? | chrSVGa380 | Reiseforum | 2 | 03-03-2011 21:08 |
Værnes | exflyplassdame | Flyforum | 14 | 27-03-2008 06:24 |
Værnes | Wf-pax | Flyforum | 2 | 29-04-2007 13:22 |
Spottermuligheter i Stuttgart og Köln | VC-10 | Flyforum | 2 | 20-06-2006 23:35 |