![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Som dere på OSL hører og observerer en gang i blant, kjøres det både alarmtest og utrykninsøvelser jevnlig. Ingen stress, bare konsentrert og alltid beredt. Ha en god kveld.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]()
Så den stod helt i sørenden av banen, og politiet stod på utsiden av gjerdet, langs vegen. Sperret de vegen da den landet for sikkerhets skyld?
Den kan ikke ha vært i luften så lenge, og jeg regner med de ikke tar seg tid til fueldump ved slike situasjoner. Muligheten for at de landet med overvekt er vel også til stede. Hørte forresten at den skulle av gårde igjen i natt en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Som det går frem av endel av kommentarene her ,så er denne maskinen alltid stort sett lastet med fersk fisk som kan selges som "fersk" på markedet i Østen pga av det som kalles den "ubrudte kjølerekken "
Det er derfor av stor viktighet at den kommer seg avgårde i dag /natt eller så vil STORE verdier gå tapt. Kanskje opp til 100 tonn x med ca 30 kr kg ca 3 mill bare i fiskepris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Er det noen som vet hvordan de holder det kjølig? Vet at vi bruker ala presenninger og blå plastbokser for å holde fryse/kjølevarer kaldt i Containere/biler uten Kjøleaggregat.
Har de kjøleaggregat i 744en? Forøvrig så er ferskfisk KJØLEVARE, og ikke frysevare. (Hvertfall den typen ferskfisk vi får innom oss hos på jobb er kjøl, og er pakket i Isopor esker)
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen Last edited by PerJen; 11-08-2010 at 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Da var det oppklart, jeg satt ombord i TG955 på vei til varmen, og kapteinen valte å opplyse på PA'en at vi måtte vente 15-20 min pga en nødlanding som var underveis.
At vi holdt på å ta en sikkerhetslalnding eller to på veien nedover er en annen sak, enkelte bønder burde ikke ha lov å fly... -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,327
|
![]() Quote:
Gud vet om han fant passet sitt i BKK...
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Problemet var vel at han snakket litt mer enn mannskapet satt pris på, og det ble noe rask omrokkering i rekkene så to ganske staute karer ble satt på hans side der, og et stykke uti ble det en del ganske skarp ordveksling. Jeg satt på setene rett forran han. Jeg fikk med meg det bli litt panikk før landing med noe som var borte, ja. For min del så var den eneste prioriteten å komme seg raskt i køy, så jeg var borte først og fort. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Full alarm på Flesland | SeatBelt | Småprat | 29 | 02-03-2012 09:45 |
Full alarm på Flesland | Hagen | Flyforum | 5 | 03-01-2011 22:12 |
Full alarm på Flesland | rampen | Flyforum | 5 | 05-11-2009 20:29 |
Full alarm på Gardermoen | AirbusTrond | Flyforum | 6 | 25-01-2007 19:09 |
"Full alarm på Torp" | blazius | Flyforum | 5 | 17-05-2006 06:39 |