![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Banned
|
![]()
Jeg mener Åge Samuelsen burde fått en plass på halen.En stor norsk predikant
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Huh? Aldri (heldigvis?) hørt om mannen. Nei, det må bli Grieg. Real Norwegian!
OK, så på TVn at familien Grieg stammer fra Skottland, men hva f**n. Skotter er hyggelige dem! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva med Kong Olav - eller skal de bare gi navn til "danske/tyskebåter"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kongefamilien må godta bruken først. En god tanke EB.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men siden både DFDS og Jahre Line/Colr Line har fått bruke navn fra Kongefamilien så kunne vel det lka seg gjøre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nja, nei Ludvig har jeg ikke noe tro på så lenge Braathens navnet henger på SAS maskinene.
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Heia Ludvig og Bjørn Braathen. De kunne drive flyselskap noe sønnene ikke ser ut til kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
LN-KKS er ferdigmalt idag
Dessverre kunne jeg ikke se hvem som var på halen (hadde noen sure folk i taxien ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg må ha sett syner. Nå er jeg forvirra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() OT, men må fortelle en morsom sak fra ankomst Nice en varm julikveld: Ingen av oss var særlig drevne fransk, og drosjesjåføren var ikke særlig dreven i engelsk. Men vi fant tonen og han fant veien. I sikk sakk på 4-felts vei med kø, og innimellom alle mulig snarveier med tuting på alle som sto i veien. Så kom det visst en fartsdump, gitt; "-Hoppla!", sa vår franske sjåfør da vi var halveis over ![]() Men det er Nordmann/kvinne nr 13 vi venter på, og det handler om LN-KKR. den er hvit på halen for tiden... Fly nr 13 var gnaske rett LN-KKS, men den fikk Edv Munch med en gang. Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det gjerne: Det kan ikke være noen grunn til å vente med Edvard Grieg! Ikke mange har hatt større anseelse i utlandet over så lang tid, enn han.
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Usmakelig men også litt morsomt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
En ekstrautgift for SAS. Omgjøre logo osv. Det blir fort penger av slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke store utgiftene...og spørsmålet er nok når det skjer - ikke om det skjer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Newcomer
|
![]()
Glimrende ide.
Ludvig Braathen må være et av de beste alternativene hittil nevnt for halemotiv på Norwegians haler. Tar man i betraktning Ludvig's historie og hans betydning for Norges luftfart, så er det vel få andre personer som stiller på samme nivå. Ludvig sto på barikadene for en selvstendig og fri luftfart i det meste av sitt liv, han måtte daglig oppleve at staten og det "statlige" DNL med sine samarbeidspartnere ..les sverige + danmark...til stadighet satte begrensninger og restriksjoner på det engang han hadde skapt. Hadde det ikke vært for hans "stå på og ikke finne seg i-hva-som-helst" så hadde ike Braathens eksistert i det hele tatt. Ludvig Braathen måtte til stadighet bite i den sure høna til fordel for det som etterhvert ble kalt SAS. At Ludvig i det hele tatt holdt ut er beundringsverdig. Det blir litt feil når vår alles kjære Christian H. Kamhaug går så sterkt ut og kaller forslaget til nytt halemotiv for et "hån til alle som har jobbet i Braathen og driver ånden videre under navnet sasbraathens". Tar man i betraktning at SAS har slaktet Braathens med den skarpeste kniv en slakter noensinne har sett, så blir det feil uansett hva Hr. C. H. Kamhaug måtte mene. De Braathens ansatte som jobbet i det som het Braathens gjennom generasjoner, vil vel heller se på det som har skjedd med det selskapet de engang jobbet for, som noe av det verste de har sett fra SAS sin side. De fleste er ble sparket. Personlig tror jeg at Ludvig Braathen har vendt seg i sin grav. Absolutt...Ludvig Braathen er et så absolutt verdig og respektabelt valg av halemotiv for Norwegians fly. u737 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Har fått høre fra DY at KKR skal brukes som en slags logojet framover og at det ikke er umiddelbare planer for å sette en "real norwegian" på halen.
Forøvrig så synes jeg pinadø at de skulle tatt bilde av meg og satt på halen til KKR dersom de har gått tom for alternativer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Newcomer
|
![]()
Eller Tanja Hansen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det kom en del bra fra u737 om Ludvig Braathen - men så kom innlegget med Tanja Hansen som satte alt i et helt annet lys...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvem kaller seg "University" | ENTO | Register- og ATC-Forum | 4 | 18-04-2014 21:01 |
Når der er lenge til neste tur så blir det en "sitt" report | krølle | TripReports | 0 | 16-06-2013 21:42 |
Hva er dine "flymål" for neste år? (2011) :) | Polaris | Småprat | 81 | 26-11-2011 16:48 |
"Reverserte" farger paa neste Alaska 737-800 WG ? | dc-8-63 | Flyforum | 2 | 28-06-2005 08:01 |