Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2010, 03:27   #21
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,605
Default

Du tar feil

For å kunne operere på LHR må du ha en 'slot', og dette går på rullebanekapasitet. Så terminalen kan godt stå halvtom, den, uten at man kan gjøre så mye.

Her borte er det mest gater og terminaler det går på. Hvis ikke et selskap klarer å sikre seg gateplass, får de heller ikke slot, der det er påkrevet. Dette stoppet f.eks. Virgin America på ORD - de fikk ikke tak i gate og dermed fikk de heller ikke slot.

Det er forøvrig kun et fåtall flyplasser her borte som har slotrestriksjoner, men får man ikke tak i gate, får man heller ikke fly.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2010, 05:02   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SAS med Lulea-London

Skal ikke hive meg paa debatten om Seigmannshovedstaden er verdt en Londonrute eller ikke. Baade SAS og DY har proevd seg og ikke lyktes.

Anyways, glimrende connection til UA959 til Chicago, codeshare med VS til NYC og LAX er ogsaa en glimrende connection, men akkurat for sent til aa rekke mye annet snadder til USA. Hadde den bare gaatt en time tidligere.

Litt venting til baade Singapore og Tokyo, lang venting til BKK.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2010, 10:56   #23
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,501
Default Re: SAS med Lulea-London

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Interessant. Hvor kommer denne sloten fra? Har SAS skaffet seg en ekstra, eller er det omprioriteringer av andre ruter?
Uten at jeg vet det, så kan det jo være at det var noe ledig på litt stillere tider som dette? Midt på lørdag er vel ikke helt prime time?


Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Så hvis noen andre innen "*A" har lagt ned sin rute til LHR så kan jo noen andre innen alliansen -vips- snappe den opp!
LHR slot som er i bruk, pleier å bli solgt til høyestbudene eller solgt til alliansepartnere, men de gis aldri bort uansett hvor mye venner man er. Så dette må være en ubrukt eller utgått slot. Da det neppe vil være noen som gidder å kjøpe en slot for bruk på en rute til Luleå

Men det skal sies at SAS har økt med 2 eller 3 daglige flighter på LHR de siste par årene, og jeg skulle likt å visst hvor de slotene av kommet fra
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 06-08-2010 at 12:35.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2010, 11:31   #24
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
Default Re: SAS med Lulea-London

<mod>
Luleå-London og evt. hvor sloten kommer fra kan vi ta her.
Om DY eller SK skal fly TOS-LON -> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=69899
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 06-08-2010 at 12:30.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2010, 03:34   #25
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: SAS med Lulea-London

Jaja.. siden ingen vet (eller har lov å fortelle) nøyaktig grunn, får man vel bare undre angående denne slot'en. Men uansett om det gjelder RWY eller gate/terminal kapasitet, så bør vel ikke dette være noe problem i fremtiden, DERSOM det bygges en til RWY på LHR.. (for nå er jo ikke det sikkert lenger..) en ny terminal skal hvertfall bygges..
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2010, 11:08   #26
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: SAS med Lulea-London

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Slot på LHR handler vel mer om rullebanekapasitet enn om terminaler?
Er vel litt lett blanding av begge deler.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2010, 12:36   #27
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: SAS med Lulea-London

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Flott av SAS. Kanskje vi nå snart får SAS med Tromsø - London igjen (nå som konkurrenten har lagt ned sin direkterute)...?
Det tviler jeg på, når ikke en gang NAS klarer å få lønnsomhet på denne ruten, klarer neppe SAS det. Dessverre.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Til London med SAS i economy og retur med BMI i business Someone TripReports 13 21-10-2011 13:14
Oslo - London, BA vs SAS Fnate Reiseforum 6 06-08-2009 20:41
SAS med Fast Track og internett innsjekk i London/UK Someone Flyforum 30 15-01-2008 22:20
SAS til London..... TG Flyforum 11 14-12-2005 17:47
Flyr SAS eller SAS Braathens til London? EB Flyforum 8 17-11-2004 12:31


All times are GMT +2. The time now is 15:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.