![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]() Quote:
Ellers har dette ikke noe med outsourcing å gjøre, synes ikke dette er sammenlignbart. Her kjøper SAS et antall seter hos Spanair, som SAS dermed selv kan selge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Men .. tilbake til topic ..!!
Ingen her på Forumet er vel overrasket over Ryanairs stadige bashing, og tar dette som det er .. med et skuldertrekk. Det som er interessant er bakgrunnen for at FR igjen tyr til dette trickset. Har de hatt dårlig salg på sine Norden ruter, slik at de behøver gratis publisitet igjen mon tro? ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Jeg er litt "who cares".
Begynner å bli så patetisk og latterlig, å ser man på tidligere sprell fra den kanten, så vies det nå betydelig mindre spalteplass på alt tøvet som kommer fra folka i Dublin. Heldigvis, selv sommersøvnige journalsiter begynner vel endelig å gå litt lei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
At SK "mister" 9/1000 av bags kan jeg skjønne, de har en god del transfer og ting kan skje under veis, både internt og mellom forskjellige selskaper. Hvordan er statistikken til SK for bags som ikke har transfer?
At FR mister 0,4/1000 bags burde man kanskje stille spørsmål ved, de frakter jo bare bags fra pkt. til pkt og ting burde ikke bli borte. Er det som med sokker i vaskemaskinen, noen blir borte når man putter dem inn i metallboksen? Ellers... ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Både Knoll og Tott har blitt utsatt for "mistet" baggasje med SAS med point to point - Knoll OSL-AMS og baggasje ble igjen på OSL og Tott MAN-OSL og baggasjen ble igjen på MAN. Det er dermed ikke alltid det er snakk om noen transfer. For Totts del begynner det nå å nærme seg neste baggasjesavn.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. Ryanair presterer her å henge det selskapet som er blitt kåret til Europas mest punktlige selskap ut som en gedigen somlebøtte...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ryanair er jo selv eksperter på å trikse med tall - f.eks. ved å oppgi mye lenger flytid enn faktisk flytid, og dermed komme langt bedre ut på punktlighetsstatistikken. Hver dag lander Ryanair-fly 30-80 minutter før rutetabellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,588
|
![]()
Likevel, Bengt har et godt poeng med sin sak.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
selskap | fra-til | avstand | planlagt flytid | gj.s. hastighet FR | RYG-STN | 1064 km | 2:10 | 265 kt / 491 km/h SK | OSL-LHR | 1207 km | 2:25-2:30 | 261-269 kt / 483-499 km/h DY | OSL-LGW | 1229 km | 2:20 | 285 kt / 527 km/h
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Beregning av punktiglighet beregnes ikke på bakgrunn av ankomsttider, men avgangstider. Om tidstabellens "tid underveis" er 2 eller 3 timer og ankomst til bestemmelsesstedet er 15 eller 75 minutter for tidlig har ingen innvirkning på tallet for punktlighet. Det som gjelder er å få avgårde et fly mindre enn 15 minutter etter oppsatt tid. Det jeg har sett for Ryanair er at de praktiserer ikke å la flyet stå å vente til oppsatt avgangstid når flyet er lastet og klar (forutsatt er ikke er slot-begrensninger på avgang/underveis/ankomst). Med andre ord Ryanair er proaktive, ikke som enkelte andre flyselskap reaktive.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Ryanair må for min skyld gøre ting som de vil, men de skal klappe i med deres usaglige æble-pære-sammenligninger. Lige præcis når det gælder at fordreje sandheden, så skal de ihvertfald slet ikke beskylde andre for det - da det netop er her de selv topper listen. Quote:
Eller når de er proaktive ved at indføre obligatorisk check-in gebyr og stadig insistere på at det er et tilvalg og ikke skal medtaget i totalprisen - eller når de er proaktive og nedsætter bagagegrænsen for at få flere til at falde i overvægtsfælden - eller eller eller... Som nævnt må de gøre hvad de vil for min skyld, men faktum er at de kun er proaktive når det er til egen vinding. Ikke når det er pax der kan vinde på det. Og netop derfor skal de slet ikke begynde at udråbe sig til dem der slår andre selskaber på service m.v. - de har aldrig været og kommer aldrig i nærheden... Uanset hvor meget de fortsætter med at sige det, så bliver en løgn ikke mere sand af at blive gentaget igen og igen
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Ei heller overraskende at FlyHi er raskt på banen for å fortelle hvor mye han hater selskapet. Det eneste som overrasker meg, er at han stadig hater de mer. Jeg trodde at hatet var 100 på en skala på 0-100 allerede for mange år siden ![]()
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Og lander jeg før rutetid, ser jeg ikke på det som noe stort problem.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg føler meg relativt sikker på at mange ville lagt skylden på selskapet om de hadde et tett trafikkprogram slik at forsinkelser skapte knock-on effekter, og at mange ville berømmet et selskap som ikke slinget flyene sine så tett at en forsinkelse på en rute skaper store problemer på andre ruter. At FR har en annen prosedyre enn mange andre selskaper er sikkert riktig, og folk flyr med dem, de tjener stort sett penger, og mange er egentlig fornøyde med at FR eksisterer som et alternativ. FR bestemmer selv om de skal ha lang flytid, og om det er slik som -KGL skriver at det er avgangstid som brukes til å vurdere on-time performance så er det vel revnende likegyldig om FR synes det er fornuftig å legge inn lang flytid. Som passasjer er jeg primært opptatt av å komme frem til rett tid (og ja, jeg vet at det av & til er problemer med å komme seg med flyplasstransport fra enkelte perifere flyplasser om flyet er veldig tidlig), og sekundært komme avgårde til rett tid. Om flyet går på rute fordi det er lagt inn lang flytid, og ikke fordi selskapet er usedvanlig kjappe med å snu flyet, er for meg helt uinteressant i denne diskusjonen. Last edited by TOS; 14-07-2010 at 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Bare en spörsmal. Hva nytter all punktlighet dersom du sitter i den ene fly som er forsinket?!?
![]() Statistiker er en ting, kundens opplevelse en helt annen...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]() Jeg ville da sætte pris på hvis du forholdt dig til topic og ikke til hvor på skalaen mit såkaldte had (dine ord) til FR ligger. For the record: Jeg hader ikke nogle selskaber - men jeg forholder mig kritisk til dem der opfører sig usympatisk, umoralsk og kommer med usande oplysninger - det er der stor forskel på. Men desværre er det jo efterhånden blevet sådan her at hvis man er dansker og ikke er erklæret fan af DY, FR eller XXXXXXX (brugernavn bortcensureret efter anmodning fra mod) eller mener hele verdens centrum er OSL, så skal man straks mobbes her eller hænges ud som usaglig, uvidende eller angribes i en træthedskamp af fordrejet statistisk materiale, som kun har det formål at vinde "kampen"... Kedelig udvikling, men håber I hygger jer med det... Imens vil jeg så passe mit arbejde og nyde sommeren.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Merkelig hvis Ryanair overberegner flytidene at de får så stor utnyttelse på flyene sine da - det kan ikke bare skyldes fem minutter forskjell i turnaroundtid. Sist jeg sjekket var det bare 24 timer i døgnet, og det er det vel for både SAS og Ryanair.
Et par tall som viser forskjeller: SAS: 1 500 passasjerer pr. ansatt (basert på 2009-tallene) Ryanair: 11 000 passasjerer pr. ansatt (73,5 millioner passasjerer - 6 616 ansatte)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Det jeg har et problem med er at de forsøger at sammenligne æbler og pærer og angriber selskaber som rent faktisk er helt i top på punktligheden, men forsøger at hænge dem ud som det modsatte. Det bliver usmageligt. At FRs pax også kommer afsted til tiden - det er jeg for såvidt ret ligeglad med, men det er da fint for dem.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spiegel: Tyske myndigheter kritiserer Ryanair | Superhai | Flyforum | 1 | 12-12-2012 21:36 |
Ekstrabladet kritiserer Sterling for gebyrer | DCHalvorsen | Flyforum | 1 | 16-01-2008 09:26 |
SAS Braathens kritiserer Avinor | X-BU | Flyforum | 23 | 16-11-2005 11:07 |
SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion | PP | Flyforum | 11 | 16-11-2005 07:44 |
SAS-kaptein kritiserer sikkerhetsparanoiaen | TOS | Flyforum | 27 | 17-01-2005 07:52 |