![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og du er enig at det ikke er godt håndtert. Men som du ser i artikkelen så er dette offisiell politikk fra Ryanair og de kan ikke se å ha gjort noe galt. Dvs. de kommer til å gjøre det samme igjen. Media skriver så mye rart om SAS (inklusiv utenfor Norge) så jeg synes det ikke hadde vært merkelig at de skrev om Ryanair sålenge de flyr til Norge. Da hadde journalistene også hatt en faktisk sak å snakke om og ikke lage egne "humoristiske" artikler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke for å være en complete retard, men jeg synes ikke mye synd på paxen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Står det publisert noe sted at dersom man blir stående i et glohett fly i 6 timer kan man ikke regne med en sup vann selv om man er nær ved å omkomme av dehydrering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når man handler biletter av FR, så vet man hva man går til. Man bør ikke forvente god service av et seleskal som vil at folk skal betale for å bruke doen deres, eller et seleskap som vil at du skal stå slik at de får flere pax inn i flyet. Greit de kunne ha gjort noe mer enn å bare la paxen sitte i flyet, men det er vell en av konsekvensene man må ta når man velger å fly billig.
Skal innrømme at det kansje kom litt feil ut over, at jeg ikke synes synd på dem, men mente liksom at man bør ta konsekvensene når man vil fly så billig som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er det jo ikke alle FR pax som har betalt så lite for billetten heller.
Jeg har flere ganger opplevd at de har vært det dyreste alternativet til London når jeg har sjekket priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje på tide å stikke fingeren i jorda her:
Fakta: Drikkevarene er innelåst bak et tollsegl. Dette er under oppsyn av et (trolig) ungt crew som er opplært til at bryting av disse seglene IKKE skal skje under noen omstendighet. Konsekvensene er død og fordervelse. (les: oppsigelse) Da får du ingen av disse til å gå 'the extra mile'. Ordren fra kompaniet er klar: Hold pax ombord i håp om bedre slot. Da gjør man det, uansett om man heter Ryanair, SAS, Delta eller Druk Airways. Og det er her vi ser forskjell på firmafilosofien. I de fleste selskaper slår en eller annen i crewet (purser, kaptein) på hornet til ops-sentralen som igjen ringer catering som i løpet av kort tid leverer noen kasser vann og snacks hvis man har noe liggende tilgjengelig. I noen tilfeller må man omprovisere - jeg har selv vært på bensinstasjoner og 7-11'er og tømt dem for vann og brus for å forpleie passasjerer. Det handler om å ha en organisasjon som klarer å ta noe slikt på sparket, og det er her billigselskapene ofte kommer til kort. OK, det ble kanskje litt rotete, men poenget mitt er at man ikke skal skylde på crewet, som enkelte gjør, men se dette i større perspektiv. Selskapet må gi sine ansatte nok fullmakter til at de KAN gjøre noe ekstra - hvis ikke blir de bare sittende på hekken og ignorere klagingen fra passasjerene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er en tråd om dette på A.net også, og i følge den har Easyjet helt andre rutiner på dette. De åpner både salgsvognen, serverer gratis springvann og deler ut mat/drikkekuponer ved forsinkelser over 2 timer.
Så det går an, til og med for LCC selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Heldigvis har jeg ikke hørt om noen andre slike tilfeller enn hos FR.
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det burde vært gjort noe med lovgivningen ved slike ekstreme tilfeller!
Unntak f.eks. når det gjelder liv og helse (les: dehydrering) Det er ikke opp til cabin crew uansett selskap å bruke skjønn om de skal bryte loven eller ikke! Ryanair crew gjør til punkt og prikke, til riktig tid med et smil det som forventes av de. De leker ikke sjef eller har attitude som jeg har opplevd hos andre selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Ssom nevnt, ender man nok før eller senere opp som i USA med å forby flyselskapene å holde pax som gissel...
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dehydrering er en farlig situasjon og man kan faktisk dø av det.
I en overopphetet kabin kan dette fort bli farlig, spesielt for eldre og mennesker med sykdommer eller som er svekket. FR ville kunne bli tiltalt for uaktsomt drap hvis en person døde som følge av å bli nektet vann. DET ville iallefall ikke vært god reklame. Det burde være i FR sin egen interesse å ha mer fleskible rutiner i slike situasjoner. Man kan ikke gamble med folks liv og helse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair av banen på Prestwick | Discus | Flyforum | 2 | 23-12-2009 13:31 |