![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10002020
Quote:
Last edited by LN-MOW; 23-06-2010 at 23:09. Reason: manglende ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Håper vedkommende får en skikkelig reaksjon, og nektes adgang til fly i fremtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Tenk om denne skapningen kom seg ombord i flyet og gjorde tilsvarende der! RFS-ansatt er vel helten som stoppet denne voldsmannen. Dessverre bor vi i et land som ikke har strenge nok straffer for slike voldsutøvelser.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At folk skal bli angrepet på jobb slik er forkastelig og jeg håper denne karen får noen år i buret samt blir nektet å fly for livet, men det er vel for mye å håpe på ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Dette bør ingen oppleve bare fordi mann gjør jobben sin! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stakkars svenske! Reiste med SK til SVG, og hadde gate skrått over Norwegian-maskinen til AES.. La merke til han stod alene, men fikk ikke med meg noen agressive passasjerer. Hørte bare "sista utkallelse på norwegians flight ... till ålesund" før jeg selv måtte gått ombord på 4051. Hadde jeg sett det, skulle jeg gått bort og utløst alarmen selv!
Lurer på om den ansatte selv rakk og utløse alarmen som er under bordet på gaten, eller om det var andre pax ved gaten som tilkalte hjelp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fyren løslatt etter avhør.
Utrolig men desverre sant. Hadde dette skjedd på en fredag eller lørdagsnatt i sentrum av Oslo eller en annen storby hadde han sitter på glattcelle i noen dager til fengslingsmøte kunne avholdes. Hvorfor er det så enkelt å slippe unna selv om det skjer på en flyplass? Noen som er eller kjenner til Politiet som kan svare på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så lenge det ikke er fare for bevisforspillelse er nok løslatelse etter avhør helt normalt uansett om det skjer på en flyplass eller i Oslo sentrum.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Eller fare for gjentakelse.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Selv er jeg glad for at vi lever i et samfunn som ikke bruker straff som hevn. Hvorfor noen skal sitte i varetekt når det vurderes at de ikke er fare for bevisforspillelse eller gjentagelse kan jeg ikke se. Vi lever heldigvis i et samfunn der det er retten som avgjør skyldspørsmål og dommere som utmåler straff. Ikke slik som i enkelte andre land der man riskikere straff uten rettsak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Med fare for å gjøre dette politisk; hva stopper han fyren fra å gjøre det igjen da? Han får et lett rapp over fingrene og ubetinget fengsel - hva har han lært av det? Hvor er den faktoren som gjør at folk sier "nei farskern, jeg burde kanskje ikke gjøre dette"? Lovene slik de er i dag oppfordrer heller til å tenke: "hvorfor i det hele tatt oppføre seg, når man ikke risikerer noe ved dårlig oppførsel"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Håper politiet kom raskt, de er ikke akkurat kjent på Gardermoen for å reagere fort.
Lignende skjedde med en SGS ansatt på Gardermoen for noen uker siden, men heldigvis kunne vedkommende komme seg selv til legevakten og trengte ikke ambulanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Man skal liksom skåne voldsutøvere for unødig varetekt mens skadelidte ligger inne på helseforetak til behandling, det er jo noe rusk i systemet. Mulig jeg tar helt feil?
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Man skal da ikke ha anledning til å kaste folk i fengsel før saken deres har gått gjennom rettsapparatet? Da blir det jo slik som det var for noen hundre år siden, da øye for øye-prinsippet rådet. Vi er heldigvis kommet lenger enn det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At mannen her avhoeres og deretter loeslates, faar ihvertfall meg til aa miste all foelelse av rettssikkerhet. Det vil si at mens karen som ble grovt angrepet ligger paa sykehuset, mens denne karen sitter paa toget hjem til sunnmoere. Helt feil. Er det en open and shut case, burde rettssystemet legges til rette slik at mannen faar sin straff umiddelbart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
En som får kraftig juling, kan risikere å få varige skader, mens voldsutøveren maks får 2-4 års fengsel, det henger ikke på greip, skader man noen for livet med vilje, bør det føre til 10-15 års fengsel minst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Stygg hendelse for Qatar i Miami | Dag Viking | Flyforum | 25 | 05-03-2016 20:20 |
Stygg take off | Concorde | Flyforum | 10 | 28-05-2007 18:20 |
Stygg sak | LN-FHU | Flyforum | 5 | 26-07-2006 15:23 |
Hendelse på OSL, mandag | sail4fun | Flyforum | 51 | 30-11-2004 23:55 |