![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
jeg jobbet på Torp i WNA som Flight Ops. Assistant, og vi brukte F50 fra Busy Bee før de gikk konk.
Den var i Busy Bee farver bare et par uker før den ble tapet opp i WNA farver! ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]() Quote:
![]() (Dette var de eneste bonuspoengene jeg hadde hos BU, godt poengene ble overført til EuroBonus ![]()
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Har vi nevnt Color Air?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2005
Posts: 76
|
![]()
Eller, et eller annet selskap som fløy fra Geiteryggen til Fornebu (Teddy Air)? De kansellerte så ofte at det gikk rykter om at for å bli ansatt som pilot der måtte du i tillegg ha bussertifikat. Paxen ble sendt med buss ved kanselleringer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2005
Posts: 76
|
![]()
Eller hva med Vestfoldingen som startet opp helikoptershuttle fra Jarlsberg til Fornebu med relativt stor maskin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Men servicenivået på Braathens FBU-ARN og OSL-ARN var det ingen ting å si på... MEGET BRA!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Så må man ikke glemme SAS.....
CPH-BGO-AES-BGO-CPH .........Suksess...BGO-AES-BGO....NOT... Og fløy ikke SAS Commuter en liten stund SVG direkte TRD med Fk50 ? Var DET en suksess ? |
![]() |
![]() |
#49 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
HAU-CPH comes to mind .....
For ikke aa snakke om DC-8-ekspressen FBU-BGO .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
Husker veldig godt DC8 tiden FBU-BGO-FBU........Tror OPMVT RTR ble brukt mye ja....Var det ikke 252pax den tok ? |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
...ja den DC-8 i fra Scanair FBU-BGO bringer frem lite hyggelige minner...uuurg...helt klart i fiasko toppen....sammen med SAS FBU-HEL nonstop 07:20 om morgenen.....
den gikk vel i rute 4 ganger....og var innstillt mere enn 95% av tiden........SAS hadde ogsaa en FBU-HAM om morgenen.....fiasko grande.......eller hva naar de la om FBU-DUS fra ettermiddag til formiddag...tok en flight som var smekkfull og 80% C-klasse og toemte den...vel det var 4 passasjerer i snitt etter at de la om tidene Eller hva med introduksjonen av SAS Computer i Nord Norge......en bestemte seg for hvor mye som endreningene skulle spare, saa la man opp rutemoenstret deretter....med blokktider for F50 som Dash-7 ikke kunne klare engang.....selv med straalende vaer, null operative forsinkelser...var det plett umulig aa gjennomfoere ruteplanen uten store forsinkelser.....men jeg tar jo feil for dette var jo planlagt av kandidater fra baade BI og NHH...og de gutta tar jo aldri feil.....(la oss ikke snakke om at de maatte krype til korset aa kjoepe den ekstra F-50 som de hadde spart ved aa krympe blokktidene.......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
FBU-Gatwick paa aattitallet var ogsaa en hoeydare .. gikk samtidig med Heathrow .. LHR ville ha 110 pax, LGW 8-12 ....
Eller A300 til Paris .... crewet klarte knapt aa finne paxen, saa mye plass var det ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,015
|
![]()
SAS hadde også en kort periode en tredje daglig avgang mellom SVG og LHR. Med avgang fra SVG på kvelden og retur fra LHR grytidlig på morningen. Så i en avisen den gangen at det nesten ikke var passasjerer på den ruten.
En annen rute som ikke levde særlig lenge var CPH-GOT-BGO. Tror ikke den var nedom GOT på returen. Den ruten eksisterte også bare en kort periode rundt 1985. Husker det var en bekjent som kom med akkurat den i 1985.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-OSL (jun 25) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
NW`s rute OSL-MSP varte jo også bare noen måneder...men gikk full nesten hver dag!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,015
|
![]()
BU hadde jo også en rute OSL-GOT i tilknytning til ruten til Miniapolis. Vet ikke hvor mange passasjerer det var med den.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-OSL (jun 25) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Veldig få....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Man sa at det var fordi man skulle bruke DC-10`ern på Italia (en rute som også ble nedlagt etter noen måneder)... KLM vet nok svaret best på dette... Selv om jeg husker et regnestykke som ledelsen i NW hadde gjort hvor de ut i fra størrelse på byer hadde delt inn hvor mange fra hver by som skulle reise hver dag til MSP. Røros skulle ha to innbyggere hver dag ombord på NW!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
NW's MSP-rute passer daarlig i denne traaden - den var ingen fiasko. Det var bare politikk - KLM mistet kunder paa sin AMS-MSP og var lite blide paa dette ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turnaround times - Hvor reelle er de oppgitte tidene? | Espen_An | Småprat | 6 | 09-05-2015 07:33 |
Flyselskap som har trafikkert Sola opp gjennom tidene. | mach.86 | Flyhistorisk forum | 104 | 08-01-2015 22:03 |
noen flybilder gjennom tidene | flyBG | Bilder & foto | 9 | 22-04-2012 16:30 |
noen fly bilder gjennom tidene | flyBG | Bilder & foto | 1 | 12-04-2012 17:42 |
En absolutt fiasko | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 08-08-2007 06:31 |