![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Finanskrise og kollaps i Dubai eller ikke, Emirates hadde i 2009 et imponerende overskudd på 1.1 milliard $. En kraftig forbedring fra året før
http://www.arabianbusiness.com/58800...-story-to-come Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Imponerende resultat, så får man håpe det ikke er kreativitet en plass som gjør at tallene ser pene ut. Spennende å se om de skal "teppebombe" flere steder i Europa med ruter.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jaja, lurer på om Emirates noen gang kommer til Osl, Svg eller Bgo. Ser at Thai og Turkish gjør det bra til/fra Oslo siden mange av deres passasjerer skal videre til andre verdensdeler. Nå får vi bare håpe på at Emirates kommer til Norge og. De kunne ha lykkes i dette landet her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Imponerende resultat, ja, men med bare 3 ukers bonus til de ansatte er det mange som ikke er spesielt fornoeyde i selskapet for tiden...
Emirates tror jeg ikke kommer til Norge med det foerste, men er rimelig sikker paa at dere faar see baade Etihad og Qatar der foer utgangen av 2012... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt rart at ikke Emirates har noen flyvninger til Skandinavia, da de har 11 daglige flyvninger til UK.
(5 x London, 2 til Manchester, 2 x Birmingham, 1 x Newcastle, 1 x Glasgow.) Og de starter til og med opp med A380 til Manchester, som er en nr.2 by i et land. Så ut i fra folketallet i UK, kontra Skandinavia burdet det vært minst 3 daglige til Skandinavia. Mulig England har et spesielt godt forholdt til Dubai ?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
England har veldig mye trafikk til østen. bl.a. India
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er nok minimalt med lokaltrafikk ... det de frakter er i veldig stor grad etnisk trafikk til Asia (alle de gamle koloniene) og til Australia. Og det i et volum man ikke engang kan drømme om i Skandinavia.
Emirates var forøvrig i ferd med å starte på CPH men en viss avistegning satte en stopper for det ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ellers fly jo Emirates til en del byer i Pakistan, Samt trafikk videre til Asia og Australia. Så de hadde nok hatt grunnlag for oppstart i minst en by i Skandinavia, og da tipper jeg CHP. Så jeg kjøper den avistegningårsaken.
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men ja, mye av trafikken er ogsaa transittpassasjerer, og om vi tar med BA og EY sine ruter er vi vel oppe i 16 daglige mellom UK og Emiratene? (EK 11, BA 1 til AUH og en til DXB, EY tre om dagen til LHR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Mener jeg leste på Wikipedia en gang at det var ca. 1 million Desi (Sør-Asia - India, Pakistan, Sri Lanka og Bangladesh) mennesker i UK. Det er drøyt ![]() Last edited by Robin882; 15-05-2010 at 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare Pakistanere eller tenker du på Indere også nå? Det er jo en god del flere Indere i England enn Pakistanere. Jeg trodde aldri det var så mange hehe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Her er tallene fra 2001, som er den siste offisielle census.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De tallene endrer jo ingenting, 7,9 % med minerotets bakgrunn er ca det samme som det er i Skandinavia.
Så tror også at ekstremt mange Engelskmenn jobber der nede, og at Emirates har sattest tungt på turisme i UK. Rent objektivt sett kunne Emirates hatt 3 daglige flyvinger til OSL, CPH, ARN.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
7,9 % med minoritetsbakgrunn i Dubai??? Det skal ingen få meg til å tro, etter å periodevis å ha bodd der i 14 år! Jeg vil nesten snu tallet (litt overdrevet), og si at 7,9 % er innfødte. Mange hundre tusenere (kanskje millioner for det jeg vet) er folk fra Bangladesh, Pakistan og India som jobber som slaver under byggeboomen (som enda ikke er helt over, finanskrise eller ei) - der nede. Mye av Emirates trafikk går da også til disse landene, med arbeidere som er hjemme en gang i året. Det er riktig at det er mange briter der nede, men disse "arbeiderne fra Østen" er i det absolutte flertall. Tviler på at vi vil se Emirates i Norge, men kanskje Etihad eller Qatar, ja kanskje også Air Arabia, som er ganske agressive om dagen. Tally-Ho Last edited by Tally-Ho; 15-05-2010 at 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
9 daglige mot Scandinavia, den må du vel nesten forklare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hva det er i Dubai aner jeg ikke. Jeg mener totalt 3 daglige til Skandinavia, fordelt på de 3 flyplassene. Men glem det, Emirates har ikke satset på Skandinavia, og gudene må vite hvorfor.
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Venter 1/2 milliard i minus for SAS Q1 | Kenneth | Flyforum | 27 | 12-05-2011 16:00 |
Overskudd på $1,6 milliard for Emirates i fjor | Someone | Flyforum | 4 | 12-05-2011 08:16 |
Boeing taper 1 milliard i Q3 / 747-8 | XPilot | Flyforum | 1 | 06-10-2009 16:17 |
Emirates A380 A6-EDC over TRD i dag 23.05.2009... | LTH | Bilder & foto | 13 | 25-05-2009 11:05 |
UA minus 1.07 milliard i 1. KVARTAL | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-05-2005 05:56 |