![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Jeg var i HK i vinter og kan anbefale Nathan Hotel ved Nathan rd, Kowloon. Helt greit hotell (ikke noe luksus) som tilbyr akseptabel standard. Ligger noen minutters gange fra Jordan station. Av ting som kan anbefales er å ta en tur til Disneyland. Sikkert ikke så stort som det i Paris eller Orlando, men verdt turen uansett. Victoria Peak og Symphony of Lights er noe som må sees. Andre ting som kan være interessant er å ta turen til Ngong Ping for å se Big Buddha på Lantau Island. Turen kan tas med taubane (verdens lengste tror jeg) og da får du også utrolig fin utsikt over Chek Lap Kok Airport. I Canton rd finner du f.eks Louis Vuitton og Gucci hvis du har tenkt til å shoppe. Prisene tror jeg er ganske greie i forhold til andre steder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Jeg følte at det var mer "turist-ting" på Kowloon-siden, mens det var mer business-aktig på City-siden. Sist jeg var i HK bodde jeg først noen dager på et ganske kjedelig hotell på Kowloon, før jeg så flyttet over til Grand Hyatt Hong Kong, som jeg må si er det beste hotellet jeg har bodd på. Nydelig bassengområde med utsikt mot Kowloon, stilige rom og en nydelig lobby. Synes det var svært godt servicenivå der, men det var også ganske dyrt.
http://hongkong.grand.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hong Kong har nogle af verdens bedste hoteller, fx Peninsula og Intercontinental i Kowloon. Men de er begge ret dyre. I stedet kan du vælge Intercontinental Grand Stanford eller Renaissance Hong Kong Harbour View. De ligger begge i samme område i den sydlige del af Kowloon som Peninsula og IC. Jeg kan varmt anbefale begge, og de kan som regel bookes til fair pris.
Jeg er i Hong Kong 3-5 gange per år, og bor som regel på et af de to nævnte hoteller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Grand Hyatt ligger jo paa oya og er en flott eiendom, en av de beste Hyatt hotellene. Trives bedre aa bo i Kowloon, Peninsula og Intercontinental anbefales. Utsikten fra de store rommene paa Intercontinental er fantastisk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er akkurat nå i Hong Kong. Bor på Panda hotel, ett rimlig sted å bo. Dog det er en tur med taxi på 15 min ned til sentrum. Hotellet synes jeg er helt greit.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hong Kong-tråden | petru26 | Reiseforum | 416 | 22-01-2020 05:07 |
Shoppingtips Hong Kong | LN-FHU | Reiseforum | 14 | 09-02-2013 17:04 |
Hong Kong og AY !! | SQ 777 | Flyforum | 26 | 30-04-2007 16:14 |
Oasis Hong Kong | Blubird | Flyforum | 4 | 27-10-2006 13:18 |
Maersk to Hong Kong | EKGH | Flyforum | 0 | 03-10-2005 21:04 |