![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Turen ble bestilt en gang i vinter da LH hadde salg til bl.a. BCN til 1.200 kr t/r. Fant ut at jeg hadde turnusfri mandag 26.04 til onsdag 28.04 og at det kunne passe med en liten vårtur.
Hadde sjekket inn hos SAS.no for første strekningen og hos LH for resten. LH sendte meg et elektronisk boardingkort til Iphonen. Det var lite kø ved både bagdrop og i sikkerhetskontrollen. Og som nevnt i en annens tripreport, ankom baren i det flyet til FRA pushet back. ![]() Fant mitt sete 6C og fant at det var godt med plass, faktisk kunne ikke A319-maskinen være mer enn knapt halvfull. Det ble en treseter alene på meg. Avreise på tid og klart for matservering. Det virker som om LH har oppgradert litt "baguettene" sine, denne gangen var det mer firkantede rundstykker. Valgte kalkun på denne strekningen. Og selvsagt en Warsteiner. Ikke bare en, men faktisk tre. Det var to serveringsruder, og jeg klarte å spørre meg til en til. Er normalt beskjeden slik... Som regel! Forresten observerte jeg en ung jente som tydeligvis ikke var fornøyd med å få rundstykker. Så kom flyvertinna med en banan og et eple! Merkelig å spørre om, men enda bedre at de faktisk kunne tilby noe annet! Så ble det som vanlig bussing i MUC. Tror jeg knapt har opplevd noe annet enn bussing til og fra OSL. Trodde nordmenn var godt likt i Tyskland, jeg. ![]() Fikk testet det elektroniske boardringkortet - det funket perfekt! Tekniske nyvinninger som dette er jo det morsomt å være "relativt tidlig ute med". A320-maskinen ble etter hvert temmelig full, i hvert fall 95 prosent. Hadde en spanjol ved siden av meg. Forstod han ikke kunne verken norsk eller engelsk, så konversasjon var nokså utelukket. På denne strekningen var det nøyaktig samme servering, men denne gangen valgte jeg ost. Det var et "gresskarrundstykke", med gresskarfrø på toppen. Meget velsmakende, faktisk! I tillegg en slik bar som ser sunn ut men som er full av sukker og fett, antakelig. Denne gangen ble det sekt på meg. Og et glass hvitvin! ![]() Begge strekningene foregikk uten dramatikk. Fra fligthdeck kom det en annonsering først på tysk, og deretter på tysk igjen. Det varte dog bare to sekunder før vedkommende skjønte at det skulle være slik: Først tysk, deretter engelsk! ![]() Landing på tid på BCNs flotte nye Terminal 1. Utmerket! Returen var onsdag kl 1200 fra samme Terminal. Tok flybussen fra Plaza Catalonya, der det var en enorm kø i det jeg ankom. Men brått kom tre busser på rekke og rad, og alt gikk greit. Strekningen BCN-MUC forløp helt fint, og man har den samme gode "Lufthansa"-følelsen. Rent, pent, hyggelig og avslappet. Kapteinen kom på og fortalte at vi skulle få en flott flytur i flott vær, noe det virkelig ble, langs den franske riviera og Alpene. Det var en A321-maskin denne gangen, den var vel noe over halvfull. Jeg hadde en treseter for meg selv. Påan igjen med rundstykker. For variasjonens del tok jeg skinke, ettersom jeg forrige gang hadde ost. Et glass hvitvin og en øl ble det tid til. Så var det en time på MUC før man skulle videre. Rakk akkurat en pølse og en cola. Merket at jeg hadde drukket en del (...) alkohol i Barcelona, og var egentlig ikke så fysen på mer av denslags. Det var så klart for OSL-avgang. Og som vanlig: Bussing! Og som vanlig når man busser fra MUC og det er nordmenn om bord, så må noen komme med standardreplikken: "Og jeg som trodde vi skulle ta fly". Like morsomt hver gang. Da vet man at man snart er hjemme! ![]() Siden jeg sist gang hadde et skinkerundstrykke valgte jeg denne gangen ost. Og så ble det litt vann og eplejuice. Det var temmelig fullt om bord denne A319, tipper minst 95 prosent belegg bak gardina. Nabogutta klaget over å få de samme rundstykkene igjen, og valgte dem bort. Landet noen minutter for sent, og da vi gikk innover i terminalen, kom det over høyttalerne at flyet til MUC var noe forsinket. Oppsummert: Alt i alt en klassisk LH-tur, med alt det behagelige det fører med seg. Særlig på utreisen synes jeg det er veldig kjekt å fly LH. Når man flyr hjem er kanskje et direktefly like greit. Men jeg følger nok med hos mitt favorittflyselskap for flere gode tilbud ! ![]() Får bare beklage manglende bilder denne gangen. Men det virker jo tross alt som om disse LH-turene i Europa er så strømlinjeformede at til og med tripsreport også nesten er overflødige. Last edited by AirbusTrond; 28-04-2010 at 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for hyggelig rapport fra Lufthansa - som åpenbart ga deg mye for pengene! Fikk samme pris på en rundreise til Roma i høstferien.
Boardingkort på mobil fungerer utmerket hos SAS, og som vanlig er nettverksselskapene først ute med teknologi som gjør reisen enklere. Hadde du valgt å fly via Frankfurt tror jeg du ville fått servert varmmat på brett, og sjansen for bussing er vel ørlite mindre herfra. Ellers har du et poeng i at Lufthansa-flighter blir veldig like - personellet er uhyre proffe, serveringen er stort sett helt lik. Så variasjon, både til det positive og negative, opplever man heller hos andre selskaper. Last edited by FlightDeck; 28-04-2010 at 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flott rapport igjen. Men virker som jeg er heldigere enn deg når jeg flyr til/via/fra MUC......2/3 ganger havner jeg på gate med bro, enten det er snakk om OSL, CPH eller ZRH
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Man kan til og med bruke dette her borte nå. Sist jeg reiste med DL prøvde jeg det, og da jeg kom fram til TSA-agenten, stengte han køen bak meg, fulgte meg til en leser som sto noen meter unna, fulgte høytidelig med når jeg scannet telefonen og sjekket førerkortet mitt mot det som sto på skjermen. Så fulgte han meg tilbake og lot meg gå. Jeg var et lite øyeblikk redd for at han skulle stryke rød tusj over skjermen min slik han gjorde med papirkortene, men heldigvis slapp jeg det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for LH-rapport. Stiller meg i litt blandet MUC-opplevelses-kategori. Tror jeg har 50/50 med buss/bro. Dvs.ofte buss ved ankomst, sjelden ved avreise.
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bingo!
![]() Forhåpendtligvis får de flere lesere etterhvert ... her var det en leser på rundt 10 posisjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
lufthansa er og blir proft. Om enn litt monotont, men hvem er ikke det? CRJ'en de flyr fra Bergen kan derimot være ubehagelig trang! Men men, thats life.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SunExpress opererer LH-rute MUC-OSL-MUC og OSL-FRA | raider66 | Flyforum | 6 | 12-11-2019 10:08 |
OSL-FRA-CDG-MUC-OSL med LH | jcnorway | TripReports | 9 | 26-04-2010 11:59 |
A346 MUC-BCN 1.09 avg 19:15 | Stoarn | Flyforum | 2 | 24-08-2009 15:19 |
OSL-MUC-PEK-MUC-OSL | ILS2 | TripReports | 5 | 06-06-2009 17:05 |
OSL - CPH - MUC - SJJ - MUC - OSL | PW14 | TripReports | 0 | 11-11-2006 18:27 |