![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
De har jo også en herlig nattklubb på toppen av dette hotellet :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ellers så gjorde nok vi litt dårlig research på restaurantfronten. En kveld på Clark Quay og en kveld på Boat Quay. Helt allright, men ikke topp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal du ikke innom Cobboyer gaten i BKK da?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Besøk av varanen ville vært et høydepunkt for min del, men trodde Komodovaranen kun lever på noen isolerte øyer lenger sør i Indonesia? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden dette er et flyforum, kan jeg bidra med at Singapore Airforce har et lite flymuseum ved den ene flybasen. Husker jeg rett har denne lille øyen 3 - 4 flybaser, men mener at museumet ligger på den flybasen som er litt vest for Changi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
2-3 dager holder i Singapore. T-banen er både praktisk, billig og tar deg nesten over hele Singapore. Studer banen litt på forhånd så sparer du en del tid på taxi/buss. Min erfaring er at enkelte butikker/shoppingsentre har tilbud og i tillegg får du momsen tilbake ved utreise blir det ikke så ille. Containerhavenen i Singapore er blandt verdens største og er litt av et syn. Ellers så er det sightseeing turer som tar deg rundt i Singapore!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg trakk fram det som var typiske turist-ting.
![]() |
#28 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Blir det kun Singapore eller blir det rundtur rundt om Sør-Øst Asia?
![]() |
#29 |
Newcomer
|
![]()
Var der i fjor sommer på samme tid og det var ikke så aller værst temperatur.
Hvis du skal innom Singapore på en lengre Asia tur ville jeg valgt å være der 3-4 dager. Da får du sett litt av byen, drukket litt Singapore Sling og dratt en tur til Sentosa for litt. Det er forresten Singapore Great Sale fra midten av mail itl midten av juli, da er det salg i de fleste butikkene ikke bare de midt på treet men også de litt dyrere. http://www.greatsingaporesale.com.sg...HTML/home.html Har bare vært innom ett museum, Battle Box som er bunkeren hvor britene overga seg til japanerne under ww2. Det var interessant og avkjølende ![]() Som andre har nevnt er Clarke Quay ett fint område å spise/drikke om kvelden, kan være litt støyete. Og Night Zoo er ikke så aller værst, fiffig dyrepark opplevelse for plutselig var det noen dyr som nesten sto rett opp i bussen og skulle hilse på :P Byen er uansett en by av kontraster og flere kulturer, liten asiatisk "melting pot" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Var i Sydney i slutten av juni i fjor og det var ned mot fem grader på kvelden og det var mye regn. Siden det er en storby så får man gjort mye selv om været ikke er perfekt, men neste gang vil jeg tilbake dit når det er varmt. Turen opp på toppen av Sydney Barbour Bridge er vel turistgreie nummer 1, men verdt tiden (ca 3-4 timer) og pengene synes nå jeg. Edit: Må legge til at kollegene mine så litt rart på meg når jeg valge å dra hjem tre timer senere enn de fra Sydney og i stedet for deres 2,5 timer layover i London fikk jeg 7 timer, bare for å fly en spesiell flytype...det var Qantas sin 380 ;-) Var dog ikke så fornøyd da IFE ikke funket på raden min og eneste mulighet for litt underholdning var å flytte fra Y+ til Y. Det ble 20 lange timer... Last edited by Trent600; 13-05-2010 at 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kunne du tenke deg KL kan jeg snakke med deg senere.. Maa paa noedtur dit 17. juni ( maa droppe HEL, som var planlagt ) og vil oppdatere meg .
Byen er fabelaktig for et par dager, dersom man har de rette kontakter... ![]() Men hvis du drar kan jeg muligens hjelpe deg med en guide som ingen kan slaa... Personen selger ogsaa biler, Maserati og Ferrari ... ![]() Hallo fra NYC, iskalt ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da blir det 2,5 dag i Singapore. Ankommer 6/7 på ettermiddagen, og har 2 fulle dager i byen før jeg rett over midnatt den 9/7 setter meg på flyet til SYD. Så får jeg begynne å kikke på hoteller
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kommer an paa budsjettet, men siden taxi er billig og lett tilgjengelig, spiller det liten rolle hvor man bor.
Sheraton Hotel & Towers er bra. Flott lounge med brennevin etc gratis om kvelden. 230 Singbucks er prisen vaar der. Beste hotellet i byen er St. Regis, de skal ha 330 singbucks naar du er der. God beliggenhet. Grand Hyatt har beste loungen, 270 sing bucks. Swissotel The Stamford 230 singbols. Bra hotell, men sengene er harde som f... Furama i Chinatown. 200 singbols Last edited by Tommy777; 13-05-2010 at 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Scanflyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hvis Swissotel sine senger i Singapore suger like mye som de i Zürich så er det uaktuelt..... Du har har ikke noen koder på Raffles? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Angående night safari, er det noe poeng å dra på noen spesiel tur eller er det bare å møte opp og tusle rundt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Myggolje er lurt på den runden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg valgte å gå på egenhånd da jeg var der for et par måneder siden, og var egentlig godt fornøyd med det. Det virket imidlertid som om folk flest valgte å ta toget eller en kombiløsning. Det finnes også et show i parken: "Creatures of the night". Jeg rakk dessverre ikke å se showet, så jeg kan ikke si om det er severdig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Newcomer
|
![]()
På night safarin kan du ta en hop on/off buss som stopper to plasser, hvor det går stier til dyr man ikke ser fra bussen. Bussen har også guide ombord som forteller om hvilke dyrearter man kjører forbi og litt om de enkelete individene, fint om man er litt sliten etter mye gåing :P Men hvis man velger å gå på stiene får man ikke sett alle dyrene siden noen kun er synlig fra der hvor bussen går.
Anbefaler forresten å ta direktebuss eller taxi, kombinasjonen metro og buss tar lang tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og om flyplassen i Singapore | Hpkris | Reiseforum | 40 | 03-11-2023 11:05 |
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 | Bizflyer | Flyforum | 58 | 15-09-2020 14:58 |
Singapore med Singapore-Seattle | Someone | Flyforum | 5 | 05-11-2018 17:04 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |
Singapore | VoiceCom | Reiseforum | 10 | 11-12-2007 00:10 |