![]() |
|
![]() |
#341 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Går noen ville rykter fra flere hold gjennom VPN'en min om at 'some Norwegians' (intet selskap nevnt) har kjøpt slot'ene til flyGlobespan på JFK .... ingen datoer ble nevnt ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Hehe...fikk en tekstmelding fra en av kildene mine om det samme for noen dager siden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Der kom den ut ja! Trodde du beit på agnet i min forrige post i samme tråd MOW, men det lot seg vente
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Tell us more
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Flygtorget.se har snakket med Kai Holmberg.
Quote:
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=7931
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Newcomer
Join Date: Aug 2009
Posts: 47
|
![]()
Stille fra Feel Air nå for dagene. Noen som vet hva som skjer blir det noe av de. Eller er det DY som kommer først med langruter ut fra Osl.
Eller kansje det ikke blir noe av fra begge selskaper .................... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 183
|
![]()
Har prøvd å finne noe oppdatert informasjon uten hell.
Jeg tipper på det siste alternativet, men det er vel bare pessimisten i meg som slår til.
__________________
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Ops Manager
Join Date: Mar 2007
Location: Tjøme
Posts: 295
|
![]()
Det siste er vel at Feel satser på oppstart 1 november. ?
__________________
Mvh Thorbjørn Kongsteien-Ottesen |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Jeg tror ikke noe skjer i år .. Men hvem vet?
Tror faktisk ikke OSL-BKK er noe å satse på. TG har ganske varierende paxtall på denne ruten. De har også MYE matriell, de kan sende en 747 om etterspørselen er stor. Det kan ikke Feel Air. Om en 747 er full, er det ikke mye igjen til Feel Air, som skal operere med Airbus A330-200. Men håper selvfølgelig det er marked for andre aktører, vi trenger Chicago, Boston, Singapore ... +++ ![]() Last edited by Glenn; 24-04-2010 at 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
De skulle dra med alt fra KLM, SAS til Air China, osv. Så jeg tror rett og og slett at nordmenn er så vant til å fly med mellomlanding at de har begynt å like. Litt som Stockholm syndromet, de har blitt voldtatt så lenge å brutalt at de har begynt å like det.
__________________
Fly your dreams. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,306
|
![]()
Det er vel litt forskjell på hvor nordmennene bor!
For de av oss som bor nær en annen flyplass med direkte ruter til utlandet, som må ha en stopp på veien allikevel, er det på mange måter mye mer convenient å fly direkte Norge-CPH/AMS/FRA/CDG/ZRH-BKK. Men var litt overrasket over påstanden over at TG sine fly fra OSL er varierende. For jeg har hørt at det går riktig så bra! De jeg kjenner som har reist med dem også fra Oslo rapporterer om fulle fly. Så hvem vet? Men for å komme litt inn på topic igjen. Feel air kommer jo til å miste pax'en som tidligere omtalt her pga manglende connection inn til OSL. Dessuten er jo prisene til BKK nede på 6000 kr, og jeg tviler på at mange selskap kan gjøre den turen spesielt mye billigere. Dessuten er nok folk villig til å betale noen hundrelapper ekstra for å fly med et selskap som har litt bedre frekvenser i tilfelle problemer skulle oppstå underveis. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Thai ruten går svært bra fordi snittprisen er meget tilfredstillende på ruten.
Det er neppe noen overraskelse for scanair forumet at snittprisen på denne ruten er høy. Spesielt på 777-2000 maskinene er det et forholdsvis lavt gjennomsnittlig belegg for break-even. Det selges meget bra i front og det er et stort antall reisende som på denne ruten ikke har BKK som endepunkt. Jeg kan desverre ikke legge disse tallene her, men jeg vil tro at de fleste kan resonere seg frem til destinasjonene jeg viser til. Dette blir bare ren spekulasjon, men jeg ville tippe at Thai hadde satt fortgang i tilgjengeligheten for deres billetter på ruten om inntektsgrunnlaget var kritisk.... Derimot er det sant som mange påpeker her at de fleste velger andre selskap enn Thai for reiser til BKK. Desverre er norske reisevaner svært "satt" i bruk av transfer. Før Thai ruten kom, gikk over 43% av all trafikk mellom Norge og Thailand via CPH, tett fulgt av Gdansk og Zurich som de største destinasjonene. Det samme for Arlanda der også Bangkok var den største transfer destinasjonen, med Turku i Finland som nummer to. Fra Amsterdam flagget Bangkok som den største oversjøiske destinasjonen med KLM, tett fulgt av Houston og New York (Barchelona som den største utenriks destinasjonen) Hele 22% av trafikken mellom Norge og Thailand gikk gjennom Amsterdam. Jeg kjenner ikke tallene for Lufthansa og Finnair, men jeg vil tro at mønsteret er det samme med disse selskapene fra Norge. Norwegian og Feel er selvfølgelig fullstendig klar over at lokalmarkedet mellom Thailand og Norge er langt fra dekket gjennom Thai sin rute. Her er det utvilsomt plass til en til men, om det blir Norwegian eller Feel gjenstår å se;-)
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 24-04-2010 at 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Nå skal ikke jeg spore helt av tråden, men i Desemper hadde Finnair akkurat halve prisen til Thai for en familie på tre som ble 12600,- Thai skulle ha 26000,- samme periode. Klarer Feel å dreve med en pris rundt 5000,- pr hode er det vel mulig å ha livets rett?
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Mulig jeg misforstår her, men påstår du at Gdansk var den nest største transferflyplassen mellom Norge og Thailand?? Høres vedlig rart ut, mistenker derfor det er noe jeg ikke har fått med meg. Please, enlighten me...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Noe sier meg at det er glipp mellom Gdansk og CDG her. Jeg nekter å tro at GDN er den nest største transferflyplassen mellom Norge og Thailand!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |