Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-03-2010, 13:43   #21
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: CPH: Rutenyheder 2010

Den er i hvertfall billig. "Investeringen koster over 200 danske kroner." Det er lavpristerminalen sin det.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2010, 14:11   #22
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: CPH: Rutenyheder 2010

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Den er i hvertfall billig. "Investeringen koster over 200 danske kroner." Det er lavpristerminalen sin det.
Hehe, her har Statsbygg tydeligvis noe å lære!
sukram is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2010, 14:59   #23
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: CPH: Rutenyheder 2010

Quote:
Originally Posted by PP View Post
Faktum er at CPH i øjeblikket er i gang med at forhandle betingelserne om brugen af Swift med interesserede selskaber, hvilket forventes klart i maj måned. Indtil da er det rent gætværk hvem som kommer til at benytte Swift, men det bliver helt sikkert mere end tre selskaber! Bl.a. har Norwegian jo tilkendegivet at selvom de i princippet er imod Swift, så kommer de til at benytte den.
Tviler ikke på at CPH forhandler med flere enn de tre som står oppført, men sitter du på andre konkrete opplysninger vedrørende Norwegians planer enn det som kommer frem i artikkelen? Jeg ville nemlig tro at det er Norwegian selv om har opplyst Dagbladet om dette.

Men samtidig så burde man kanskje også vurdere å lytte til hva sin største kunde sier, slik at man ikke kaster ut ungen med badevannet her:
Quote:
Heller ikke SAS vil bruke den nye terminalen. I stedet fyrer SAS-sjef Lars Andersen av en salve:
- Flyplassen stiller en rekke krav som i sum betyr at vi ikke kan bruke Swift. Det er sterkt konkurransevridende at flyplassen attpåtil skal tilby lavere priser til selskapene som benytter Swift.
Dette undergraver flyplassens status som nettverksflyplass, sier han.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2010, 20:02   #24
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: CPH: Rutenyheder 2010

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Tviler ikke på at CPH forhandler med flere enn de tre som står oppført, men sitter du på andre konkrete opplysninger vedrørende Norwegians planer enn det som kommer frem i artikkelen? Jeg ville nemlig tro at det er Norwegian selv om har opplyst Dagbladet om dette.
Norwegian har selv i dansk presse indikeret at de forventer at benytte Swift selv om de ikke umiddelbart er tilhængere af konceptet.

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Men samtidig så burde man kanskje også vurdere å lytte til hva sin største kunde sier, slik at man ikke kaster ut ungen med badevannet her:
Hvilket netop er derfor at man har indgået en aftale med SAS ang. optimering og udvikling af transfer trafikken. En aftaleform der ikke er interessant for LCC selskaberne, ligesom Swift ikke er interessant for netværksselselskaberne som SAS. Så lad os da bare kalde det differentierede produkter til forskellige kunder...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2010, 21:32   #25
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: CPH: Rutenyheder 2010

Quote:
Originally Posted by PP View Post
Hvilket netop er derfor at man har indgået en aftale med SAS ang. optimering og udvikling af transfer trafikken. En aftaleform der ikke er interessant for LCC selskaberne, ligesom Swift ikke er interessant for netværksselselskaberne som SAS. Så lad os da bare kalde det differentierede produkter til forskellige kunder...
Det er jo greit nok, og gir CPH et konkurransefortrinn på den måten at det blir enklere med transfer. Men SAS selv ga jo uttrykk for at de ikke var fornøyd overhodet med Swift og at den på grunn av konkurransevridningen ville marginalisere CPH som transferhub. Sånn jeg leser det så handler dette da om at fordelen ved det nye transferopplegget ikke oppveier ulempene med konkurransevridningen for SAS sin del? Med forbehold om et rent sitatfeil, så var det jo SAS' ord, ikke Dagbladets.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CPH rutenyheder 2011 PP Flyforum 22 17-08-2011 00:26
CPH top 20 destinationer 2010 PP Flyforum 10 24-03-2011 22:06
CPH årsregnskab 2010 PP Flyforum 0 22-02-2011 15:55
CPH 09/07/2010 johanfrc Bilder & foto 9 12-07-2010 23:25
CPH 14-4-2010 Carl Bilder & foto 7 16-04-2010 13:03


All times are GMT +2. The time now is 11:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.