![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Heisann, min første post her.
![]() Har aldri vært på Heathrow før, og lurer på hva dere mener om transfertid på denne flyplassen. Planen er en reise i juni, hvor jeg må bytte fly og flyselskap på Heathrow. Det betyr altså at jeg må gjennom passkontroller, hente bagasjen, gjennom tollen, sende bagasje på nytt og gå gjennom sikkerhetskontrollen og alt det innebærer. Det eneste alternativet mitt er et fly fra mitt hjemsted med SAS som (etter planen) lander på Heathrow tre timer før neste fly går. Går det greit med tre timers transfertid for å få unnagjort alt som må gjøres? Det er snakk om at flyene lander og letter fra samme terminal, Terminal 3. Takk. ![]()
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
3 timer på Heathow om sommeren er nesten i knappeste laget. Det Burde(tm) gå, men det skal ikke mye til før ting ikke klaffer der om sommeren.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Det er jeg klar over ja, men på denne ruten så går ikke det dessverre. Spørsmålet nå er bare om jeg skal booke den billetten som gjør at jeg har tre timer på Heathrow, ellers er neste alternativ å booke et fly som går to dager før og dermed sørger for at jeg må bo på hotell i London i to netter.
Si at flyet inn til Heathrow er litt forsinka og jeg ikke rekker flyet på Heathrow, da ryker hele reisen? Flyselskapet jeg skal videre med (for øvrig Virgin Atlantic) vil ikke flytte deg til neste ledige flight?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så lenge det er to separate bookinger så har VS ikke noe ansvar for å få deg videre hvis du ikke møter tidsnok til innsjekk, så ja, da ryker de resterende legs av VS-billetten.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
En god reiseforsikring får deg videre om du har lagt inn tre timer i transfer, men det er jo mye pes om du mister flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
EDIT: Ser ut som det er 1:00t som gjelder T3->T3 for en del selskaper/allianser. Med minimum innsjekk på 1:00t blir det fort snaut med tid når man skal vente på bag, stå i innsjekkkø o.l.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 23-02-2010 at 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
går det ikke an å få dette i samme booking? Vet jeg har fått opp SK og VS på samme booking når jeg har søkt på wideroe.no tidligere.
Har du forsøkt å søke der? Direkte fra der du flyr fra, og til dit du skal med Virgin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vis begge billettene ved innsjekk, så sjekker de bagasjen igjennom. SAS og Virgin har interlineavtale, så det går greit.
Hvis du ikke får opp noen alternativer på reiseruten din, prøv chatten på Wideroe.no - det er mulig man kan sy sammen noe brukbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
Takk for all hjelp så langt. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Hadde jeg reist uten barn ville jeg tatt kjangsen på en slik connection. Og husk det er fullt mulig å reise med kun håndbagasje om barn ikke er med. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Er bagasjen sjekket inn hele veien må du gjennom "Flight connections", der er det transfer-desker hvor du kan få BP (hvis du ikke har dette). Du må også gjennom security, og erfaringsmessig kan det ta fra 2 min til lang tid på T3. (Vet ikke om det gjelder på T3 enda, men på T5 slipper man ikke gjennom security dersom avgangen er mindre enn 35 min frem i tid)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 24-02-2010 at 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
3 timer på LHR, T3 til T3, er da normalt ikke noe problem. Har du i tillegg fått sendt bagasjen gjennom er det ett mindre problem. Er det i påsken som antydet over, kan det jo by på uønsket trim.
Jeg ville nok tatt sjansen, spesielt grunnet ett alternativ som er lite attraktivt og sikkert ganske dyrt. Jeg har heller aldri opplevd å ikke bli ombooka de gangene jeg har forsovet meg. Dog ikke erfaring med det på IC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ang. forsikring husker jeg jeg ble veldig overrasket over lite de faktisk krever; Europeiske, min leverandør, sier at man skal beregne to timer, men jeg vet ikke om de så regner to timer til innsjekk åpner. Likevel synes jeg nesten det er i overkant gode vilkår. Jeg vet bare at etter at jeg ble oppmerksom på det har jeg tatt flere sjanser... (Moral hazard, hvis jeg husker min mikroøkonomi rett!). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
For å være sikker sendte jeg et spørsmål inn til SAS Kundeservice og fikk følgende svar: Quote:
![]() Takk for all hjelp!
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS og Virgin bruker samme terminal, og da går det sikkert helt fint. Du kan spørre ved innsjekk om du kan få sendt bagasjen hele veien, ta med reisebekreftelse og si at selskapene bruker samme terminal. Så kan du gjerne sjekke inn over nettet med Virgin, slik at du bare kan gå rett på transit og ikke sjekke inn på nytt når du lander.
Last edited by FlightDeck; 24-02-2010 at 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Hvis jeg sender bagasjen helt gjennom og sjekker inn på nettet på forhånd, må jeg innom transitdesken og hente boarding pass eller slipper jeg det (f. eks om jeg får printet det ut ved check-in?)? Uansett, så burde vel tre timer holde.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lang hviletid behøver et flymannskap ? | SBT | Småprat | 3 | 05-06-2019 10:32 |
Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)? | kosvines | Reiseforum | 7 | 02-02-2015 19:45 |
Hvor lang tid trenger man på Rygge? | mckvakk | Reiseforum | 8 | 03-11-2010 22:22 |
Hvor lang rekkevidde har A320? | Glenn | Flyforum | 8 | 22-02-2009 19:17 |
Hvor lang rullebane? | enml | Flyforum | 3 | 03-11-2004 15:12 |