Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-02-2010, 14:41   #11
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
SAS Re: SGS truer med å velte SAS-emisjon

Quote:
Originally Posted by apron View Post
Vil tro det var for å tilpasse inntektsborfallet - helt enig. Meg bekjent var faglige uenige i at det var noen overtallighet. "Det var endelig rom for noen normale dager"

Om det var 150 som måtte gå i sept-09, dekker det på ingen måte opp for bortfallet. Om de hadde gått i januar-09, ville det heller ikke dekket..og det isolert basert på bortfallet av SK produksjon vs 2008. Legger en til at enkelte kontrakter forsvant også (KL/AF etc.)hjelper det heller ikke positivt..



Begrunnelsen for mitt forrige innlegg var at SGS hadde hatt bedre forutsetninger til å klare seg UTENFOR SAS, forutsatt at strategien var å være en uavhengig handler.
Nå ser det ut til at alt går i lås. SGS går nedenom ved begge alternativene (trusler om lønnsøkning eller å ikke bidra til radikal bedring av CASK)
Nå er vel faktisk ikke SGS premisspartner for at CASK'en skal forbedres radikalt. I forhold til produktet SAS trenger, leverer SGS til en konkurransedyktig pris! SGS er benchmarket til å være de mest produktive på markedet i dag, og det skyldes ikke at vi har bedre lønn enn konkurrenten, men at vi åpenbart er villige til å gjøre det lille ekstra for selskapet vi er ansatt i. Skulle groundhandlingen til SAS settes ut til den som leverte billigst vare, vil kvaliteten garantert være deretter.

Noen som nevnte at Røros leverte inn anbud på posthandling? Det måtte de trekke seg fra da en av hovedkundene til Røros krevde bedring på eget produkt før de tok på seg flere oppgaver.

SGS leverer service og kvalitet, og det er veldig i tråd med produktet SAS selger til kunden.

Radikal forbedring av CASK får du ved å ta bort stillinger som er overflødige! Ref administrative dubliserte stillinger ved sammenslåingen av SAS til en enhet, inklusive SGS. Splitting av selskapene i perioden fra 2003 og utover var en meget dyr feil, og noe SAS sliter med den dag i dag!

Har du 5 ledere som egentlig gjør samme jobben i hvert sitt land, og henter ut samme lønna, har du 4 ledere for mye, og en tilsvarende unødvendig utgift på lønningssiden! Det er der SAS må gjøre grepene, og ikke i produksjonen!

Når SAS nå har finslipt vinkelsliperen og tatt ut mye produksjon, så har det resultert i at de piloter, kabinansatte og stuere som hadde den laveste lønna (ansiennitet) måtte gå! Det gjør at snittprisen pr hode har økt betraktelig. Det er stikk i strid med intensjonen om å gjøre enhetskostnaden så lav som mulig!
73H is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mulig emisjon i SAS Someone Flyforum 19 30-01-2018 08:42
Svenske Sas piloter truer med rettsak krølle Flyforum 12 12-03-2010 15:12
Truer SAS med millionsøksmål CK Flyforum 8 04-04-2007 14:36
Star Tour truer SAS med at droppe aftale Bll spotter Flyforum 5 28-09-2006 20:11
Truer SAS-piloter med oppsigelser Hurum Flyforum 0 10-02-2006 10:16


All times are GMT +2. The time now is 08:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.