Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-02-2010, 12:29   #10
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
SAS Re: SGS truer med å velte SAS-emisjon

Quote:
Originally Posted by NAX-RAMP View Post
Hva er problemet ditt egentlig? Synes innlegget ditt er hårreisende. Hvordan er det mulig å dra DY sin punktlighet inn i denne diskusjonen? På grunn av mitt nickname? Vell, om så nicket mitt var ansvarlig_for_dy_punktlighet, så hadde deler av innlegget ditt vært like usakelig, og jeg synes du kunne holdt deg for god for det.

Jeg ønsker den flotte gjengen i SGS alt det beste, og er slett ikke ute etter å spre usannheter om dem. Jeg nevnte også i mitt innlegg at det ikke var snakk om grunnlønn, men opp mot, i tilegg til at jeg påpekte at det ikke var harde fakta, men min oppfatning. Men jeg tar selvkritikk på at jeg kom med tallene uten å være sikker, det var ment som grunnlag for en diskusjon, ikke noe annet. Og selv om jeg føler jeg kunne argumentert videre for de tallene jeg oppga (dog noe lavere), så er det kanskje best å la det ligge, da diskusjoner om lønnsavtaler o.l helst bør foregå innad i selskapet.
Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Ber diskutanterna hålla sig till ämnet. En punktlighetstråd har vi redan.

Publik varning 1 är utfärdad.
Vanskelig å se en sammenheng? Er det umulig å klare å se en sammenheng mellom punktlighet og outsourcing?!?! Hjelp!

Fantastisk gjeng denne Scanair gjengen... men jeg begynner å lure på hvordan kunnskapsnivået egentlig er her inne, eller om folk bare kan kalle seg noe og bli tatt for god fisk.... I bestefall er det tydeligvis et flertall av folk som gjerne skulle hatt noe å si! ...

Tror virkelig du hr pix som administrator av dette forumet, at punktligheten ikke har noe med dette emnet å gjøre? Bakkehandling, outsourcing, økonomi og punktlighet henger ikke sammen? I så tilfelle utvises et så snevert syn at du neppe kan jobbe med noe luftfartsrelatert! Punktligheten er i aller høyeste grad et av flere vesentlige punkt i en SGS outsourcing og velting av SAS emisjon! Vil vi i SGS velte SAS? NEI! Vil vi outsources? NEI! Hva gjør vi da?

Vi føler oss sveket etter alt vi har bidratt med gjennom lang tid! Skal vi bare se at vi blir skyfla over til ISS og mister all tilhørighet med en seriøs bransje? ISS er med unntak av å være en romstasjon, også et bemanningsbyrå som kun selger mennesker. Dagens moderne form for menneskehandel. Utstyret skal etter planen selges til et 3. firma, og da ruller ballen... Ingen samkjøring og en mengde muligheter til konflikter! Vil vi dèt? NEI!

Fakta i saken er at SAS ikke har et eneste godt argument for å selge SGS linjestasjoner, og da må vi som faktisk står midt oppe i det tilbakevise feilaktige "tolkninger" og synsinger selv om det kanskje tematisk ikke er avskrift av forumtittelen. Står det skrevet noen steder at SGS bidro til å bedre konsernresultatet i SAS i 2009? Nee..... For det er faktisk tilfelle. SGS bidro med positive tall, og når resultatet ble milliarder i minus, så har iallefall ikke SGS skylda for noe av dèt!

Punktligheten - Kan noen tenke seg til å tro at dette faktisk henger sammen med hva som skjer på bakken og gjennom SGS? Ne... SGS er ikke synonymt med punktlighet, så da får vi gi blaffen i å diskutere det da, eller bla mellom 5 forskjellige forumtråder for å få en sammenheng av hvorfor SGS rasler med sablene?.....

Økonomi - Kan noen skjønne hvorfor man vil outsource et selskap som ikke har benyttet streikeretten gjennom veldig MANGE år, og har bidratt til reduksjoner i kostnader som sikrer operasjonen rundt bakketjenestene en positiv økonomisk ramme, og som oppe i alt dette leverer et ekstremt godt produkt! Dette blir garantert ikke like godt om man outsourcer, da noe av identitetsfølelsen forsvinner helt! Ref SGS finland med ekstreme utslag etter at ISS tok over....! Streiker, og store personalproblemer!

Kjære Nax-ramp:Du legger visse føringer i brukernavnet ditt, og hadde jeg kalt meg for SGS-ramp og spredde usannheter omkring NAX ville også NAX ansatte reagert! Kanskje derfor du reagerte på punktligheten jeg nevnte? Tenk litt på de følelsesmessige domenene du tramper på!

Det skal mye til, men jeg blir nesten like frustrert av å lese innleggene om SAS her, som det jeg blir når jeg leser forumet til e24.... No good, og skal dette liksom være et seriøst forum, så burde man sile ut hvem som diskuterer hva!

So long....
73H is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mulig emisjon i SAS Someone Flyforum 19 30-01-2018 08:42
Svenske Sas piloter truer med rettsak krølle Flyforum 12 12-03-2010 15:12
Truer SAS med millionsøksmål CK Flyforum 8 04-04-2007 14:36
Star Tour truer SAS med at droppe aftale Bll spotter Flyforum 5 28-09-2006 20:11
Truer SAS-piloter med oppsigelser Hurum Flyforum 0 10-02-2006 10:16


All times are GMT +2. The time now is 20:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.