![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Hvis JEG får velge, blir det CX. Her en velutrustet A343 (BKK-HKG). I bakgrunnen en noe mer beskjedent utstyrt søster, A333 (TYO-HKG-BKK).
![]() Søstrene stiller seg i bakgrunnen og beundrer storebror langemann, B777-300. Husker spesielt denne flighten fra HKG til TYO, fordi vi ble koblet til en push back traktor og tauet inn til gate (det var trangt om plassen). ![]() Dette liveryet er det mange som liker. Jeg synes det blir for mørkt og grønt. Denne CX 747-400 tok meg, av alle ting, fra BKK til SIN en gang. ![]() Det aller aller første flyet som landet i samlingen min, kjøpt på Toy Studio i MBK-senteret, Bangkok. SK 737-600, og den flyr jo overalt! ![]() SK MD82, joda jeg er også blant dem som kommer til å savne denne. Det har jo blitt noen turer i denne gamle arbeidshesten, senest CPH-OSL. Her har de ikke vært helt heldige med fargene... ![]() MD90. Jeg mener bestemt at jeg har fløyet denne fra CPH til BGO en gang. Jeg vil helst ikke korrigeres på dette... ![]() Hva var det nå denne ble kalt, i sin tid? Blåmann? CPH-BGO her også. For å få denne i samlingen måtte jeg også kjøpe den røde. Men hvor har den blitt av? ![]() Så en 767 i Janne-farger (ARN-BJS). I bakgrunnen en mer moderne dekorert variant (ARN-BKK) ![]() Så til det selskapet som har bidratt mest til samlingen min, med sin enorme variasjon av flytyper i både nytt og gammelt livery. Vi begynner med en av de minste og en av de største, 737-400 og 777-300 (BKK-KBV-BKK og CNX-BKK). ![]() Så et par A300 – den forreste med emblemet for kongens 60-årsjubileum på tronen. Disse arbeidshestene flyr overalt, omtrent. ![]() Fortsatt flyr vel noen A300 rundt i gamle farger. Jeg har bak meg en hel drøss flighter CNX-BKK i disse, men også en tur/retur HKG og en tur Yangon-BKK ![]() Et par A330-300 i nytt og gammelt fargeskjema. Også disse brukes både hit og dit (en del innenriks men også BKK-SGN sist november, for eksempel). ![]() Så en pen 777-200, og det var akkurat dette individet som fløy meg OSL-BKK i høst. I bakgrunnen en noe eldre variant, som en gang fløy meg BKK-CNX med noen av de hardeste setene jeg noensinne har sittet i. ![]() The Queen of the skies! Snart skal de få en velfortjent overhaling innvendig, men utvendig flyr noen fortsatt med gamle farger. (ARN-BKK, CPH-BKK og en del innenriks) ![]() Og her har vi Hariphunchai – et av de to første fly som landet på Suvarnabhumi (dette var under den første åpningsseremonien, ett år før flyplassen var klar). Samme dag fløy denne meg fra HKT til DMK på sete 1A – min første og eneste gang på første klasse! ![]() Dett var dett – så langt. Men det kommer helt sikkert flere modeller inn for landing etterhvert. Last edited by Spantax; 21-02-2010 at 17:12. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min samling! | jkaven | Samlerhjørnet | 26 | 29-03-2012 18:37 |
Min 1:400 samling (for det meste) | Henshaw | Samlerhjørnet | 4 | 21-09-2010 23:00 |
Min samling | LCH78 | Samlerhjørnet | 7 | 14-07-2009 17:02 |
Min Samling | stistens | Samlerhjørnet | 7 | 08-04-2009 22:42 |