![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei å hå!
Jeg og min fru driver å leter oss frem til den perfekte feriedestinasjonen for sommeren. Vi er sugne på Frankrike-tur. Driver å leter etter en koselig plass å "slå oss ned" for en ukes tid. Noen som har noen gode tips til overnatting/småbyer sånn ca i en times avstand fra Nice/Rivieraen i Frankrike. Vi har sett på Vence. Dette ser ut til å være en koselig plass. Tips om overnatting mottas også med glede. Det væres et rimelig hotell eller en fin liten b&b. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fayence! (Har også en av europas mest aktive seilflyplasser)
Ligger ca 45 min - 1 time fra Nice. Ca 30 min fra St.Raphael (kysten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aups kan også anbefales.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Sainte Maxime er ferie delen av rivieraen vi har fått mest sansen for siste årene.. Avslappet by med mye god mat og gode muligheter for litt utflukter..
For kortere stopp syntes jeg Cannes er en klar vinner.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Grasse og lukt på omgivelsene ( les parfymehovedstad ), kort ( ? ) vei fra NCE, EUR 98 med taxi da sisten bussen ( EUR mindre enn to ) gikk grunnet SK var noen få minutter sent inne .. Neida, ingen klage på SK, bagasjen kom for sent..
http://www.provenceweb.fr/e/alpmarit/grasse/grasse.htm Bare denne siden får deg til å dra dit !! ![]() http://www.ville-grasse.fr/ Og innen en time med billig buss... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spiller det noen rolle om du er ved kysten eller litt inn i landet? Jeg kan anbefale landsbyen Mougins, ca. 30-45 minutter inn i landet fra Cannes. Kan lett kombineres med turer ned til byer ved kysten. God tur.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På ingen måte. Målet er at vi skal et sted vekk fra kysten... litt opp i skauen på en måte... Takk for tipset. Vi sjekker ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Hva med å ta båten ut til Bastia på Korsika? Der finner du alt av små laguner og nydelige fjell-landsbyer dersom dere ønsker å komme dere vekk fra sjøen.
Flottere øy skal du lete lenge etter i Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
http://www.aubergedetourrettes.fr/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjerringa har sittet i det siste og Googlet litt. Og "vi" har kommet frem til en middelalederby litt sør for TLS som heter Carcasonne (samme navn som spillet ja).
Dette skal visstnok være en av Europas best bevarte middelalderbyer.... FR flyr direkte til flyplassen rett i nærheten, men jeg liker ikke FR, så da blir det nok SVG-OSL-TLS og leiebil på oss.....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyulykke i frankrike! | winrace12 | Flyforum | 1 | 13-07-2012 21:24 |
Diverse Sør-Frankrike i forbindelse med Tour de France | Someone | Reiseforum | 0 | 29-05-2010 18:29 |
Småflykrasj i Frankrike | LN-RPL | Flyforum | 0 | 23-08-2009 13:53 |
Togtrafikk i Frankrike | JoeW | Reiseforum | 7 | 20-11-2008 22:40 |
Ny flyskatt i Frankrike | Arrow | Flyforum | 20 | 27-11-2005 04:51 |